Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ok med Dent Halspastiller?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-11, 09:41   #1
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Ok med Dent Halspastiller?

Tror egentlig at de er greie å spise for oss som er på ketolyse, men trenger en liten bekreftelse alikevel før jeg lindrer min såre hals med de. Det står ikke noe om sukkeralkoholer, men ser jo at de inneholder diverse søtstoff. Innholdsbetegnelse: Karbohydrat 92 g, Sukkerarter 0 g. Da er vel 92 g sukkeralkoholer?

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:44   #2
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Tror egentlig at de er greie å spise for oss som er på ketolyse, men trenger en liten bekreftelse alikevel før jeg lindrer min såre hals med de. Det står ikke noe om sukkeralkoholer, men ser jo at de inneholder diverse søtstoff. Innholdsbetegnelse: Karbohydrat 92 g, Sukkerarter 0 g. Da er vel 92 g sukkeralkoholer?

Fribol halstabletter er bedre å bruke...de er uten karbohydrater - kjøpes på apoteket

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:55   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av MoaMoa, her.

Tror egentlig at de er greie å spise for oss som er på ketolyse, men trenger en liten bekreftelse alikevel før jeg lindrer min såre hals med de. Det står ikke noe om sukkeralkoholer, men ser jo at de inneholder diverse søtstoff. Innholdsbetegnelse: Karbohydrat 92 g, Sukkerarter 0 g. Da er vel 92 g sukkeralkoholer?

Hva inneholder de, da? Altså, hva slags søtstoff er det i dem? Xylitol og sorbitol oppfattes/oppfører seg som sukker i kroppen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:08   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Dent hals, lakris (sukkerfri). Full av søtstoffer
Løfter på pakken: Føles godt for sår hals.

Virkestoffer: Lakris, ammoniumklorid

Andel karbohydrater: 91 %

Kalorier pr pakke: 95

Kommentarer: Til tross for at den er såkalt sukkerfri har den søtstoffer (isomalt) som sørger for mange karbohydrater og et kaloriinnhold deretter. Kunstig søtning kan gi avførende virkning ved stort inntak.

Link

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:10   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Fribol hoste-/halsdrops, sterk (sukkerfri). Ekstremt sterk
Løfter på pakken: Hoste-/halsdrops med utreekstrakt og naturlig urtearoma.

Virkestoffer: Lakrispulver, salmiakk, timianekstrakt

Andel karbohydrater: 0% etter norske definisjoner, men i en del andre land 94%

Kalorier pr pakke: 60

Kommentarer: En svært kraftig pastill. Pakkens påstand om null karbohydrater er tvetydig. En del andre land som selger identisk pastill med nøyaktig samme søtstoff (polydextrose) må oppgi 94% karbohydrater. Det skyldes at karbohydrater defineres forskjellig fra land til land.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:29   #6
MoaMoa
Medlem
 
MoaMoa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 87
MoaMoa er på en erverdig vei

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Uff ikke lett å skjønne seg på alt dette søtstoffvirvaret. Jeg tror ligger unna de jeg /

__________________
Min blogg: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=6773




MoaMoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 15:20   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Oi - nei dette var forvirrende..... hi, hi....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 18:36   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Frinbol innneholder sukralose (splenda) og et fyllstoff som er betegnet som fiber. I Norge oppgir man ikke fiber som en del av karbohydratene, mens i andre land oppgir de fiber som karbohydrater, men samtidig oppgir de andelen fiber, slik at man kan trekke fra fiberet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:04   #9
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Ricola har to sukkerfrie varianter med sukkeralkoholer. gode for halsen

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:41   #10
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27464

.. denne tråden handler om søtstoffer og sukkeralkoholer, og utdyper mye om hva, hvorfor og hvorfor ikke, hihi Har hatt god nytte av å lese den selv, og det kan se ut til at mange ikke har lest gjennom den - altså hele tråden, ikke bare det første innlegget.

Mener for all del ikke å trampe på noen tær, men har sett i flere tråder at det kan virke som om mange tenker at alt av sukkeralkoholer tilsvarer ingen karber, og sånn er det jo absolutt ikke.

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:51   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Ricola har to sukkerfrie varianter med sukkeralkoholer. gode for halsen

Disse?

Ricola Original Herb (sukkerfri). Mange karbohydrater
Løfter på pakken: Forfriskende og velgjørende for munn og hals. Blanding av 13 gode Ricola-urter fra de sveitsiske fjellene, dyrket på spesielt utvalgte steder for å sikre optimal kvalitet og renhet. Naturlig lindrende egenskaper.

Virkestoffer: Smalkjempe, legestokkrose, peppermynte, timian, salvie, marikåpe, svarthyll, maria nøkleblom, ryllik, gjeldkarve, legeveronika, apotekerkattost, borremynte, peppermynteolje, mentol

Andel karbohydrater: 98 %

Kalorier pr pakke: 118

Kommentarer: Til tross for at den er såkalt sukkerfri har den søtstoffer (isomalt) som sørger for mange karbohydrater og et kaloriinnhold deretter. Sorbitol kan virke avførende ved stort inntak.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:57   #12
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Ok med Dent Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Disse?

Ricola Original Herb (sukkerfri). Mange karbohydrater
Løfter på pakken: Forfriskende og velgjørende for munn og hals. Blanding av 13 gode Ricola-urter fra de sveitsiske fjellene, dyrket på spesielt utvalgte steder for å sikre optimal kvalitet og renhet. Naturlig lindrende egenskaper.

Virkestoffer: Smalkjempe, legestokkrose, peppermynte, timian, salvie, marikåpe, svarthyll, maria nøkleblom, ryllik, gjeldkarve, legeveronika, apotekerkattost, borremynte, peppermynteolje, mentol

Andel karbohydrater: 98 %

Kalorier pr pakke: 118

Kommentarer: Til tross for at den er såkalt sukkerfri har den søtstoffer (isomalt) som sørger for mange karbohydrater og et kaloriinnhold deretter. Sorbitol kan virke avførende ved stort inntak.

Ja, det står kh 98, og sukkeralkeholder 69 på 100 gt. Må si jeg trodde at det var safe da. Vet at sorbitol i tyggis ikke fungerer slik, såg ikke at den inneholdt det, men får kanskje lese linken over her da, om FORSKJELLIGE typer sukkeralkeholder. Hmmf

Men vil det si at denne gir blodsukkerstigning?

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 27-01-11 kl 22:05.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 06:48   #13
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Ok med Dent Halspastiller?

Sitat:

Polydextrose is a water soluble mixture of glucose, sorbitol and citric acid (approximate ratio 90:10:1). Because the 1-6 bond predominates in the polymer, polydextrose is resistant to hydrolysis by amylase, not absorbed in the intestine similarly with oligofructose and a large portion is excreted in the feces. Therefore, it is considered as a low-calorie bulking agent as dietary fiber.9,10 In healthy Chinese subjects, the glycemic index of polydextrose was determined as 89 and ingestion of 12g/d polydextrose improved bowel function, increased fecal weight, decreased fecal pH.11

Kilde: http://pjms.com.pk/issues/julsep09/a.../article9.html

Jeg tror kilden min motsier seg selv her; kostfiber (dietary fiber) skal jo ikke påvirke GI?
Uansett fall, det GI-tallet dem oppgir (89) tilsier at dette stoffet er ca. like ille som sukker, ikke sant?

__________________
Start: 17. Oktober, 2010.
Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:03   #14
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Re: Ok med Dent Halspastiller?

Ang. Ricola sukkerfrie, så inneholder den originale sorbitol, men ikke den med sitron. Ja ja, rene filosofien og sette seg inn i forskjellen på alle sokkeralkeholene også.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lovlige, sterke halspastiller? Lindaplinda Ketolysekuren 3 24-11-10 09:56
Dent - nye pastiller xtra Lavkarbo generelt 6 20-09-10 23:02
Sukkerfrie halspastiller inneholder likevel karbohydrater og kalorier! Areola Nyheter / media 0 25-01-10 08:10
Tyggi/dent ratatouile Ketolysekuren 30 15-02-08 20:40
Halspastiller? Luska Ketolysekuren 4 05-05-07 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no