Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er helt ny på dette!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-06, 13:37   #1
Alessandra
Nytt Medlem
 
Alessandra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 6
Alessandra er på en erverdig vei

Er helt ny på dette!

Har lest litt her og der.
Har blitt litt forvirret og nå vet jeg ikke hvor jeg skal starte.

Er det noen som kan hjelpe meg i gang?

__________________


Alessandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 14:00   #2
Mylos
Juniormedlem
 
Mylos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 35
Mylos er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny på dette!

Velkommen hit, Alessandra!

Først og fremst, og helt enkelt: Vekk med sukker og hvetemel! Så enkelt... Og så vanskelig...!

Lykke til!

__________________
.Sssslan(g/k)ende hilsen fra Mylos


"Vær ikke redd om det går langsomt fremover, vær bare redd for å stå på stedet hvil." Kinesisk ordtak
Mylos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 14:04   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Er helt ny på dette!

du vet sikkert hvor mange kg du skal ned? det kan vaere et fint utgangspunkt for aa finne metoden. skal du ikke saa fryktelig mye ned saa kan lindberg vaere greit, men har du en del du skal gaa ned, saa kan det vaere greit aa se paa atkins og ketolyse feks.

Deretter boer du kjoepe deg ei bok om den filosofien du velger. Lese boka godt, slik at du forstaar den... Er det noe du lurer paa, saa spoerr du oss

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 14:10   #4
Alessandra
Nytt Medlem
 
Alessandra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 6
Alessandra er på en erverdig vei

Sv: Er helt ny på dette!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

du vet sikkert hvor mange kg du skal ned? det kan vaere et fint utgangspunkt for aa finne metoden. skal du ikke saa fryktelig mye ned saa kan lindberg vaere greit, men har du en del du skal gaa ned, saa kan det vaere greit aa se paa atkins og ketolyse feks.

Deretter boer du kjoepe deg ei bok om den filosofien du velger. Lese boka godt, slik at du forstaar den... Er det noe du lurer paa, saa spoerr du oss


Jeg har tenkt meg ned en hel del ja.
Ketolyse?
Jeg har kjøpt boken til Sven Sture Skaldeman..
Syns jeg så at han var her inne han også.

Noen sier at man skal ha i seg ganske mye fett.

Men hvor mye skal man ha i seg av fett og karbohydrater hver dag?
Bare for å ha en plass å begynne!

__________________


Alessandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 14:33   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er helt ny på dette!

Hei og velkommen hit

Jeg bruker ketolyse og spiser 15 - 20 karber hver dag, da er jeg i ketose og kroppen har skrudd på fettforbrenningen. Vekta minsker fra uke til uke og jeg er kjempefornøyd.

Anbefaler deg å lese boka du har kjøpt godt, lese masse her inne (gjerne dagbøker, da får du mye inntrykk av hva folk spiser og hvordan sammensetningen er). Det er ikke så vanskelig og uoversiktelig som det virker i begynnelsen og når du først har forstått konseptet så er det egentlig veldig enkelt og greit

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-06-06, 14:49   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Er helt ny på dette!

Ikke gi deg i kast med noe du ikke har kunnskaper om, så skaff deg kunnskapene først før du i det hele tatt setter i gang med noen diett eller kur.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 17:14   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Er helt ny på dette!

Hei Alessandra!

Jeg kjenner igjen disse spørsmålene fra min egen oppstart. Jeg leste og leste Skaldemann, og ble fort overbevist om at det var riktig filosofi. Ekstremt men effektivt tenkte jeg. Men hvor mye skal man spise etc. er vanskelig. Til å begynne med veide jeg bacon, ost og annen mat, men det ser jeg i ettertid var bare tull. Men det jeg gjore som jeg tror var riktig var å begrense mat til noen få varer. Flesk, kjøtt, egg, fløte og ost. Og bøttevis med kaffe. Fløte i kaffen var godt, men fant ut at noe ikke stemte og kuttet den ut. Var svært restriktiv med alkohol, men har etterhvert funnet ut at alkohol virker lite inn på vekttapet. Men vet at mange reagerer negativt på alkohol.

For å variere litt ble det rødvin, morrpølse og ost i helgene. Og ikke noe øl i det hele tatt. Men Redligt Beer er en kjempefin erstatning om man vil ha øl. Brennevin er karbofritt, men inneholder mye energi som forbrennes før fett.

Men sånn i det daglige ble det kjøtt, bacon og ost i tre måltider om dagen. Etter en måneds tid med "rent" kosthold etter Skaldemans teorier prøvde jeg med salat. Og det gikk helt fint. Med dressing, både hjemmelaget og kjøpt. Ergo fortsatte jeg med det. Etter ei stund til (3 mnd.kanskje) prøvde jeg med standard pizza. Det gikk fortsatt fint, men ble oppblåst i magen, og har kuttet det ut nå.

Etter ca. 4 mnd. prøvde vi ut Princessbrødet, og det var en lykkens dag! Godt var det og det ble mye enklere med frokost og lunsj. Og mye større utvalg i pålegg. Bla.a makrell i tomat!
Og nå spiser jeg og fruen en god del av dette brødet. Men fortsatt hender det at vi spiser bare kjøtt, bacon og ost. Rett og slett fordi det gjør godt. Sukker og sukkererstatninger bruker jeg ikke, men fruen drikker en del lightbrus. Lightbrus kan være en farlig luring, og en del reagerer negativt på det.

Poenget blir: Forsøk å finn DIN vei. Ikke heng deg opp i bagateller, og spis nok. En vanlig frokost for meg er 70-120gr bacon, 50-60gr hvitost og en halv til en hel kotelett. Eller tre skiver lavkarbobrød med en boks makrell fordelt på tre skiver. Og rent vann. Jeg drikker anslagsvis 2,5 5 liter om dagen alt etter fysisk aktivitet.

Håper dette ga noen svar, ellers er det bare å spørre!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dette er IKKE en sjamporeklame! Albertine Lavkarbo generelt 47 13-06-16 20:26
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
Hva er best å spise før og etter trening? Spesielt etter. Iset Trening 35 22-06-06 21:42
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no