Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-10, 00:27   #1
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Så, 3. uka er over, og utenom vannvekt har jeg i grunn ikke gått ned noen ting (ca 2.5 kg på dietten alt i alt, så godt som alt i løpet av første uka). Jeg måler og veier, regner og fordeler, og putter cocosa i teen, men fortsatt stille.

Jeg trener mye, og koser meg med det. Har ikke noe voldsomt søtsug, og klarer meg fint uten karbohydrater, men synes det er vanskelig å følge dietten lell. Føles rart å spise så mye fett, og har helt mistet matlysten.

Kjenner at jeg er i et lite bære-eller-briste-punkt, og trenger noen vennligsinnede "stå på" for å ikke gi opp :-)

Skjønner jo selv at jeg må gi kuren en ordentlig sjanse, men akkurat nå hadde det vært lett å hoppe tilbake til lavkalori-høytrening merker jeg.

Noen gode råd?

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:40   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Ikke gi opp

kroppen trenger nok litt mer tid til omstillingen

Og grattis med 2,5 kg ned. Det er mer enn 500 g. i uka det Og det er flott !

Det er 5 kladder smør borte fra kroppen. Og det er mye

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:41   #3
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Stå på videre ! Hold ut, så vil du se resultater etterhvert ! Dette klarer du !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:53   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Som Guru- Gerd sier, 2.5kg er faktisk ganske mye, det!

Tenk deg 5 halv kilos pakker med smør! Det er en del vekt, det altså!

For noen rasere kiloene av, for de aller fleste av oss går det ikke helt så fort!

Bruker du målebånd i tillegg? For om du trener mye, kan det hende at du går inn i cm, men ikke så fort ned i vekt!
Og til syvende og sist er det vel hvordan man ser ut som er det viktigste, ikke tallet på vekta!

Ikke gi opp enda! Du må gi dette minst 6 uker før du kan si at det ikke er noe for deg!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 01:13   #5
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Grethe Roede kurslederen min brukte å si: "Muskler veier mere en fett".
Bruk målebånd på de strategiske punktene, så vil du antagelig se at du har krympet en del, så vil kiloene komme av seg selv når de er klar for det. Plutselig slipper kroppen opptil flere kilo på en uke.

Så bare stå på, dette klarer du!!!

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 12:11   #6
Katteeier
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 61
Innlegg: 68
Katteeier er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Jeg synes du er flink!
Det er mange grunner til at vekta står stille, men ofte kan man oppleve at målene likevel minker - sånn som de andre her skriver.
Og så er det lurt å ikke stresse så mye med vekta. Kjenn på hvordan kroppen din har det. Hvordan DU har det.
Jeg pleier å si at jeg ikke er så opptatt av hvor mye jeg veier ( for øvrig ALT FOR mye), men jeg er opptatt av å være i noenlunde ok form!
Vekta VIL snike seg nedover med dette kostholdet, men det går ikke alltid så fort som man ønsker.
Vi har også noen terskler underveis, og kan stå stille i ukevis. Da tar du målbåndet, og gir ikke opp! For det kommer!
Jeg vet at det er lett å si, men i teorien er det sånn......

Masse, masse lykke til!! Du klarer dette!

__________________



Katteeier er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 12:19   #7
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Stå på! Ikke alle går like raskt ned, noen trenger mer tid enn andre. Selv er jeg nok en av dem som ikke raser ned i vekt. Vi kan jo trøste oss med at det sies at når man går sent ned så er det mindre sjanse for at man fyker opp igjen i vekt når kuren er ferdig

Som andre her sier så bruk målebåndet på strategiske punkter. Selv måler jeg meg rundt magen hver uke og det er ofte veldig oppløftende, for selv om jeg ikke har mistet mer enn halvparten så mye som min samboer (vi startet samtidig) så har jeg mistet hele 12 cm rundt magen. Slikt gir motivasjon

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 12:28   #8
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Takk ALLE sammen for hyggelige og oppmuntrende tilbakemeldinger! Akkurat det jeg trengte for å "bounce back" og i dag skal jeg kose meg med en lang tur i Mandals vakre Furulund, og prøve en ny spennende oppskrift til middag. :-)

synes 6 uker er et bra mål. Skal prøve i 6 uker, og hvis jeg da ikke føler meg bedre/har gått ned noe/orker mere så går jeg heller over til generell lavkarbo.
Jeg har klare mål å jobbe mot som "belønning" for hardt strev.
Galdhøpiggen i år, Kebnekaise (eller et annet passende fjell) neste år, Machu Picchu om to år og Kilimanjaro om fire (noen som vil være med?).

Skal jammen begynne å bruke målebånd også. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har gjort det nå, for jeg har jo alltid gjort det før.

I tillegg, så er det som det ble nevnt ovenfor, viktigst at jeg kan være i god form. Og selv om jeg alltid har trent en god del, merker jeg at det "tar" bedre nå, enn tidligere og det er ganske deilig.

Tusen hjertelig takk :-)
Dere er supre! :-)

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 13:05   #9
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt oppmuntring og et "ikke gi opp"

Gratulere med flott vektnedgang!!
Husk bare på at i de 4-6 første ukene så kan fysisk aktivitet - atså trening - oppleves mye tyngre enn før. Kroppen trenger tid på å tilvenne seg trening i fettforbrenning.
Dette skjedde med meg - føltes som om jeg møtte en vegg og alt var bare tungt!
Men etter den tid - så slipper det og da er det bare deilig.....så du bør gi deg selv litt mer tid før du eventuelt gir opp.

Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger en deig som blir "deigete" og ikke flytende. Hjelp? miss_chica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 26 13-07-10 16:16
Trenger gode råd for ikke å "falle" av kuren når jeg reiser til USA snøfte Ketolysekuren 13 17-05-10 02:28
Helt ny, og trenger litt "starthjelp" Stine86 Spørsmål og svar 4 02-12-09 15:26
Nei, chilinøtter "øker" ikke "forbrenningen" SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 0 22-08-09 12:59
Min største "synd" i jula, trenger litt hjelp ... cilemora Dr Lindbergs 1 03-12-07 16:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no