Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 08:43   #1
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Har riktignok ikke lest hele artikkelen nøye (litt travelt her) - men dette er jo enda en god effekt av operasjon da.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:47   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Det skyldes vel ikke operasjonen egentlig, men at de må legge om kostholdet etterpå? Når man ikke klarer å spise mer enn bare ørsmå porsjoner så sier det jo seg selv at blodsukkeret ikke blir like påvirket som før.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:48   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Etter hva jeg har skjønt, så er det ikke mye mat man får i seg etter at man er operert.
Nå vet jeg ikke noe spesifikt om dette, men jeg har hørt at man er mett etter 1/2 til 1 brødskive, middag er kanskje 1/2 til 1 potet og et lite stykke kjøtt/fisk osv. Og mange spiser mange små mellommåltider, som litt nøtter og yoghurt og slikt. De får da et jevnt blodsukker og blir friske (ville heller sagt symptomfrie) fra diabetes 2. Jeg hadde nesten sagt, naturlig nok.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:50   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Leste den i VG papirutgaven i går - men da var overskriften mer "Nå kan de operere vekk diabetes" og DEN vinklingen synes jeg ble litt verre....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:51   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Leste den i VG papirutgaven i går - men da var overskriften mer "Nå kan de operere vekk diabetes" og DEN vinklingen synes jeg ble litt verre....

Da burde de jo operere inn en velfungerende bukspyttkjertel??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:09   #6
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Etter hva jeg har skjønt, så er det ikke mye mat man får i seg etter at man er operert.
Nå vet jeg ikke noe spesifikt om dette, men jeg har hørt at man er mett etter 1/2 til 1 brødskive, middag er kanskje 1/2 til 1 potet og et lite stykke kjøtt/fisk osv. Og mange spiser mange små mellommåltider, som litt nøtter og yoghurt og slikt. De får da et jevnt blodsukker og blir friske (ville heller sagt symptomfrie) fra diabetes 2. Jeg hadde nesten sagt, naturlig nok.

Jeg står på venteliste til operasjon nå, så jeg prøver å sette meg litt inn i diverse sider ved en slik operasjon (samtidig som jeg forsøker å gå ned mest mulig i vekt OG holde den i håp om å slippe operasjonen ).
Så vidt jeg har skjønt så er det en stor del av de slankeopererte som faktisk blir friske av diabetes og altså ikke bare symptomfrie (som jo mange av oss klarer bare ved å spise lavkarbo). Men som sagt har jeg ikke satt meg så mye inn i dette riktig enda så håper at noen av de som kan dette litt bedre kommer inn og bekrefter eller avkrefter det jeg sier

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:24   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Hvorfor gidder jeg å lese kommentarfeltet i nettavisene?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:42   #8
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Det sto noe om at de antok at det var fordi de opererte bort litt av magesekk og litt av tarmsystemet så skjedde det noe med hormonbalansen som påvirket diabetessykdommen i positiv retning. Så vidt jeg kunne se så var det ikke særlig snakk om maten (men jeg las artiklen på liten mobilskjerm på bussen, så mulig jeg ikke fikk med meg alt)

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:45   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Hos noen forsvinner diabetesen kun timer etter operasjonen, så det er ikke så enkelt som at man bare spiser mindre. De fleste har gått på en ganske ekstrem slankekur de siste 4-8 ukene før operasjonen uten at diabetesen har blitt bedre og så blir behovet for medisinering borte etter kun noen dager når man først er operert!?!?

Mange overvektige type2 diabetikere hadde hatt nok insulinproduksjon om de hadde veid mye mindre. Da er det klart det hjelper å gå ned i vekt. Men når man får effekt før vekten har begynt å gå nedover, er det jo klart at det ikke bare er vekt eller maten man spiser som spiller noen rolle!

For de av oss som her nedsatt insulinproduksjon, gjelder dette at man blir symptomfri, ikke frisk, men ikke for de med normal produksjon! De kan faktisk bli friske!

Og om jeg kan slippe sprøyter og masse piller i de 10 årene de mener effekten varer, så er jeg lykkelig for det. Jo lengre tid man kan være symptomfri, jo færrre senkomplikasjoner oppstår!

__________________

Sist redigert av Kitt : 15-04-11 kl 11:45. Årsak: Takk for at dere bærer over med alle mine skrivefeil! ;)
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:50   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Der var du jo, Kitt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:57   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fedmeoperasjon - Diabetes 2

Oppklarende og opplysende som alltid, Kitt.
Ante ikke at de kunne se forskjell bare timer etter en operasjon.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fedmeoperasjon - ingen lettvint løsning nilmor Nyheter / media 1 28-03-11 08:47
Diabetes 2? Borghild Generell diskusjon 19 23-05-10 19:37
Diabetes Tidl. medlem Spørsmål og svar 7 22-02-09 16:32
Diabetes 2 Grovsnus Generell diskusjon 1 27-01-09 10:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no