Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-11, 16:06   #676
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

ble litt razz og sprite, får se ikveld hvordan det slår ut. Spiste litt fymat også :sparke:

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:18   #677
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Noen som vil dele noen smootie oppskrifter? Jeg har aldri funnet noen som jeg syns er noe gode.... men akkurat nå kunne det virkelig smakt... føler ikke jeg klarer å spise meg skikkelig mett!!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:25   #678
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Min favoritt er:
100 gram bringebær, 0.5 dl fløte, 0.5 dl vann, litt søtning, litt vaniljeessens, 2-3 ss rapsolje og to egg. Jeg ELSKER den. Drikker den ofte til frokost.

Jeg kjører egg og søtning hardt i blender først, også tilsetter jeg resten.

En gang lagde jeg den med tre egg og da ble jeg fullstendig ubehagelig stappmett...

Opprinnelig skal det være 1 dl fløte, men jeg bytter ut halvparten med vann for å redusere litt på karbohydratene. Det blir jo litt med bringebær.
Ååååå nå fikk jeg lyst på smoothie.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:28   #679
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hiv og hoi. Jeg testet ut en lavkarbodrink i går.
Den funka kan man si.... på flere måter

Drink
Litt sprit
litt konsentrert fun saft (jeg brukte rabarbra og jordbær smak)
en skvis sitron
fyll opp med sprite zero
isbiter

Var så flink, bordet var fullt av sjokolade, frukt og potetgull. Jeg spiste bare litt baconsvor og 2 jordbær.
Men vettet forsvant med inntaket av alkohol, så på vei til byen MÅTTE jeg jo få i meg uante mengder "Tyrker"

Formen var en smule redusert i dag ja, men vekta var flotters!!!

Flere som tar ketolyse tablettene? Jeg sliter med å huske og ta dem jeg altså. Hadde jeg kunnet tatt alle på morgenen hadde det vært greit, men morgen, lunsj, middag og kvelds......tror ikke jeg har fått det til en eneste dag jeg.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:31   #680
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ketolysetablettene ja....har ikke kjøpt de en gang jeg. Burde vel kanskje det?
Jeg er så dårlig på å huske slikt så jeg vet at hvis jeg hadde kjøpt så hadde de bare blitt liggende..litt av en innstilling, hehe

Ikveld har jeg tatt en c-vitamin og en multivitamin. Sist jeg husket det var for en uke siden. Jeg har gullfiskhukommelse.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:13   #681
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg er kjempedårlig på sånne tablett-ting. så jeg har ikke kjøpt de engang... vet ikke helt om det er et dårlig valg sikkert, men.... ja ihvertfall, jeg tar dem ikke!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 16:27   #682
Silversun
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 76
Silversun er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Den drinken hørtes god ut, Bjella! Mon tro om den ikke blir prøvt ut til helga

Jeg tar forresten heller ikke ketolysetablettene, men tar både multivitaminer og trankapsler, så tror det holder. Hadde aldri klart å huske å ta tablettene til riktig tid jeg heller, men å ta disse som en del av morgenrutinen går som regel greit :P

__________________
Silversun er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 19:29   #683
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tar tablettene ja, merket at kroppen slet veldig den første tiden (da jeg ikke tok dem) og at det ble bedre nesten med engang jeg tok dem..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 23:49   #684
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ingen tabletter her heller, men har tenkt på det mange ganger. Er så dårlig til å huske på slikt når jeg har det i hus...

Nå er det endelig helg, og bare 1 uke til ferie Begynte så smått å lete frem sommerklær til feriekofferten i går, og alle buksene som satt som pølseskinn i fjor, var for store nå ble veldig fornøyd kan en si og ikke fritt for at jeg ble stolt også Dro også til byen å kjøpte litt nye klær, vanvittig deilig å faktisk prøve klær i butikker uten store størrelser. Fant en kjole jeg bare måtte ha, den var litt trang, men fikk trykt den på meg. Ekstra motivasjon fremover....

Ha en super helg alle sammen

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 13:38   #685
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei hei!

Tilbake fra ferie og startet ketolyse igjen idag.
Greidde ikke spise lavkarbo i det hele tatt på ferien og har gått opp litt, men ikke alt
Gledet meg masse til å starte igjen idag, kjente at kroppen trivdes slett ikke på høykarbo og den maten jeg ikke hadde spist på en stund smakte heller ikke så godt som jeg husket
Hurra for lavkarbo!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:00   #686
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Oi, lenge siden jeg har skravlet nå!

Velkommen fra ferie Euphita!

Veiedag igår viste ENDELIG litt nedgang igjen, etter stillstand i 6 uker. Jeg har økt på kh ved å spise mer bær (i hovedsak bringebær og jordbær).
Nå er jeg 2 kg unna det første målet mitt, og jeg er allerede kjempefornøyd! Jeg hadde jo bare litt som skulle av, men har også merket alle de andre fordelene med lavkarbo så jeg stopper nok ikke med det kostholdet

På lørdag skal jeg i utdrikningslag, og til lunch skal vi visst på restaurant å spise sushi! Jeg har aldri prøvd det før, men etter hva jeg har lest er det jo ikke så veldig heldig når man spiser lavkarbo/ketolyse. Men siden det er en spesiell dag og siden jeg endelig får muligheten til å prøve det har jeg bestemt meg for å spise bare denne ene gangen. Ellers holder jeg jo streng diett så det burde vel gå an bare en dag? Ellers blir det nok endel vin (Trulli seff ), men jeg skal være flink å drikke masse vann i tillegg.

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:31   #687
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Fytti katta, jeg er så imponert over dere etter å ha lest veietråden!
*bøyer meg i støvet*
Jeg har langt og lenge igjen. Sånn totalt sett, har jeg kun gått ned 1,5 kg fra 1.mai. Dvs jeg gikk opp igjen 2,2 kg iløpet av 16 dager ferie. Ikke bra.

I hele går hadde jeg en grusom hodepine, sikkert pga overgangen til ketose. Har ikke hatt det tidligere, men så har jeg heller ikke trykt nedpå så mye høykarbomat i forkant som denne gangen heller(måtte gjøre kål på noe feriegodteri søndagskvelden...)
La meg kl20.30 i går!
Idag er hodepinen borte, men har hatt grusom diare. Tro om det og kan følge med i overgangsfasen?
Tror jeg er i ketose, har en umiskjennelig, lite digg smak i munnen

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:50   #688
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Velkommen tilbake fra ferie Euphita!!

Den hodepinen man kan få i overgansfasen er helt forferdelig. Hadde det første gang jeg gikk inn i ketose, men har ikke hatt det siden.

Her tror jeg det er litt på og av om dagen i forhold til ketose. Har aldri ført opp og regnet ut hva jeg har i meg, men merker det på smaken i munnen etc når ketosen inntrer. Har vært litt mer løssluppen med maten siste ukene, men stresser ikke så lenge vekten går rette veien.

Nå er akkurat siste vakt unnagjort på jobb, så nå har jeg FERIE
2 døgn igjen til årets ferietur, en smule reisesyk, gleder meg vannvittig mye ril cruise i middelhavet. Blir nok ikke streng lavkarbo da, men skal prøve å "holde meg i skinnet". Kommer nok til å spise litt frukt og kanskje et par is ihvertfall, men skal prøve styre unna de største karbokildene.

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 22:59   #689
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Cruise høres deilig ut! Skjønner godt du gleder deg ja!
Kjekt at vekta går rette veien selv om du ikke stresser da

Jeg måtte selvfølgelig lure meg på vekta idag (har reist til mine foreldre en ukes tid, og her er det ingen vekt ) og den viste 1,4 kg ned på 2 dager! Juhu!
Er vel bare vann, men det føles godt likevel ja

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 09:19   #690
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kan tenke meg det føles godt ja All nedgang er en seier. Hjelper på motivasjonen videre også...


Her ble det 0,5 ned på 6 dager, er strålende fornøyd Har rundet minus 10 kg også siden jeg startet, herlig følelse. Håper fortsettelsen på dette kostholdet blir like bra

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:22   #691
marinor
Juniormedlem
 
marinor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 14
marinor er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Fy søren, nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Har vært mye ute på reise i ferien. Synest stort sett det har gått veldig bra å leve i ketolyse ( lav karbo) i ferien. Men nå er jeg dritt lei av at jeg på 3-4 uka står bom fast på vekta grrrrrr. Synest jeg liksom gjør alt det rette, men men får håpe det løsner snart
Total har jeg gått ned 8,5 kg, synest det er lite på såååå mange uker. Hvordan ligger dere andre ann?

__________________

marinor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-11, 22:31   #692
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Jeg synes også det har gått treigt med vekta i det siste.
Erfart at jeg ikke tåler mye karbohydrater før vekta skyter fart i feil retning.
Når vi er hjemme går det greit, men ikke så enkelt når vi er avgårde.
De siste dagene har det snudd litt igjen og jeg merker på kroppen at noe skjer liksom.
Jeg har begynt forsiktig å ta Udo's og cocosa som tilskudd, samtidig med at jeg har vært flink med ketolyse tablettene.
Har funnet ut at rømmegrøt til frokost er digg, og holder meg mett lenge samtidig med at det hjelper med med å få opp fettinntaket.
Resultatet er ned 1kg og 100 g fra fredag til mandag
Nå skal vi være borte 2 uker på hytteturen, så spent på hvordan jeg får det til da.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 20:52   #693
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Da er jeg hjemme fra miniferie igjen, og skal veie meg i morgen.
Tror ikke det er noe særlig resultat, da det ble en fest (og ikke noen liten en heller...) lørdag.
Men, nå er jeg hjemme og skal være hjemme resten av sommeren. Det er lettere å gjennomføre da ja, det syns jeg og

Og 8,5 kilo? Jeg hadde jubla jeg om jeg hadde gått ned så mye siden 1.mai !

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:23   #694
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

gikk opp en kg og underer på om den har tenkt å bli værende? Trodde den var borte,men jammen var den her da jeg snikveide meg i dag morges...

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:38   #695
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Kjipern Luci!

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:47   #696
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ja det er det.. Håper på gode nyheter i morra!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 12:19   #697
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ned 800 g :jippi: da ble jeg glad gitt for det hadde jeg ikke forventet!

Kanskje ting endelig begynner å gå min vei?
Har tilogmed kommet inn på ett studie jeg var sikker på jeg ikke kom inn på, så nå blir det spennende år å gå i møte

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:23   #698
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

I dag kjøpte jeg jammen noen topper i 46/48 på kappahl! wow me! Meneh.. er det flere som merker at Kappahl er romsligere enn BIB? Kommer ikke inn i de samme str i begge butikkene joe (BIB er en str "Mindre").

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 19:31   #699
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Laget noe kult i dag.. Hadde kokosmelk stående i kjøleskapet noe som var både kult og ukult samtidig.. Fettet stivnet nemlig (selvsagt! men det hadde jeg ikke tenkt på) sånn at når jeg skulle ha meg litt kokos melk her istad så fikk jeg en klump med kokosfett og litt "skummet melk" i glasset. Drakk opp melken og tenkte "øh ja hva gjør jeg nå med dette fettet". Smakte på det og kom på at det var nokså godt.. Hentet litt sjokolade og rapet over og så spiste det sammen med skje.. Litt bountyaktig og herlig dessert! litt flaks skal en ha... *ler*

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 21:38   #700
Bjella
Medlem
 
Bjella sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 47
Innlegg: 279
Bjella har en fantastisk aura rundt segBjella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Å for en utrolig grusom dag. Så trist så tris.

__________________


Bjella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF sånn ca. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no