Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-07, 10:11   #1
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Om kun få dager skal jeg på opptrening på ett kursted i 4 uker. Der vil jeg være en av en gruppe på 15 stk. Og fortsatt.... etter mange år på lavkarbo, syns jeg det er vanskelig når jeg er sammen med andre... eller syns rett og slett det er flaut å være så "sær".... spessielt sammen med ukjente.

I denne forbinnelse tenkte jeg at jeg kanskje kan drikke proteinshake der de andre spiser brød?

noen som har erfaring med dette... tips om hvilken som er bra og god? Den bør være ganske tynn i konsistensen...

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:58   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Hei Dristrea,
Du synes det ser mindre rart ut at du drar frem proteinshakes enn å ha frokost og lunsj uten brød? Med litt planlegging med kjøkkenet (det er stort sett mye pålegg og egg i sånne frokoster) der du får litt salat/grønnsaker og oljer til frokosten og lunsjen så går vel dette som bare det?

Jeg vet ikke hvaslags opptreningsenter du skal på, men kanskje dette er en stor bortlæringsmulighet?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:15   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Om kun få dager skal jeg på opptrening på ett kursted i 4 uker. Der vil jeg være en av en gruppe på 15 stk. Og fortsatt.... etter mange år på lavkarbo, syns jeg det er vanskelig når jeg er sammen med andre... eller syns rett og slett det er flaut å være så "sær".... spessielt sammen med ukjente.

I denne forbinnelse tenkte jeg at jeg kanskje kan drikke proteinshake der de andre spiser brød?

noen som har erfaring med dette... tips om hvilken som er bra og god? Den bør være ganske tynn i konsistensen...

Jeg har vært på både kur-og kurs-steder og hoteller (utrolig mange). Kan absolutt IKKE se noe som helst problem med maten. Og jeg må jo være enig med Megvel. Det ER definitivt særere å drikke shaker enn å IKKE spise brød. Jeg har aldri fått en eneste kommentar på at jeg ikke spiser brød til pålegget. Til og med JEG reagerer om folk drar opp en shake og drikker istedenfor å spise - eller om de ikke spiser noe som helst. Begge deler er adskillig særere enn å ikke spise brød. DU TÅLER DET IKKE ! Det er noe alle forstår - om det er noen som i det hele tatt legger merke til det eller interesserer seg for hva du spiser. De fleste har nok med seg selv.

Så bare slapp av du, vær deg selv, spis det du liker og vil ha. Og ikke la deg presse til et unødvendig shake-kosthold ! Dessuten finnes det ingen fullverdig måltids lavkarbo shaker

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:50   #4
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Jeg er nok enig med de andre her i at shaker er mer "sært" enn å ikke spise brød. Men hvis jeg var deg ville jeg nok tatt kontakt på forhånd og forhørt meg litt om hva de bruker servere til frokost og lunsj. Jeg har i alle fall erfaring med at slike fellesfrokoster kan variere veldig mye og enkelte av dem er det meget utfordrende å klare å spise seg mett på på pålegget - type kun ost, skinke og syltetøy...
Syns du skal snakke litt med dem, jeg. Og du får sikkert lov til å oppbevare noen kjøttkaker eller liknende i kjøleskapet der om du ber om det. Det er jo som Nille sier; Du tåler rett og slett ikke brød. Et alternativ kan jo være å bake med seg et nabo-brød eller liknende. Da slipper du å vise at du ikke spiser som de andre dersom du syns det er et problem.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:02   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg har aldri fått en eneste kommentar på at jeg ikke spiser brød til pålegget.

Må bare komentere det først. Da er du veldig heldig Nille- jeg har levd lavkarbo i 5 år nå, og jeg få komentarer støtt. Blir alltid en diskusjon om hvorfor, hvordan... og ser mye store øyne når jeg spiser kun pålegg.
Komentarer som "er så vanskelig med deg"... "du kan vel ta litt brød"...."spiser du bare pålegg"... poteter har aldri drept noen.


derfor tenkte jeg at med shake trenger jeg ikke sitte til bords med noen, var DET jeg tenkte som enklere.

Men jeg har lest litt rundt om proteinshakene, det anbefales å spise noe mat ved siden av, eller tilsette frukt (som er utelukket) eller olje.

jeg har vel kommet til at jeg tar med meg fiberrik spiser ett av det til brød-måltdene, suplerer med protein-shake når det er behov for det

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:10   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Jeg har i alle fall erfaring med at slike fellesfrokoster kan variere veldig mye og enkelte av dem er det meget utfordrende å klare å spise seg mett på på pålegget - type kun ost, skinke og syltetøy...

riktig

Syns du skal snakke litt med dem, jeg. Og du får sikkert lov til å oppbevare noen kjøttkaker eller liknende i kjøleskapet der om du ber om det. Det er jo som Nille sier; Du tåler rett og slett ikke brød.

dette gjorde jeg... derfor jeg ble litt bekymret.... de var ikke akkurat positivt stilt for å si det slik,

Et alternativ kan jo være å bake med seg et nabo-brød eller liknende. Da slipper du å vise at du ikke spiser som de andre dersom du syns det er et problem.

Jeg vil jo så gjerne litt ned i vekt, brøderstatningene er ingen god ting for meg der, men jo da, jeg har bakt brød som jeg kan ha med hvis de lar meg oppbevare det ett sted.

Mye jeg veit jeg kan gjøre, men var litt nysgjerrig på proteinshake også

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:14   #7
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Syns du skal snakke litt med dem, jeg. Og du får sikkert lov til å oppbevare noen kjøttkaker eller liknende i kjøleskapet der om du ber om det. Det er jo som Nille sier; Du tåler rett og slett ikke brød.

dette gjorde jeg... derfor jeg ble litt bekymret.... de var ikke akkurat positivt stilt for å si det slik,

Det hørtes dålig ut! Hva slags sted er dette? Et sted du betaler for å være? Dersom de ikke er villige til å la deg ta med mat du tåler MÅ de jo rett og slett sørge for at det serveres mat du kan spise. Det syns jeg du må kunne kreve, rett og slett!

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:27   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Det hørtes dålig ut! Hva slags sted er dette? Et sted du betaler for å være? Dersom de ikke er villige til å la deg ta med mat du tåler MÅ de jo rett og slett sørge for at det serveres mat du kan spise. Det syns jeg du må kunne kreve, rett og slett!

neinei... nå ordla jeg meg feil igjen... hehe jeg spurte ikke om å ha med noe eget og få oppbevare dette.
Jeg ringte og sa fra at jeg ikke spiste karbo, siden det sto i pappirene at jeg skulle si fra hvis det var noe spess med kosten.
Når jeg gjorde dette virket hun bare så negativ og avvisende. Da blir jeg litt usikker jeg... og tenker at "skal ikke bry noen jeg"

Huff... nå ble visst dette en sytetråd... mente bare å spørre om prot-pulver. men det er visst INGEN god ide det har jeg fått svar på.

men hvis noen har erfaring med prot-pulver hører jeg gjerne fra dere også

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:31   #9
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Nei, men du syter da ikke, kjære deg!!!!

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:32   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Til og med JEG reagerer om folk drar opp en shake og drikker istedenfor å spise...



Skal vi møtes til lunsj da Nille...??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:08   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Distrea, en del mennesker skal absolutt protestere på alt og alle, og så gjør de som du vil etterpå, etter at du er blitt lettere usikker. Det er en type hersketeknikk. Du er på dette senteret for å bli bedre ikke sant? Så du fortjener at du spiser mat som er riktig for deg!

Om du forteller dine medsammensvorne ved frokosten at du har gått ned x-antall kilo på å spise kjøtt og grønt de siste x mnd, så får nok pipen en annen lyd.

Få gjerne med deg legeattest på at du faktisk har gjort dette og at du er allergisk mot kornprodukter, så får du sikkert gjennomslag. Så sant du ikke skal på et veganer-Ashram så vil jeg tro at dette går helt greit...
En viss brukerstyring er det på alle sånne steder!


Til slutt om shakes: De smaker fy og helvette. Mye kunstige søtstoffer, faktisk for mye søtt om du spør meg.
Dessuten er en dose ofte bare 230kcal, to sånne til dagen er ikke mye! Du må da legge inn 3-4 igjennom formiddagen. Og hva gjør du om det da er bare mors kjøttkaker med stua kål og poteter til middag? (eeek runawayyyy!)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:20   #12
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

[quote=Megvel;378834]Distrea, en del mennesker skal absolutt protestere på alt og alle, og så gjør de som du vil etterpå, etter at du er blitt lettere usikker. Det er en type hersketeknikk. Du er på dette senteret for å bli bedre ikke sant? Så du fortjener at du spiser mat som er riktig for deg!

Om du forteller dine medsammensvorne ved frokosten at du har gått ned x-antall kilo på å spise kjøtt og grønt de siste x mnd, så får nok pipen en annen lyd.

Få gjerne med deg legeattest på at du faktisk har gjort dette og at du er allergisk mot kornprodukter, så får du sikkert gjennomslag. Så sant du ikke skal på et veganer-Ashram så vil jeg tro at dette går helt greit...
En viss brukerstyring er det på alle sånne steder!

jeg er selvfølgelig heeelt enig med deg, siden du har heeelt rett
skal bli tøffere jeg.... tøffere enn toget


Til slutt om shakes: De smaker fy og helvette. Mye kunstige søtstoffer, faktisk for mye søtt om du spør meg.
Dessuten er en dose ofte bare 230kcal, to sånne til dagen er ikke mye! Du må da legge inn 3-4 igjennom formiddagen. Og hva gjør du om det da er bare mors kjøttkaker med stua kål og poteter til middag? (eeek runawayyyy!) her kom litt svar jeg var ute etter, du har selvfølgelig rett igjen... hehe. men selv om jeg veit det er rett kommer jeg til å ta med pulver som sup. kommer til å ha MCT i den... da er det vel litt bedre *håper*

Det er heldigvis for det meste opplegg på dagen, så hvis middagen er helt FY kjører jeg til butikken og kjøper noe snaksent i ferskvaredisken[/quote]

middagene bekymrer meg derfor null og niks

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:23   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

MCT (blond)

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:34   #14
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

MCT (blond)

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=mct

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=mct

http://forum.lavkarbo.no/showthread....&highlight=mct

Siden jeg er kjempe dårlig på å forklare, fant jeg noen linker til deg isteden

når jeg får i meg det ved siden er jo det fett og flere kcal og shake måltidet vil da holde lenger.... var min tanke

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:36   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Joa, det der ja. Som cocosa?
Man blir ikke gøgg i magen av for mye da, som ved cocosa?

Hva slags trening/rehabilitering skal du gjøre forresten? Skal du bli megasprek?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:42   #16
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Joa, det der ja. Som cocosa?
Man blir ikke gøgg i magen av for mye da, som ved cocosa?

Hva slags trening/rehabilitering skal du gjøre forresten? Skal du bli megasprek?

hehe... vil gjerne bli megasprek, men nei da blir nok ikke det med det første.

jeg har leddgikt og er ganske fersk i gamet (to år) skal vel lære litt om kroppen min, hva jeg kan tåle og klare. Tenke positive tanker og lære om rettigheter osv.

Jeg er fortsatt ikke ferdig utredet og medisinert, så jeg er ganske spent på hva som kommer ut av oppholdet

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:53   #17
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Vennnen
Du kan jo glede deg til EDkakao og cappucino... er det jeg lever av når jeg er på reise, som er stort sett ganske ofte!
Men det hjelper gjerne ikke nå...
klem fra meg uansett

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 22:55   #18
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Vennnen
Du kan jo glede deg til EDkakao og cappucino... er det jeg lever av når jeg er på reise, som er stort sett ganske ofte!
Men det hjelper gjerne ikke nå...
klem fra meg uansett

hehe.... det hjelper ikke nå nei men den tid kommer....

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 23:25   #19
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Hei Distrea.

Jeg bytter noen ganger ut et måltid med et glass proteindrikk fra Multipower m jorbærsmak (kjøpes på helsekosten). Det synes jeg smaker kjempegodt, og det kan du blande så du får det i riktig konsistens. To skjeer i et glass vann blir tynt, tre skjeer litt fyldigere osv.
Hvorfor baker du ikke noe Iset-brød og smører et par skiver med tykke skiver ost på? Da er der ikke en kjeft som vil oppdage at det ikke er "riktig brød".

Ja de der kommentarer er deprimerende å høre på, men det er nok bare å lære seg å leve med det først som sist.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 10:41   #20
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Viss du baker brød, så kan du jo bare si fra når du kommer om at du har det med pga at du ikke tåler vanlig mel... tviler på at en lege vil skrive under på at du er allergisk om du ikke er det (det blir jo litt forfalskning av dokumenter, og kan ha betydning for deg senere om du skal ha forsikringer o.l og må ha legeerklæring på at du er frisk osv) Jeg var på hotell i høst, og hadde med meg brownies (ED) som jeg la i kjøleskapet i minibaren på hotellrommet... tar du med deg et brød, og sier i fra i resepsjonen hvorfor du har det med,..

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 10:53   #21
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Tusen takk for hjelp alle sammen

jeg vet om alle erstattningene jeg kan bytte brødet med, og har gjort det støtt, men nå er det jo snakk om 4 uker og ikke bare en dag i ny og ne, derfor var jeg altså interisert i protshake og lurte på om noen hadde erfaring med det

jeg kan ikke spise brøderstatning hver dag og gå ned, og jeg har IKKE lyst til å sitte å spise meg mett på pålegg.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 12:42   #22
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Jeg bruker proteinshake + fett hver morgen, holder i ca 3 timer før jeg blir sulten. Funker helt fint

Jeg har gjort det i flere år nå, rett og slett fordi jeg ikke har tid eller ork til å tygge frokost klokka 0700 om morran før jobb.

Jeg bruker en blanding så den ikke blir for søt:
Eggprotein m/vaniljesmak + Multipover's soyaprotein nøytral smak.
Fåes på helsekosten begge deler.

Dosering: ca 25 gr. pulver i 2 dl. vann (det blir ca. 20 gr. protein)
+ 2-3 ss. med linfrøolje eller rapsolje eller cocosa ex.virgin eller en annen kaldpresset olje som du liker. Enten blande sammen, eller hver for seg.

Jeg håper du finner ut av det, og finner en måte som passer deg

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:38   #23
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

jeg kjøpte en i går, tenkte ikke på annet enn å se på karbo innholdet. Endte opp med "multipower formen 80-10" den var visstproteinkonentrat fra melk, myse, egg og kollagene proteiner. kanskje dumt det?

syns du jeg skal bytte den til en soyaprotein?

tusen takk for innspill sirimor

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:46   #24
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Hei Distrea

Jeg synes du skal beholde den om du tåler melkeprotein (kasein).
Da er den like bra som noe annet
Jeg tåler ikke kasein, da får jeg vondt i magen etter en tids bruk.

Jeg har jo prøvet og feilet mye på pulverfronten før jeg kom til noe som jeg synes er bra. Og siden vi er forskjellige osv, så synes jeg du skal prøve den du har der jeg. For det er et bra pulver du har kjøpt.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 13:49   #25
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Bytte ut frokost og lunsj med protein shake!?

Takk igjen sirimor

jeg kjøpte nøytral da, tenkte at hvis jeg ikke orker shake kan jeg alltid bruke den til noe annet.

tror du man kan ha litt kakaopulver i ?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg få eksempel på en ukes meny på Atkins induksjon? Summer Spørsmål og svar 7 15-05-10 12:55
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Ukemeny induksjon mofe Induksjonen 3 19-01-05 18:59
Mat&trim Tidligere bruker Trening 5 07-09-04 00:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no