Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

LCHF - og bare det?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 18:17   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

LCHF - og bare det?

Har lest en del - og må innrømme at jeg blir jo litt forvirret - selv om det høres veldig enkelt ut samtidig, så oppdager jeg stadig nye ting og sider...

Har fulgt Fedon i 1 1/2 uke, men føler det er for mye karbohydrater. Lurte litt på Atkins, men syns det virker "for komplisert". Jeg har vært veldig flink og ikke sprukket - faktisk ikke lyst på sukker og godteri (men is er det verste - det har jeg fortsatt hatt litt lyst på). Potetgull har også vært en svakhet hos meg, men nå har jeg ikke noe behov for det. Heller spist meg mett på marinerte reker og salat til kvelds istedefor...

Men jeg er veldig opptatt av at denne magen min skal forsvinne, og jeg trenger derfor noe som virker. Nå har jeg fulgt Fedon, men kanskje spist mindre karber enn han foreslår. Har kuttet veldig på karb, men spist mye grønnsaker og salat. Spiser også mye olivenolje og raspolje (som er en del av Fedon sin anbefaling).

Men når jeg leser litt syns jeg kanskje at LCHF tiltaler meg. Noen som syns dette hjelper mot "mageringen"?

Håper noen kan hjelpe meg....føler meg skikkelig lost i all denne infoen her. Og tusen takk for dette forumet!! Kjempeflott å ha dette stedet å lese...

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:16   #2
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: LCHF - og bare det?

Personlig kan jeg anbefale Skaldemann. Jeg begynte med "egenkomponert" LCHF, men etter anbefalinger her inne kjøpte jeg Skaldemanns bok (bøker). Kan anbefaes! Lettlest, morsomme og inspirerende bøker med teori og oppskrifter.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 09:38   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: LCHF - og bare det?

Hei

Sånn som jeg har forstått på innlegga dine, så er du ikke så veldig overvektig, men at det ekstra du har sitter rundt magen?

Et lchf - kosthold, ketose, vil forbrenne fettet der det trengst. Og vil uansett gi deg en renere og bedre kropp.

I tillegg så anbefaler jeg at du trener magen også, slik at musklaturen hjelper deg å forbrenne magefettet.

Sånn enkelt forklart (etter slik jeg har skjønt det) så består fettet rundt magen av "to deler", det fettet du ser når du ser på deg selv, og fettet rundt innvoller, som du ikke ser.
Mange opplever at magen er værst å bli kvitt, og det er ofte fordi at kroppen brenner det innvendige fettet først.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF-oppskrifter! Se her! Bee Generell diskusjon 5 20-03-11 23:57
LCHF diett Slankerinna Andre dietter 67 26-01-11 20:26
LCHF sjokeladekake Mirakel Kake/dessert og snacks 6 04-09-09 13:55
LCHF Kokebok sma Oppskrifter 9 15-02-09 15:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no