Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

"Sjokolade/nøttekuler"

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-11, 12:11   #1
Christinalchf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
Christinalchf er på en erverdig vei

"Sjokolade/nøttekuler"

Hei hei!

Jeg er helt ny på dette, og gjør det egentlig kun for å sjekke ut hva som skjer med kroppen min om jeg lever strict på lavkarbo. I og med at jeg jobber som personlig trener, syns jeg det er greit å kjenne ting på kroppen selv- fremfor å bare lese meg til ting og deretter gi råd til folk som trenger hjelp.

Over til spørsmålet mitt:
Jeg eksperimenterte litt på kjøkkenet akkurat, og lurer på om noen kan fortelle meg om dette er noe jeg kan spise uten at det blir helt feil?

"Sjokolade/nøttekuler"
50g mandler
50g paranøtter
10g kokosmasse
60g cocosa exstra virgin
10 g yaconsirup
10 dråper stevia english toffee
50 g sukrin
20 g økologisk kakaopulver
30 g fløte

Mikset alt med stavmikser og har satt de i silikonformer i fryseren.

Jeg elsker sånne kuler! Jeg pleide å ha dadler i, men det går jo ikke lenger. Ser det ut som om jeg kan kose meg med 1/3 porsjon for eksempel i løpet av en dag?

Tusen takk for hjelpen på forhånd!

Mvh

Christina

Christinalchf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja, egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 12:15   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Sjokolade/nøttekuler"

Du skriver at din filosofi er egenkomponert og da er det kun du som kan avgjøre om du kan eller ikke kan spise det. Det er forsåvidt lavkarbo, men om du går på f.eks ketolyse, så vil 1/3 posjon av denne røra ganske mye da du kun har 15g karbo å gå på om dagen.

Nå finner jeg ikke ut hvor mye karbo det er i yacon og stevia, men totalen på resten blir 10g karbo.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 12:32   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: "Sjokolade/nøttekuler"

Det er sikkert noe du kan spise en gang i blant, men det bør kanskje ikke bli daglig.
Siden du er ny, tenkte jeg å linke til denne flotte nybegynnertråden, som inneholder masse nyttig info.
Og LCHF på 3 minutter er en veldig god oversikt i starten
Og velkommen hit forresten!!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:35   #4
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: "Sjokolade/nøttekuler"

Er yaconsirup og stevia english toffee noe man kan kjøpe i Norge?

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 13:37   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Sjokolade/nøttekuler"

Opprinnelig lagt inn av Ninasju, her.

Er yaconsirup og stevia english toffee noe man kan kjøpe i Norge?

Yaconsirup kan du få tak i på noen helsekostbutikker Stevia English toffee får du ikke tak i i Norge. Du kan bestille fra iHerb.com.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 17:21   #6
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: "Sjokolade/nøttekuler"

Både yacon og flytende stevia med ulike smaker får du på den fantastiske siden www.iherb.com. Må advare deg dog, veldig lett å bli avhengig hihi.. Bruk gjerne min rabattkode: VEG949 første gang du bestiller på iHerb, så får du $5 i avslag. Happy shopping!

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 10-05-11, 17:51   #7
Christinalchf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 2
Christinalchf er på en erverdig vei

Sv: "Sjokolade/nøttekuler"

Tusen takk for svar dere!!

Jeg forstår også at jeg ikke burde spise det hver dag. Men jeg trener såpass hardt og mye at jeg er vant til å kunne spise myyye mat og også mye frukt etc og være veldig slank (Fett% på 15 eller noe). Så jeg tenker å spise litt lavkarbovafler, "sjokolade" etc en liten periode hvertfall, ellers tror jeg at jeg blir gal.. Haha Så får vi se etterhvert. Hvor lenge bør jeg gjøre dette før jeg begynne rå føle meg ordentlig bra og få nok energi igjen? (Spiser syke mengder mat nå, siden jeg føler at noe mangler hele tiden...)

Christinalchf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja, egenkomponert? Svar med sitat
Svar

Emneord
sjokolade nøtter


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har spist litt "mye" sjokolade i det siste... men... Etherena Ketolysekuren 2 08-11-10 22:41
"Håndlaget sjokolade brudd mørk 90%" Minusnoenkg Ketolysekuren 0 07-08-10 19:58
Vanskelig å få "sunn" sjokolade ut på markedet? pijussau Lavkarbo generelt 17 28-02-10 10:51
sjokolade og snop fra "sukkerfritt" (virginias) cilemora Ketolysekuren 3 11-10-07 18:16
Eurodiet sjokolade"bars" bestutenkarbo Eurodiett 9 16-07-04 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no