Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten > Type O

Ny i gamet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-05, 07:47   #1
Linni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
Innlegg: 3
Linni er på en erverdig vei

Ny i gamet

Min akupunktør har anbefalt meg blodtypedietten pga diverse plager jeg har, og jeg er blodtype O. Har lest litt her inne, og føler meg ganske så forvirret

Det jeg lurer på i første omgang er hvilken bok dere anbefaler? En generelt for blodtypedietten eller en bare for blodtype O? Jeg er ganske overbevist om at dette hjelper, og trenger ikke lese masse teori. Er mest interessert i hva jeg KAN spise og IKKE spise! Finnes denne boka på norsk? Fant noen bøker på nettet, men bare på engelsk. Vil kanskje tro det er mange matvarer som jeg ikke forstår hva er på engelsk

Nå som sommer og ferietid er i gang, lurer jeg også på hva jeg kan spise av snacks/godteri

Alle tips mottas med takk.

Hilsen Linni som er helt ny her inne

Linni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 29-06-05, 16:41   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Linni - og velkommen hit

Uansett hvilken type diett du skal gå på, så anbefales det uten unntak at du leser boka først, det har du helt rett i. Og om du har bestemt deg for blodtype dietten er det denne boka som anbefales:

Blodtypedietten - av D´Adamo og Whitney -

De har den på norsk http://www.haugenbok.no/resultat.cfm...lodtypedietten. Den koster 249 kroner der. Sjekk også med nærmeste bokhandel. PÅ boka mi står det reklame fra Bailine, regner med at de selger boka også da.

Det er også utgitt en kokebok. Men den har jeg ikke lest.

Når det gjelder hva du kan spise, så har jeg lagt inn detaljerte matvarelister for blodtype O her i forumet, - så lenge du holder deg til medisinske og nøytrale matvarer skal det går greitt ! Du finner listene her: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=41- Tror det viktigste er å kutte ut matvarerne du IKKE skal spise først.


Det er andre her som har bedre greie på dette her ... de kommer nok innom snart .

Liiiiiiiiise, Mariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannne !!

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 08:09   #3
Linni
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
Innlegg: 3
Linni er på en erverdig vei

Tusen takk for grei info. Jeg skal gå innom både biblioen og bokhandel i dag, så har jeg noe å kose meg med på stranda i helga

Linni

Linni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 17:34   #4
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Du skal ha mykje raud kjøtt, det er heilt essensiellt for deg. Type O fungerer faktisk best i ketose eller iallefall tett opptil ketose.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 17:54   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Neeei, det er ikke helt essensielt. Man kan godt lavære å spise oksekjøtt om man bare får i seg nok av andre kjøtt typer. For å sitere boka:

KJØTT OG FJØRFE
Spis magert oksekjøtt, lam, kalkun, kylling og den anbefalte fisken så ofte du vil. Jo mer stress på jobben eller jo mer krevende treningsprogrammet ditt er, desto høyere proteinkvalitet bør du spise. Men pass på porsjonsmengden. Forfedrene våre spiste ikke 450 gram biff, kjøttet var altfor dyrbart og knapt til å nytes. Prøv å ikke spise mer enn 170 gram pr måltid.


Type O kan effektivt fordøye og forbrenne kjøtt, siden de er tilbøyelige til å ha et høyt innhold av magesyre. Dette var et helt nødvendig element for å overleve hos tidlige Type O mennesker. Imidlertid må du være forsiktig og balansere dine kjøttproteiner med de riktige grønnsaker og frukter for å unngå overproduksjon av syredannelse som kan forårsake magesår og irritasjon i magesekkens slimhinner.

Medisinsk: Brissel, bøffel/bison, fårekjøtt, hjerte, innmat, kalvekjøtt, karbonadedeig, kjøttdeig, lam, lever, nyre, okse/storfekjøtt, oksehale, vilt (reinsdyr, elg,hjort).

Nøytral: And, fasan, hare/kanin, kalkun, kylling, rapphøns, vaktel

Unngå: Bacon, svinekjøtt, skinke, gås

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 18:05   #6
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Eg satte det kanskje litt på spissen

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 30-06-05, 18:18   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Eg satte det kanskje litt på spissen

Du er ikke alene om det her .... vi gjør det alle og enhver !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 19:32   #8
Snuppegullet
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Rennesøy
Innlegg: 3
Snuppegullet er på en erverdig vei

Sv: Ny i gamet

hmmm er egentlig på ketolysekur, og spiser endel bacon... ble jo litt stressa i hodet av og lese at det er neinei for type 0... har det noe og si selv om man er på ketolysekur? og ikke blodtypediett?

Snuppegullet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? lavkarbo ihvertfall Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no