Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Brokkoli og Blomkålsuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-04, 13:24   #1
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Brokkoli og Blomkålsuppe

Fant noen oppskrifter i et blad jeg rappet med meg hjem
alle er basert på Lindbergs oppskrifter

Får vurdere etterhvert hvor mange jeg gidder å legge inn.
Ingen av oppskriftene er prøvd av meg selv

6personer

1 brokkolibukett
1 blomkålhode
1/2 løk finhakket
2 ss meierismør
1 liter vann eller kraft
1dl soyafløte eller kesam
salt/pepper

1. Skyll og kutt blomkål og brokkoli i smnå buketter

2. Fres løken blank i smør og tilsett bukettene. La det surre i 1 min.

3. Hell kraft eller vann over og la det koke til de er nesten møre. Bruk stavmixer og kjør til suppen er fin og glatt. Tilsett soyafløte og smak til med salt og pepper.

Variasjon? Suppen er rask å lage og kan evt. være en selvstendig rett. Du bør da tilsette stekte kyllingbiter,strimlet skinke eller kokte egg. Noen dråper olivenolje eller kaldpresset rapsolje på toppen bidrar til å komplettere retten.
Ikke kok suppen etter at du har tilsatt olje/evt.kesam

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 08-04-04, 19:23   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Suppen er meget god. Men man bør bruke vanlig ku-fløte framfor soyafløte, da de aller fleste typer soyafløte har vegetabilsk olje i seg (dvs. varmpresset).

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Svar

Emneord
blomkål, brokkoli, suppe


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no