Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Frokost på sengen!

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 10:08   #1
triveligtrebarnsmor
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
triveligtrebarnsmor er på en erverdig vei
Thumbs up

Frokost på sengen!

Hei.

Jeg er en trebarnsmor som er av den oppfatning at barnet har godt av en god start på dagen. Frokost er utrolig viktig, det viktigste måltidet i løpet av hele dagen, i følge mange. Dette måltidet får i gang kroppen og er essensielt for at barnet skal fungere og prestere i barnehage/skole samt fritidsaktiviteter.

Derfor må barnet få et godt forhold til frokost og ha en hyggelig ramme rundt dette. Min løsning har blitt å lage en sunn og næringsrik frokost til mine barn hver eneste dag, og gi dem denne på sengen.

Hva synes dere? Blir det for mye oppvarting, eller er det et steg i riktig retning for gode, sunne og ikke minst hyggelige frokostrutiner?

Vennlig hilsen,
Anette Berentsen !

triveligtrebarnsmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vi mødre må lage frokost til barna våre Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:27   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Frokost på sengen!!

For det første syns jeg ikke at sengen er et sted å spise. For det andre er det nonsens at "frokosten er det viktigste måltidet". Kroppen er i gang også før dagens første måltid.

Noe annet er å etablere gode rutiner omkring måltider generelt. Jeg kan ikke ofte nok anbefale boken "Barn i balanse" av Fedon Lindberg og Merete Hansen-Møllerud. Den kan gi deg et annet perspektiv på barn og mat.

Man må imidlertid være pragmatisk. I en ideell verden skal man spise når man er sulten. Når det gjelder barn og skole er ikke det mulig i praksis. Hvis barnet ditt ikke har spist frokost før skolen, og blir sulten når klokken er halv ti, er det mest sannsynlig ikke tillatt å ta frem matpakken og begynne å spise. På det grunnlaget er det nødvendig å tilpasse seg den virkelige verden, og spise frokost selv om man kanskje ikke er sulten. Men frokosten bør absolutt ikke inntas i sengen.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:30   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Frokost på sengen!!

Synes det høres litt trivelig ut jeg
Mine barn var meget fornøyde de gangene det skjedde og som en hyggelig bonus fikk jeg frokost på sengen av dem da de ble eldre
Kaffe svart som bek og en mishandlet kneipskive med et berg men opphakket brunost... Veldig stas og 3 meget blide og stolte barn

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:01   #4
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokost på sengen!!

Frokost på senga er jo veldig koselig å få men jeg ville aldri gjordt dette til en fast ting,senga er til å sove i,mat spiser vi på kjøkkenet,og jeg syns det er myyyye koseligere at alle møtes rundt kjøkkenbordet og spiser felles frokost Mine spiser også bedre hvis vi sitter samlet,selv om det ofte er vanskelig å få til i praksis pga skiftjobbing i huset.

Også trur jeg unga setter mere pris på de få gangene de får sengemat,ved bursdager etc

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:22   #5
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Frokost på sengen!!

Sengen er for soving og burde ikke bli forbundet med mat... Jeg ville heller brukt tiden på å dekke et koslig frokostbord på kjøkkenet der alle kan samles før man begynner dagen hver for seg.

Man burde forresten lære barn at spising foregår på kjøkken og spisestue... og i en perfekt verden aldri spist foran tv o.l.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 11:55   #6
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frokost på sengen!!

Frokost på senga til bursdagen er topp, ellers er senga til å sove i ja. Da vi fikk vår første datter var vi veldig flinke med å være strenge på at hun skulle sitte ved et bord når hun spiste, helst på kjøkkenet, men av og til inne i stua. Nå har jo dette glidd litt ut, men de får ikke ha mat med på rommet f eks. mat skal nytes på kjøkkenet, eller kveldsmaten får de til barneTV- for da spiser de i det minste- og den rutinen er de så vant med at de maser om mat så fort de setter seg foran barneTV, selv om det kan hende de akkurat har spist.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:42   #7
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Frokost på sengen!!

jeg fikk frokost på sengen i et par år husker jeg! jeg tok meg aldri tid til frokost om morgningen, og det bekymret mor, så hun serverte det rett og slett på sengen, så jeg skulle få i meg noe før skolen. MEN, jeg er HELT enig i de over! så mye koseligere det er å møtes hele familien samlet rundt frokostbordet, enn å sitte alene i sengen og spise... jeg ville absolutt ikke lagt frokost på sengen til noen vane.. spar det til bursdagsfeiringer, så blir det også mye mer stas når det skjer på bursdagen

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, ernæring, familie, frokost, helse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokost Siga Spørsmål og svar 3 29-06-09 10:04
Hva til frokost? Sneakers Induksjonen 1 09-02-09 09:54
Frokost ivalodia Ketolysekuren 3 03-06-07 21:23
Frokost slankern Eurodiett 5 16-08-06 17:36
Frokost *Tussi* Frokost og kveldsmat 7 26-04-05 21:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no