Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-11, 22:47   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

DB 18/7-11; Blir avhengig av mat


Blir avhengig av mat

Sitat:

Noen mennesker kan bli avhengige av mat, omtrent på samme måte som andre blir avhengige av narkotika og alkohol. Det viser nye forskningsresultater fra Canada.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 00:43   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

"I denne undersøkelsen byttet forskerne ordet rusmiddel med ordet mat. Deretter fikk de ei gruppe fete menn og damer til å svare."

Tro om svaren hadde blitt anderledes om de hadde spurt normalvektige eller tynne??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 01:11   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

hørte en lege på dr oz si at det var sukker og fett sammen som fikk oss til å klikke og spise for mye

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 17:30   #4
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

hørte en lege på dr oz si at det var sukker og fett sammen som fikk oss til å klikke og spise for mye

Også kjent som junkfood.

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 02:31   #5
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Selvfølgelig er jeg avhenging av mat. Spiser jeg ikke så dauer jeg jo

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:08   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Selvfølgelig er jeg avhenging av mat. Spiser jeg ikke så dauer jeg jo



Jeg hadde likt å se at de faktisk omtalte sukkeret som det avhengighetsskapende, og ikke mat generelt...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:23   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.



Jeg hadde likt å se at de faktisk omtalte sukkeret som det avhengighetsskapende, og ikke mat generelt...

sukker og fett i kombinasjon.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:26   #8
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Ja, det er skrekkelig med alle disse avhengighetene. Selv sliter jeg med vann-avhengighet...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:28   #9
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

sukker og fett i kombinasjon.


Nei, det er ikke det som er problemet. Sukker trenger slett ikke følge av fett for å skape avhengighet. Det klarer sukkeret utmerket helt alene.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:36   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nei, det er ikke det som er problemet. Sukker trenger slett ikke følge av fett for å skape avhengighet. Det klarer sukkeret utmerket helt alene.


-

Joda, men det er gjort forsøk med rotter/mus der de fikk fett og sukker hver for seg, de var ville etter sukkeret men helt gale etter fett og sukker i kombinasjon.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:54   #11
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: DB 18/7-11; Blir avhengig av mat

Ja, vi er ernærings-narkomane, det er bare å innrømme...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Avhengig av Pepsi Max Kanutten Generell ernæringsdebatt 2 09-03-11 19:06
Avhengig av sukker Shooterr Artikler 2 10-11-09 16:54
Jeg er avhengig! Albertine Generell diskusjon 10 08-03-05 22:56
Du kan bli avhengig av sukker! mofe Nyheter / media 7 12-02-05 13:24
Er DU avhengig??? HP Lavkarbo generelt 10 29-04-04 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no