Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-03-05, 15:25 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Blodtypedietten - bare humbug?Jeg er egentlig ganske skeptisk til blodtypedietten.. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er særlig informert heller..
14-03-05, 15:51 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
|
Det er mange som mener at blotypedietten er bare tull og mangler vitenskapelig dokumentasjon. På den andre siden så har man tusenvis av brukere som melder om forbedret helse pga dietten, men det teller liksom ikke.
14-03-05, 15:53 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
|
Ja, ikke sant.. Det er ikke så lett å vite hva man skal tro på..
15-03-05, 01:02 | #4 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
|
Uansett hvilke blodtype man har så skal man jo leve sundt. Derfor er det ikke rart av man har effekt av den. Spørsmålet er jo om man skal velge diett utfra blodtype. Jeg håper jo ikke at det er noe i det for jeg spiser nå stikk motsatt av det jeg burde.
15-03-05, 10:26 | #5 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
Jeg har ikke noe tro på at blodtypedietten bare er humbug, nesten på samme måte som homemopati. Selv om det ikke er vitenskapelig dokumentert, så er det store mengder mennsker som rapporterer bedring.
15-03-05, 10:30 | #6 |
Klar for nytt år!
Hvor: Mer sentralt
|
Ja, så glemte jeg å si at det at de ernæringsekspertene han har snakket med sikkert er de samme som blåser av lavkarbokosthold...
17-05-09, 13:53 | #7 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2009
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Jeg har lest om folk som har gådd på blodtypedietten og uten og være klar over det valgt feil type i forhold til egen blodtype, og hatt det kjempebra forde. Blodtypedietten fungerer nok for noen men ikke alle. |
Min kostholdsfilosofi: Sunt og variert |
04-08-09, 11:09 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?men jeg lurer , når det gjelder og spise det som "dun går ned i vekt av og spise" , div type B skal spise yoghurt og andre melkeprodukter.. han kan ikke spise ubegrenset? for da hadde det vært utrolig..
04-08-09, 11:51 | #9 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Nei den har jeg ikke noe særlig tro på egentlig, jeg tror ikke alle med type A er de fødte vegetarianere. Men hver sin mening.
17-08-09, 15:15 | #10 |
Nytt Medlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Østfold
Alder: 43
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Jeg, som mange andre, likte veldig godt lesningen til blodtypediettboka. Iallefall i førsten, der forfatteren forteller om typiske 0-blod-mennesker osv osv. Man ble fristet til å tenke: Eureka! her er svaret! Men, Adam var ikke lenge i paradis. Boken er full av påstander den ikke har dekning for, og "bevisene" forfatteren kommer med er bare fortellinger om folk det gikk bra med. |
Min kostholdsfilosofi: Gyldne middelvei |
30-10-09, 20:55 | #11 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2009
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Jeg er blodtype O, og det stemmer godt i forhold til hvete og kumelk. Men soya er fullstendig NEI - mat for meg. Kanel har jeg aldri reagert på, mens min A - venninne får magekramper og diaré av det. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbomix. |
31-10-09, 23:53 | #12 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2009
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Jeg vil bare legge til at jeg ikke tålte "Spis deg slank" - dietten. Tålte hverken soya eller sukrin ( svie i munnen ). Datteren min har derimot gått ned 7-8 kg på den siden august, og er veldig fornøyd med den. Min kostholdsfilosofi er dermed endret, altså. Litt på siden dette, kanskje. Vel, vel...... |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbomix. |
06-11-09, 16:32 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Har aldri satt meg inn i blodtypedietten, leste det som Nille har skrevet om de ulike blodtypene nå. Det som er litt interessant for mitt vedkommende er at de matvarene som homeopaten anbefaler at jeg holder meg unna i stor grad sammenfaller med den blodtypen jeg har
14-08-10, 12:14 | #14 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Sarpsborg
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Jeg mener denne dietten kommer inn under kategorien om at mennesker reagerer ulikt. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
24-09-10, 03:11 | #15 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: tromsø
|
Sv: Blodtypedietten - bare humbug?Bra sagt! |
Min kostholdsfilosofi: Naturlig, rein steinalderkost |
Emneord |
blodtype, blodtypedietten |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Atkins + blodtypedietten? | Marianne | Generell ernæringsdebatt | 8 | 10-05-05 11:07 |