Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nytt år - ned 10-20 kg til sommeren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-15, 16:04   #151
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Ned 100 gram. Går ikke i rasende fart dette her

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 18:15   #152
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Og da står ukens siste treningsøkt på planen. Og akkurat nå er dørstokkmila veldig lang... Sitter i sofaen i treningstøy, med vannflaske og nøkkelbrikke foran meg, så det er egentlig bare å reise seg opp og gå. Men Gud som det frister å slå på tven isteden 😝

Vet jo egentlig at det er helt ok bare jeg kommer meg bort på senteret, det er bare det å løfte ræva som er et problem. Blæhh altså, at jeg skal være så tiltaksløs i dag 😳

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 21:06   #153
Brøleapen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Innlegg: 36
Brøleapen er ny på veien
Cool

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Og da kan jeg skryte av meg selv, trening er unnagjort 😃
20 min kardio og 1 time med tung styrke. Og i morgen er det time med pt igjen.

Det betyr at jeg kan droppe å gå på vekta ennå noen dager, stløe muskler binder litt for mye vann 😊
Kjenner at jeg ikke gidder å veie meg engang, får vente til torsdag, så får jeg de da om det har vært noen nedgang de to siste ukene.

__________________


Brøleapen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 11:36   #154
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Æsj, 1,2 kg opp over natten, sikkert pga av EN vårrull i går kveld! Er det da man trøster seg med at det bare er vann, eller? Søren, er så innmari skuffa over meg selv! Spiste borte, og det var kun kinamat. Holdt meg unna sursøte sauser og ris, men klarte altså ikke å holde meg unna vårruller...

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 12:42   #155
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Ned 100 gram. Totalt ned 1,8 kg forrige uke!
Er selvfølgelig fornøyd. Føler meg bedre på alle måter. Har gått ned 6 kilo de siste 3 ukene! Det er bare å stå på videre

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 13:01   #156
Bianca*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Hvor: Østfold
Innlegg: 15
Bianca* er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av lirumlei, her.

Lemon curd
2 sitroner, både saft og finrevet skall
2 egg
2 eggeplommer
0,5 dl sukrin/ tagatesse
70gram smør eller en stor ss (15 g) kokosolje


Varm opp sitron, egg og sukrin i en kjele på middels varme. Visp hele tiden til det tykner. Bland inn smør/kokosoljen. Avkjøl.

Nydelig på yoghurt, på knekkebrød, på cottage cheese osv.


Tusen takk for oppskriften! Den skal testes med det første

Her har det vært en mega barnebarn-uke. Den største begivenheten skjedde 20.januar da vårt tredje barnebarn kom til verden Vi har selvsagt vært og beskuet vidunderet et par ganger, dessuten kino-besøk og Disney on ice med de to største.
Jeg hadde en planlagt pizza-sprekk i Oslo i forbindelse med isshowet, men ellers tror jeg at jeg har vært ganske flink. Egentlig synes jeg vi har vært flinke alle sammen

__________________


Bianca* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 14:18   #157
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Æsj, 1,2 kg opp over natten, sikkert pga av EN vårrull i går kveld! Er det da man trøster seg med at det bare er vann, eller? Søren, er så innmari skuffa over meg selv! Spiste borte, og det var kun kinamat. Holdt meg unna sursøte sauser og ris, men klarte altså ikke å holde meg unna vårruller...

Ja, det er nok vann ja Syns du var veldig flink som kun spiste EN vårrull jeg Jeg gikk opp 300 g i dag, men trøster meg med og at det nok kun er vann etter salt sideflesk til middag i går


Opprinnelig lagt inn av Wannabe, her.

Ned 100 gram. Totalt ned 1,8 kg forrige uke!
Er selvfølgelig fornøyd. Føler meg bedre på alle måter. Har gått ned 6 kilo de siste 3 ukene! Det er bare å stå på videre

5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg
19.1: 107,6 kg
26.1: 105,8 kg

Kjempebra Det går jo i en rasende fart!

Opprinnelig lagt inn av Bianca*, her.

Tusen takk for oppskriften! Den skal testes med det første

Her har det vært en mega barnebarn-uke. Den største begivenheten skjedde 20.januar da vårt tredje barnebarn kom til verden Vi har selvsagt vært og beskuet vidunderet et par ganger, dessuten kino-besøk og Disney on ice med de to største.
Jeg hadde en planlagt pizza-sprekk i Oslo i forbindelse med isshowet, men ellers tror jeg at jeg har vært ganske flink. Egentlig synes jeg vi har vært flinke alle sammen

Gratulerer så mye med nytt barnebarn

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 14:40   #158
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Æsj, 1,2 kg opp over natten, sikkert pga av EN vårrull i går kveld! Er det da man trøster seg med at det bare er vann, eller? Søren, er så innmari skuffa over meg selv! Spiste borte, og det var kun kinamat. Holdt meg unna sursøte sauser og ris, men klarte altså ikke å holde meg unna vårruller...

Du stresser veldig over at vekta går opp og ned! Det HELT vanlig å variere i vekt, selv normalvektige damer kan variere et par kilo før mens, eller om saltinntaket har vært for høyt, etter hard trening, mye stressing.. Kan kanskje være en ide for deg å ikke veie deg hver dag?

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 16:46   #159
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Spinnerette, jeg vet, jeg vet...men klarer ikke å la være, da serru. Men nå er jeg borte til onsdag kveld, så da slipper jeg et par dagr, ihvertfall!

Utfordringen nå som jeg er på reise er jo selvsagt maten, men er bevæpnet med lavkarbo knekkebrød fra Brisk, babybel og cocosa, så får jeg håpe jeg unngår de verste fallgruvene...

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 21:13   #160
Skøyerfjeset
Juniormedlem
 
Skøyerfjeset sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hadeland
Innlegg: 34
Skøyerfjeset er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne være med. Jeg har tidligere gått ned 18,5 kg på EasyLife og vet at å komme i ketose funker godt på meg.
Har dessverre gått opp over halvparten av disse og nå er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet!
Planen er å gå i ketose med vanlig mat. Det største problemet mitt er lunsjen egentlig... Er det noen gode tips der så kom med det

Jeg har faktisk meldt meg på fjellmarathon - halvmarathondistanse i mai så her er det bare å stå på! Og jeg har aldri løpt så langt i hele mitt liv

__________________


Skøyerfjeset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-01-15, 22:13   #161
Marigrete
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2014
Innlegg: 189
Marigrete er en juvelMarigrete er en juvelMarigrete er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren��

Opprinnelig lagt inn av Skøyerfjeset, her.

Hei alle sammen!
Jeg vil gjerne være med. Jeg har tidligere gått ned 18,5 kg på EasyLife og vet at å komme i ketose funker godt på meg.
Har dessverre gått opp over halvparten av disse og nå er det på tide å ta seg selv i nakkeskinnet!
Planen er å gå i ketose med vanlig mat. Det største problemet mitt er lunsjen egentlig... Er det noen gode tips der så kom med det

Jeg har faktisk meldt meg på fjellmarathon - halvmarathondistanse i mai så her er det bare å stå på! Og jeg har aldri løpt så langt i hele mitt liv

Velkommen Så artig at du skal løpe fjellmaraton. Jeg løp halvmaraton for to år siden, og har et håp (mål) om å løpe i Trondheim igjen til høsten. Nå jogger jeg i gåfart og har greid 2 km i strekk Men vet at formkurven er bratt spesielt i starten. Fjellmaraton, da er det jo bakker også da? Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. Var langt nok med 21 km på flat bakke

Marigrete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 13:15   #162
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Vekt idag: 105.6 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd.
Har alltid hatt store problemer med sjokolade. Har vært en ekte sjokoman. Helt avhengig. Endelig har jeg kontroll over sjokolade. Eneste jeg har smakt nå er noen biter med Cloetta mørk sjokolade (72%) uten tilsatt sukker. Det har gått helt bra, har nesten vært som metadon for meg. Kroppen og hjernen er ikke lenger avhengig av sukker
Men fikk litt vann i munnen igår da jeg så at det kommer ny melkesjokolade med japp. Japp og melkesjokolade var to av mine store favoritter tidligere. Og nå skal de selvfølgelig smelte de sammen. Det er så dårlig gjort! Men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal ha det. Det er ikke verdt det, for jeg risikerer at hele opplegget mitt sprekker. Det er det som har skjedd hver gang! Jeg skal være sterk!!!

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-15, 14:38   #163
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Ned 600 g til i dag

06.01: 75.3
13.01: 74.1 (-1200 g)
20.01: 73.5 (-600 g)
27.01: 72.6 (-900 g)

Totalt: -2.7 kg

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 10:35   #164
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Vekt idag: 105,4 kg - ned 200 gram.
Ønsker alle sammen en herlig dag!

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 11:29   #165
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Vekt idag: 105,3 kg - ned 100 gram.
Håper at jeg kan komme meg under 105 kg i løpet av denne uka. Blir et lite delmål det også!

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 18:43   #166
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

I dag gjorde vektpila et lite hopp ned og det føles godt å se at kroppen er med på notene. To uker nå til lørdag, så da blir det spennende å se om det blir mer nedgang.

Godt å kjenne at formen er stigende og at ulvehungeren som følger med høykarbokost er borte igjen. Lavkarbo er helt klart best for meg!
I dag har jeg laget bringeber curd og den skal testes til kvelds sammen med Tyrkisk yoghurt og cottage cheese. Jeg har aldri greid å spise mye cottage cheese, men med curd av ulike slag er den helt uimotståelig! Til nå har jeg laget bringebær, blåbær, lime og sitron curd. Det må dere bare prøve!

__________________


lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 20:16   #167
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Sum uke tre er en kilo ned! Det er jeg godt fornøyd med, siden jeg har vært tre dager på reise med en hel haug med fristelser, pluss at jeg er griseforkjøla!

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 11:08   #168
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Vekt idag: 104,9 kg - ned 400 gram
Jippi. Er kjempefornøyd! Jeg klarte også mitt lille delmål, om å komme ned under 105 kg i løpet av denne uka!
Ønsker alle sammen en strålende helg!

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 12:19   #169
Turid42
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 279
Turid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snillTurid42 er virkelig snill

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Wannabe, du gjør tydeligvis mye riktig! Noen tips?

Turid42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 13:54   #170
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Turid42: Ett kilo ned er jo supert da Og hvertfall med sykdom og reise

Wannabe: Gratulerer med bestått delmål Må være deilig

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:17   #171
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Turid42, her.

Wannabe, du gjør tydeligvis mye riktig! Noen tips?

Hei
Jeg følger i utgangspunktet ketolysekuren, men teller ikke karber nøyaktig. De karbene jeg spiser kommer stort sett fra grønnsaker og bær. Spiser så mye ren mat som mulig; kjøtt, fisk, fugl og egg. Spiser grønnsaker til hvert måltid. Målet mitt har vært å få sukker (les:gift) ut av kroppen. Jeg har vært ekstremt avhengig av sukker og sjokolade, men når jeg får det ut av kroppen, og har et stabilt blodsukkernivå så klarer jeg å følge planen. Tåler heller ikke meieriprodukter så det er endel oppskrifter som jeg må styre unna, eller så erstatter jeg med kokosmelk. Jeg holder meg også unna kunstig søtning så mye som mulig. Sliter med å kutte ut pepsi max, men drikker mye mindre enn tidligere. Lager grønn te (løs) i presskanne hver dag. Koker vann til 65-70C, tilsetter løs te, sitron fra flaske, litt pepper og noen ganger finhakket ingefær og lar dette trekke. Skal ikke påstå at det er den beste leskedrikken, men det er garantert en av de sunneste. Tenker at det er min medisin
Mitt beste råd er planlegging! Bestem deg for hva du skal spise neste dag, til alle måltider. Bestem om du skal gå en tur, og hvilken løype du skal ta. Bestem om du skal trene, og evt hva og når. Jeg føler at planlegging hjelper meg mye. Når jeg bestemmer hva jeg skal spise og trene neste dag, så ligger dette i underbevisstheten helt til neste dag. Da blir det mer naturlig å gjennomføre alt.
Lykke til videre!

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:47   #172
Wannabe
Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 154
Wannabe er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Turid42: Ett kilo ned er jo supert da Og hvertfall med sykdom og reise

Wannabe: Gratulerer med bestått delmål Må være deilig

Tusen takk
Det er en liten seier. Satser på at mange små seire gir stor suksess

__________________
Skal ned til 80 kg!
Wannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 22:56   #173
Skøyerfjeset
Juniormedlem
 
Skøyerfjeset sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hadeland
Innlegg: 34
Skøyerfjeset er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren��

Opprinnelig lagt inn av Marigrete, her.

Velkommen Så artig at du skal løpe fjellmaraton. Jeg løp halvmaraton for to år siden, og har et håp (mål) om å løpe i Trondheim igjen til høsten. Nå jogger jeg i gåfart og har greid 2 km i strekk Men vet at formkurven er bratt spesielt i starten. Fjellmaraton, da er det jo bakker også da? Det tror jeg hadde blitt for tøft for meg. Var langt nok med 21 km på flat bakke

Fjellmaraton har noen bakker ja, men i følge min mann så er det en enklere løype enn feks Oslo Maraton. Må sies at det er vel mer nedover enn oppover så Jeg har ingen forhåpninger om å klare å løpe oppoverbakkene, men dersom jeg klarer å løpe resten så skal jeg være fornøyd.

Ellers så synes jeg at dere alle her inne er veldig flinke! Utrolig hvor mye og jevnt og trutt dere går ned, inspirerende!

Jeg har veiedag i morgen, men jeg har ikke kommet meg helt i gang ennå. har begynt nedtrapping av karber og mengde mat.... Men sliter veldig med magen generelt sett. Men denne uka har jeg hatt i meg en del linfrø og sannelig virker det som om magen har kommet på gli.

__________________


Skøyerfjeset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 10:16   #174
Skøyerfjeset
Juniormedlem
 
Skøyerfjeset sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hadeland
Innlegg: 34
Skøyerfjeset er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

-1,2 kg denne uka. Det må jeg si meg fornøyd med siden det kun er de siste dagene jeg har tatt meg sammen. Neste uke skal jeg se 70-tallet igjen!

__________________


Skøyerfjeset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 11:54   #175
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊

1,7 kilo ned denne uken. Og da har jeg tatt av det som kom på i løpet av desember/januar. Veldig fornøyd.
15 kilo lettere siden april/mai i fjor.

Det er veldig inspirerende å se hvor flinke dere er! Jeg finner forresten mange inspirerende bilder og oppskrifter på Instagram. Lavkarbokost er mye lettere for meg nå enn da jeg startet. I dag blir det gratinert blomkål med ostesaus og skinke til middag. Cottage cheese og bringebær curd til lunsj.

__________________


lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Småspist om sommeren manne Spørsmål og svar 5 21-06-11 12:57
Ned til sommeren... Newperson Ketolysekuren 5 28-04-05 00:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no