Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og matvareallergi

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-11, 22:58   #1
GryH
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
GryH er på en erverdig vei

Lavkarbo og matvareallergi

Noen som vet hvordan (om det i det hele tatt er mulig) å teste ut lavkarbo når en har allergi mot alle typer produkter laget med egg og melk?

GryH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Allergi Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 23:00   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og matvareallergi

Klart. Ren mat! Kjøtt, fisk og grønnsaker! Jeg spiser ikke melk, det går greit!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 23:19   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og matvareallergi

Det gårfint. Jeg tåler ikke gluten melk egg soya, de fleste andre korn slag, en del grønnsaker og frukt

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 13:40   #4
trulss
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Eidkjosen, Kvaløya (Tromsø)
Alder: 59
Innlegg: 14
trulss er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og matvareallergi

Hei,
Hvis du spiser lavkarbo utenom egg, vil du se at allergien forsvinner. Det er min erfaring i forhold til andre som har hatt allergi, og som er blitt frisk gjennom kosthold. Fugl, alt av fisk- og skalldyr, kjøtt, pålegg (salami, skinke o.l.), salat, grønnsaker som vokser over jord, bruke Ghee (klarnet smør uten melkeproteiner), samt utstrakt bruk av krydder og krydderurter. Dette er et godt utgangspunkt for variasjon, både i matretter og smaker. Det er viktig å få i seg nok fett. Lykke til!

trulss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vLCHF.no Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:45   #5
GryH
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 4
GryH er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og matvareallergi

Sikkert to dumme spørsmål - men er det vanlig å bli svimmel den første tiden? Og er det noen som har noen gode tips til å få i seg nok fett når jeg ikke spiser meieriprodukter (kun kjøtt, fisk og grønnsaker/frukt)

GryH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Allergi Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:52   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og matvareallergi

Cocosa

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:05   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og matvareallergi

Opprinnelig lagt inn av GryH, her.

Sikkert to dumme spørsmål - men er det vanlig å bli svimmel den første tiden? Og er det noen som har noen gode tips til å få i seg nok fett når jeg ikke spiser meieriprodukter (kun kjøtt, fisk og grønnsaker/frukt)

Svimmel, slapp, kvalm, dårlig i magen..... Helt normale, svært vanlige oppstart/karboabstinens- symptomer!

Velger du konsekvent de feteste produktene, som kjøttdeig i stede for karbonade, spiser skinnet på kyllingen og laks/ørret i stede for torsk, vil du få i deg en del fett der.

Og som det sies over her: cocosa!

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

For de som ikke er så kjent med Cocosa: Det er to sorter, en til steking og en til annet bruk.

Teksten her er hentet fra en forhandler på nettet:
Stadig flere følger den "lavglykemiske vei": Mer fett og protein og færre karbohydrater. Cocosa® er selvskreven som basisolje i dette kostholdet. Med over 60 % mellomlange, mettede fettsyrer øker kokosolje fettforbrenningen, stimulerer stoffskiftet og gir energi og metthetsfølelse som varer lenge. Den øker også opptaket og utnyttelsen av de essensielle Omega 3 og 6 fettsyrene, og gir i tillegg en rekke andre helsefordeler. Kokosolje har vist seg så effektiv mot stoffskifteproblemer at det i USA nå forskes på om kokosolje kan erstatte vanlige medikamenter.

To eksklusive utgaver:

Cocosa® fås i to utgaver, og dekker til sammen behovet for en allsidig og sunn basisolje i kostholdet:

Cocosa® Extra Virgin inneholder et bredt spekter av vitaminer, mineraler og antioksidanter, samtidig som den har en nydelig duft og smak av kokos, som setter en ekstra spiss på maten. Benytt den som kosttilskudd og i mat.

Bruk Cocosa® Pure til steking; den er helt uten lukt og smak og tåler høye temperaturer.

Når anbefales Cocosa®:
- Lavt stoffskifte
- Redusert skjoldbruskkjertelfunksjon
- Lav energi
- Overvekt
- Lavkarbohydratdietter


Nederst på denne siden er det lenke til et Cocosa-oppskriftshefte også.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
matvareallergi


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Matvareallergi/intoleranse og ketose kaffekari Spørsmål og svar 2 23-01-11 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no