Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Usikker på målsetning

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-11, 10:39   #1
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Usikker på målsetning

Nå er jeg litt forvirret her, og er egentlig litt nysgjerrig på om det er kun meg som har det sånn.
Jeg er rett og slett litt usikker / forvirret i forhold til når jeg skal si at nok er nok, og at nå har jeg riktig vekt. Og dette er jo nesten et luksusproblem
Jeg startet med lavkarbo, og tenkte at ok, målet er å gå ned 40 kg. Jeg er 180 høy, veide ca 120 kg, og tenkte at 80 er fint, for da har jeg ca normal BMI. Ja, jeg vet at BMI ikke er fasiten, men det gir alikevel en pekepinn.

Etter 5 mnd har jeg gått ned ca 20 kg (jippi ), og har fremdeles en BMI som sier fedme. Samtidig så har jeg en fettprosent på 29, som fremdeles ikke er helt bra, men ikke tilsvarer fedme. Jeg bruker nå str. 42-44 i klær, noe som heller ikke er så ekstremt med tanke på høyde.

Så jeg sitter her å er forvirret over hvor jeg skal. Skal jeg revurdere målet, og si at 90 kg er passe? Skal jeg droppe å ha et mål og se hvor det ender opp? Jobbe mot 20kg til og endelig bli "normalvektig"????

Som sagt, et luksusproblem, men jeg funker best når jeg har et konkret mål å jobbe mot

Er det bare meg som grubler alt for mye på disse tingene, eller er det noen andre her som bruker alt for mye tid å tenke på dette? Og hva har eventuelt dere gjort?

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 20:59   #2
irenee
Juniormedlem
 
irenee sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Mo I Rana
Alder: 39
Innlegg: 22
irenee er på en erverdig vei

Sv: Usikker på målsetning

Heisann. Jeg skjønner hva du tenker, men her er det nok bare du som har fasiten. Det er du som kjenner din kropp og kjenner hvordan du trives best Lykke til med hva du gjør! Lavkarbo er uansett på alle måter sunt!

__________________
BMI 46.. mamma til verdens beste Tobias!

Lavkarbo/ketolyse!
irenee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:03   #3
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Usikker på målsetning

Jeg tenker at vekten stabiliserer seg når kroppen er fornøyd. Lavkarbo er vektregulerende, og vil ikke gå for lavt (heldigvis!)

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-11, 21:18   #4
madamode
Seniormedlem
 
madamode sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund - innflytta..
Innlegg: 1.533
madamode er en juvelmadamode er en juvelmadamode er en juvel

Sv: Usikker på målsetning

for det første synes jeg du har vært rasende flink!! - veldig bra jobba!!

du som meg, jeg hadde som mål å ta av meg 30 kg på min vei - men nå som jeg har tatt av meg 18, føler jeg at jeg kanskje ikke "trenger" det for å få den velværefølelsen jeg savna så sårt - så kanskje "bare" 20/25...

så, jeg synes du burde kjenne på dette selv - føler du deg knall, er det jo bare å stabilisere det og holde deg der...og så kjenne på det etter hvert?
lykke til uansett utfall

madamode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 34 kg takket være lavkarbo og ikke for mye fett! Svar med sitat
Gammel 20-11-11, 10:48   #5
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Usikker på målsetning

Takk for svar.
Og dere har nok helt rett, at kroppen bestemmer selv når målet er nådd. Jeg får nok heller fortsette ned å sette små delmål på 5 og 5 kg, så får jeg se hvor jeg ender opp
Det er jo ikke som jeg har tenkt til å slutte å spise lavkarbo når jeg har nådd riktig vekt. Jeg trives ekstremt godt på dette kostholdet, og merker at dette er riktig for kroppen min uansett

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikker! Julie28 Spørsmål og svar 0 19-07-09 15:03
Usikker dragonia Spørsmål og svar 5 30-06-09 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no