Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Realistiske delmål?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-07, 18:29   #1
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Realistiske delmål?

til dere som har delmål og satt en dato. F.eks; 80 kg til mai. Hvor lang tid beregner dere på 10kg og 5 kg. Jeg starter på 82, 8 kg og mitt idealmål er 68 kg. D er ca. 14-15 kg som skal av. Jeg har mistet 5 kg på 14 dager (lav kalori, men d var ukene før jul ). Jeg har mistet 10 kg på 6 uker, men jeg tror halvparten er pga at jeg ble gravid akkurat da, jeg går ned i første del av svangerskap. Har noen tips til meg??

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 18:35   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: realistiske delmål???

Tror ikke du skal tenke så mye på det jeg.
Heller at det går nedover bare. Selv har jeg gått ned 5-6 kg på 4 uker. Og jeg er over 30 kg overvektig. så det går sakte nedover. men jeg er fornøyd med nedgangen selv om jeg synes det går litt sakte.
Selv hadde jeg ønskeet å klart 4 kg til frem til 30 mars. men nå er det bare ønsketenking=)
Håper du finner av ting=)

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 02:31   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Realistiske delmål?

"Jeg skal gå ned 20 kg på 3 mnd." Tror ikke det er så lurt å tenke slik selv om jeg gjerne vil det. Mye skal stemme da. Det beste er vel å bare la det gå sin gang, veie seg hver uke og håpe på litt nedgang hver uke.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:04   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Realistiske delmål?

Er du gravid nå?
Isåfall er det flere tråder her inne som råder om å begynne med et Lindberg-kosthold.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 15:43   #5
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: Realistiske delmål?

Nei. er ferdig med svangerskap for en periode nå.

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:27   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

tror nok det kan være lurt å lage realistiske delmål. Hadde jeg skullet satt slike mål, så tror jeg jeg har villet hatt ca 1 kg uka som mål. Selv om man går ned ganske fort i starten så kan det dabbe av etterhvert, og det blir så stor nedtur om man regner 2,5 kg/uka, og det ikke går så fort

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:33   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

og jeg glemte å si: GRATULERER MED DAGEN!!!!

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 16:39   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

Jeg har satt litt forskjellige delmål framover. Noen på 3 kilo og noen på 5 kilo - så ser det ikke ut som om det er så langt fram til mål når jeg lager meg ticker.
Jeg har regnet med at jeg skulle gå ned litt mer i begynnelsen, og deretter har jeg lagt meg på ca. 1/2 kilo i uka framover. Alt over en 1/2 kilo er kjempeflott, og det vil bare bety at jeg kanskje når målet tidligere - eller kanskje jeg får et platå her og der, og da er det greit å ikke ha tatt i for mye. Sånn har jeg tenkt.

Og siden jeg har 23 kilo igjen til målet er nådd, så blir det vel 46 uker da ... Men hvis både kroppen og jeg er fornøyd, så kan det nok hende at jeg stopper før!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:31   #9
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

og jeg glemte å si: GRATULERER MED DAGEN!!!!

oi, har du bursdag i dag??

GRATTIS MED DAGEN !!!!

forresten, når det gjelder setting av mål og sånt ... prøv først i en mnd og se hvor mye du går ned..... så ser du ca etterpå hva du kan ca klare den neste mnd... om du skjønner?

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 17:36   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

GRATTIS MED DAGEN !!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:36   #11
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: Realistiske delmål?

Tusen takk for d . Dere gjør meg så glad. Dere er så koselig!!!

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 10:52   #12
annemerete
Medlem
 
annemerete sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 56
Innlegg: 77
annemerete er på en erverdig vei

Sv: Realistiske delmål?

Har ikke satt meg noen dele mål ei heller hvor lenge jeg skal bruke på å gå ned de 21 kg jeg har igjen! For jeg er redd for å bli skuffa hvis jeg ikke skulle greie de delemålene! Så tar en dag av gangen, og for min del er nok det lurt!

__________________


annemerete er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekur Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 07:36   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

Jeg har heller ikke satt meg et helt klart mål rent tidsmessig, men delmål har jeg aldri hatt.
Jeg bruker bare målebåd, og har gått ned mellom en og tre cm i uka den siste tida, og det jeg håper på er å i hvert fall ha nådd målet mitt om pluss minus 80 cm innen juli, dette fordi jeg har ferie da!
Det er vel ca 16 uker til, så jeg håper det er realistisk. Tror det er mer aktivitet som vil gi utslag framover, ettersom jeg er veldig veldig strikt på kostholdet mitt.
Håpe håpe drømme drømme bikini på stranda

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-07, 10:33   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Realistiske delmål?

Jeg har heller ikke satt meg delmål... Eller mål for når jeg skal bli ferdig... Tar tiden til hjelp og lar kroppen bestemme.
Kan bli utålmodig, ja... Men man får skynte seg langsomt....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 18:01   #15
cozymum
Medlem
 
cozymum sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Stjørdal
Alder: 40
Innlegg: 80
cozymum er ny på veien

Sv: Realistiske delmål?

har fått et roligere forhold til vekt og målbånd nedgang. Jeg kjenner andre fordeler nå.Er mett lengre, sluttet med småspising og besatte tanker på mat. Hvis jeg spiser fint brød eller mye karbo, får jeg vondt i magen, hodepine og store luftsmerter. Humøret er bedre og jeg fungere bedre. Jeg tror d blir bedre og bdre for hver dag som går. Jeg kjenner meg lettere selv om jeg ikke har gått ned mye. Jeg går på Bailinetrening i tillegg, kan hende jeg kjenner effekten av d også nå!

__________________
Start 14.03.2007; 82.3 kg BMI 28,7

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102


cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Moderne barnebøker - litt vel realistiske? Iset Livets lyse side 6 07-04-06 20:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no