Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Easylife

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-08, 00:28   #1
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei

Easylife

Har du prøvd alt uten å lykkes?

Er en mann på 40år som har vært mer eller mindre overvektig så lenge jeg kan huske. Som sikkert de fleste her inne har jeg forsøkt det meste, både i form av dietter og langvarig oppfølging. Felles for alle forsøkene er at jeg har falt tilbake til gamle vaner og synder relativt raskt.

I sommer passerte jeg 150kg fordelt på mine 178cm og fikk plutselig nok en dag jeg så bilde av meg selv i badebukse.

Før sommerferien leste jeg om livstilsprogrammet Easylife, se www.easylife.no for informasjon. Dette har fungert over all forventning form min del og kan anbefales på det sterkeste. Med hjelp av kosterstatteren og en fantastisk kursveilleder har jeg nå gått ned over 30kg og lært meg å sette pris på fysisk aktivitet og trening, alt dette siden September i år.

Den neste utfordringen nå er å gå over til og spise normal og sunn mat igjen, samt fortsette treningen. Dette har jeg nå en plan på som jeg har stor tro på vil fungere. Ny målseting er nå og ta av nye 20kg til før sommerfeiren 2009:-).

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-08, 12:28   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Hva er den kosterstatteren for noe?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 01:16   #3
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Kosterstatteren er en shake (jordbær, sjokolade, vanilje, samt en suppe som kan serveres varm) som inneholder de nødvendige mineraler og vitaminer som kroppen trenger, samt et balansert forhold med karbo, proteiner og fett. Til å begynne med går man på 3 shaker om dagen + masse vann, noe som tilsammen utgjør i underkant av 500kcal. Resultatet av dette er at kroppen i løpet av kort tid går over i ketose og begynner å hente energien fra egne fettlagre.

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 01:23   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Det hørtes.. vanskelig å gjennomføre :/ Blir man ikke lei av shakene da?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 02:09   #5
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

hørtes nutrilett ut, og æsj

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 11:02   #6
missnano
Juniormedlem
 
missnano sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Telemark, Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 48
missnano er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Syntes det er KJEMPE bra at dette har fungert for deg! Virkelig Stå på videre

__________________
missnano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavt karbo inntak Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 12:54   #7
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Hei bjokr!
Grattis med stor vektnedgang!
Håper du holder oss oppdaterte etter som de restrerende kilo forsvinner Og lykke til med overgangen til "normal og sunn" mat, samt trening igjen!!

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 14:08   #8
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

500 kalorier om dagen? Vil ikke kroppen også forbrenne veldig mye muskler på et sånt kosthold?

Veldig fint at det har fungert for deg da , du må være sterk som klarer å holde ut uten ordentlig mat!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:40   #9
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei
Smile

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Hei igjen

Joda, det var vansklig de første dagene, men etter at kroppen gikk over i ketose så forsvant sultfølelsen helt og kroppen fikk en masse ny energi. Dessuten gikk jeg ned ca 5kg i uken de første 2 ukene og det hjalp jo litt på motivasonen kan man jo si

Fra før hadde jeg også hørt om problemet med at man kunne starte å forbrenne muskalmassen dersom man gikk på for lavt kaloriinntak per dag og var skeptisk til dette i begynnelsen. Når det gjelder EasyLife så er kosterstatteren satt sammen slik at man skal unngå dette og dessuten går litt av oppfølgingen på at man monitorerer utviklingen i muskelmassen sett i sammenheng med vektreduksjonen. Selv har jeg økt min muskelmasse med ca 8kg i den samme perrioden hvor jeg har mistet 30kg totalt. Mao har jeg slanket bor 30 + 8kg fett (og sikkert litt vann)

Nå tror jeg ikke at EasyLife er det rette eller eneste svaret for alle, men for de som vil ha en skikkelig kickstart og langvarig oppfølging så anbefaler jeg i det minste at man vurderer opplegget.

Kommer nå til å holde meg i Ketose en tid fremover, selv om jeg skal begynne å spise. Deretter er planen og gå over til en balansert lavkarbo diet.

PS Takker for alle de positive innspillene også og tar dem med meg på veien

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 21:27   #10
Inanna
Juniormedlem
 
Inanna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 26
Inanna er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

høres ut som en reklame.
en selger kanskje?

Inanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Atkins Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 22:08   #11
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Inanna

Deler kun mine personlige erfaringer, har ingen interesse i eller av EasyLife opplegget utenom at jeg følger opplegget frem til April 2009. Har gjennom flere år forsøkt alle mulige varianter av slankekurer uten spesielt hell, så EasyLife var for meg et litt desperat forsøk på å gjøre noe med vekt og helse en gang for alle mens jeg fremdeles hadde muligheten.

Vil også legge til at motivasjonen for å lykkes denne gangen var og er fremdeles ekstrem høy.

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:59   #12
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Fint du lykkes. Er ikke 500Kcal dyktig lite? Hvordan går det med muskelmassen på så lite protein?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:39   #13
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Så flott at dette fungerer for deg Lykke til videre, og du skal være velkommen over på lavkarbo

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 16:24   #14
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Muskalmassen bare øker den:-) men det er klart man skal være forsiktig og ikke følge denne type kurer uten oppfølging.

Slik jeg forstår det så er det ketosen sammen med fysisk aktivitet/trening og tilføring av nok proteiner som gjør at vi ikke spiser av muskelmassen, men fettet.

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:18   #15
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Veldig bra at kuren/dietten inkluderer oppfølging! Det er noe jeg har lyst til å unne meg med tiden.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:50   #16
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Ble litt nysgjerrig, så jeg klikket på linken. Det lå mange linker til solskinnshistorier der, men det jeg var mest nysgjerrig på fant jeg ikke.
Det står bl.a. at det er leksjoner/opplæring om kosthold, men det står ikke noe om maten (eller shakene som bjoekr informerer om), det står heller ikke noe om hva slags kostholdsråd som vil bli gitt. Siden du skriver at du skal holde deg i ketose videre, er det da en lavkarbo-filosofi de gir informasjon eller opplæring i?
Og selvsagt - pris ... Nå er vi jo vant til at ting skal koste, men det står ikke nevnt noe sted om hva prisen er. I tillegg til medlems-/månedsavgift hos et treningssenter, så koster vel shakene noe og kanskje også møtene som holdes.
Kan du si noe om det?

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 11:46   #17
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Ja jeg fant heller ikke noe serlig info om kosthold og priser...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 21:32   #18
Inanna
Juniormedlem
 
Inanna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Ungarn
Alder: 39
Innlegg: 26
Inanna er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

ok, beklager
gratulerer med vektnedgangen =)

Inanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Atkins Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:27   #19
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Kvanta kosta? Kunne vært interessant å vite...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:00   #20
linebn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Sarpsborg
Alder: 55
Innlegg: 1
linebn er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Kr. 1290,- pr mnd i 6 mnd, + kr. 540,- pr mnd de neste 6 mnd (du binder deg altså til 6+6 mnd) I tillegg kommer kosterstatteren på ca kr. 100,- pr dag.

linebn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:02   #21
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Takk skal du ha!
Da kjøper du kosterstatteren på samme stedet ikke sant?

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 23:41   #22
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Tror prisene og opplegget rundt selve kursingen og oppfølging varierer noe fra sted til sted. For min del går jeg på Avancia derprisen err Kr 990 per måned i 6 måneder inkludert treningsavgiften. Kosterstatteren koster Kr 690 per ukesrasjon.

Det er med andre ord ganske kostbart så man bør være sterkt motivert før man begir seg inn på et slikt opplegg og det er ikke noe jeg generelt anbefaler for alle og enhver (burde kanskje ha tonet ned overskriften noe).

Ta en kikk på www.easylife.no eller www.avancia.no for mer info

Oppdatert status siden September:
Vekt: minus 33kg
Muskelmasse: + 12kg
O2 opptak: 50% forbedret
Motivasjon til å fortsette bare øker og øker

Min personlige erfaring er at opplegget avhenger sterkt av kursholder og coach/motivator.

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 09:27   #23
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Det er jo et kjempebra resultat. Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 00:39   #24
bjoekr
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 57
Innlegg: 8
bjoekr er på en erverdig vei

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Takk:-)

bjoekr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:49   #25
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Easylife - anbefales på det sterkeste

Oj, det har ikke jeg råd til i alle fall. Lyder litt som nutrilett. Ble lei av pulver en gang på åttitallet..ellerno. Går greit å erstatte et måltid av og til med whey protein, men jeg klarer ikke å spisen sån lite som fem hundre kalorier om dagen...

Så ALL honør til deg som har klart dette!!!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar

Emneord
easylife


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
EasyLife og ketolyse pepsimia Andre dietter 5 12-07-11 18:25
Easylife ROTTA Spørsmål og svar 2 27-05-10 09:33
EasyLife're - se her Fedonisten Andre dietter 17 25-05-10 00:35
Ketolyse vs easylife Baluba Spørsmål og svar 12 05-06-09 23:26
EasyLife Mdarling Generell diskusjon 2 09-06-08 22:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no