Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ny og uvitende

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-11, 17:44   #1
MalinTherese
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 6
MalinTherese er på en erverdig vei
Question

Ny og uvitende

Ja, tittelen snakker for seg selv. Altså: Jeg har ikke snøring på hva jeg driver med.

Jeg skal ned i vekt, hvertfall 50 kg, og startet med pulver fra CampKilo. Men ombestemte meg fort når jeg så kritikken og intervjuet med daglig leder, på TV2 Hjelper Deg. Har smuglest her inne tidligere også, men tenkte at hvis jeg skal få fullt utbytte av forumet, så får jeg nå se å melde meg inn. Så her er jeg..

Jeg liker lavkarbofilosofien. Det jeg har lest hvertfall. Men eneste grunnen til at jeg klarer å spise nogenlunde sunt, er fordi jeg går inn her hver dag, ser om det finnes oppskrifter som jeg har ingredienser til, og lager det. Jeg er jo i bunn og grunn ikke blitt noe mer belært av den grunn.

Så jeg trenger noen basic advice her. Anyone?

MalinTherese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:02   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny og uvitende

Hei,
Velkommen hit!
Et fint sted å starte å lese seg opp på lavkarbo her på forumet er å ta en tur innom denne tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:03   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Ny og uvitende

Hei og velkommen Det ligger masse fine tråder som er veldig informative, en nybegynner tråd og lavkarbo på 3 minutter. Greit å lese igjennom før man setter igang.

TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:05   #4
MalinTherese
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 6
MalinTherese er på en erverdig vei

Sv: Ny og uvitende

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Velkommen hit!
Et fint sted å starte å lese seg opp på lavkarbo her på forumet er å ta en tur innom denne tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Takker så mye. Jeg prøvde å lete meg frem her, men det er jo så mye, og nå ble jeg sittende å lese om Easy Life, i stedet. Ikke at jeg skal begynne på det, men diskusjonen utartet seg til å bli interessant.

MalinTherese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 18:06   #5
MalinTherese
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 6
MalinTherese er på en erverdig vei

Sv: Ny og uvitende

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Hei og velkommen Det ligger masse fine tråder som er veldig informative, en nybegynner tråd og lavkarbo på 3 minutter. Greit å lese igjennom før man setter igang.

Det skal jeg gjøre, takk. Jeg lurer jo på alt! Men jeg har vært på Helsekost å kjøpt sånn "lovlig" meltyper om ikke annet. Leste det i Hjemmet, for der var det lavkarbo-kakeoppskrifter.

MalinTherese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 12:39   #6
biggy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vadsø
Innlegg: 57
biggy er på en erverdig vei

Sv: Ny og uvitende

Velkommen!

Det er mange veier til suksess, som du ser er det forskjellige retninger innenfor lavkarbo selvom det er samme grunnfilosofi over hele fjøla.

Det viktige er at du finner en livsstil som du føler deg komfertabel med, og som du kan se for deg å leve med. For det her er jo ikke en slankekur du skal drive med i noen måneder, men en annen måte å spise og tenke på.

Det jeg gjorde når jeg startet for et par måneder siden var å sette grense med ca 25 karbo (og helst ikke raske) om dagen, og så skrev jeg ned alt jeg spiste. Det holdt jeg på med en måneds tid slik at jeg lærte meg hva de vanlige produktene inneholdt av karbo. Og så har du jo matvaretabellen på lavkarbo.no som er veldig fin for å sjekke karboinnholdet. I tillegg så er jeg begynt å ta meg bedre tid når jeg handler, jeg sjekker innholdsfortegnelsen både for karbo og fett. I tillegg er renest mulig mat et pluss.

Jeg har funnet ut at fett er veldig viktig for meg, for får jeg i meg mye fett så blir sultfølelsen mye mindre.

Håper du finner din vei til suksess, og det her forumet er flott å lese i både for info, gode råd og ikke minst motivasjon.

__________________


biggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egennkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uvitende psykiatere - av DVP Adriane Fysisk og mental helse 3 18-02-09 17:58
Ny og uvitende lillemy39 Spørsmål og svar 22 09-01-09 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no