Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-11, 21:01   #1
ReWrite
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
ReWrite er på en erverdig vei

Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Hei, jeg er en 25 år gammel gutt som alltid har slitt med overvekt.. Mye pga en lat livstil (Spillte mye data som liten og jobber nå som it-konsulent), og feil kosthold(Mamma: Du vokser det av deg, så bare fortsett som før..).

Har prøvd trening med hell, men klarer aldri og opprettholde treningen og går dermed opp igjen.. ofte mer enn hva jeg startet på.

Så kom min Onkel med i forsøket til Sykehuset i Bergen og hadde fantastiske resultater, så da var ikke jeg vanskelig og hev meg over det samme kostholdet.
Vekten raset de 4-5 første ukene også gikk det ca 1 kilo per uke inntil for ca 4 uker siden. Da stoppet jeg på 120,5kg, og her er jeg fortsatt. Jeg mener selv jeg ikke gjør noe annerledes, og jo lengre jeg går sånn som dette jo mer paranoid blir jeg overfor det jeg spiser.

Så om noen kan hjelpe meg med og kanskje se ett problem med kostholdet mitt?

Vanlig jobbedag:
1. Spiser generelt aldri frokost, har bare aldri gjort det.
2. Rundt klokken 11 er det lunch og kroppen skriker, da blir det mellom 700-800gram salat med Salatblader, Mais, Skinke\Kylling, Sopp, Ost, Feta etc.. med en gooood dasj med Fransk dressing med 65% fettnivå og bitte litt karber. Drikker da Farris Bris til.
3. 2-3 Kopper kaffe om dagen fra en kaffemaskin
4. Middag er ofte enkelt fordi jeg ikke er særlig flink, ofte blir det bare kjøttdeig med ost blandet sammen i en klump som jeg spiser, eller en eller annen form for kjøtt surret i bacon og Bernaise fra Fjordland.
5. Kan hende jeg drikker en halvvliter med Cola Zero i blant, men oftest Farris Bris.

Helger:
Mye det samme bare at jeg ofte tyr til en Kebab hos Bislett Kebab, bruker ofte da og bestille kebabmiddag av kylling uten fries, dvs litt salat og masse kjøtt dynket i sausen deres. Blir som regel 0,8l Cola Zero ved siden.
For og demme sukkersuget spiser jeg enten 86% Sjokoladen til Freia, eller Atkins Advantage bar.

Har hele tiden brukt ketose strips og ligger som regel lavt på skalaen med "lavt utslag". Vet ikke hvor høyt det egentlig bør være?


Gjør jeg noe galt, eller må jeg bare ta tiden til hjelp? Vil veldig gjerne under 120kg som var første del.mål..

ReWrite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 22:10   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

For det første, grattis med flott resultat så langt!

Det er slett ikke uvanlig at kroppen trenger en pause etter en sånn vektnedgang. Er feks dette en vekt du har holdt over noe tid tidligere?

Fargen på stiksen har egentlig ikke noe å si. Utslag er utsalg!

Dersom du har spist det samme hele tiden, er det kanskje på tide å ta en titt og kanskje redusere bittelitt på mengdene. Du veier 15kg mindre, altså trenger du litt mindre mat også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 22:15   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Opprinnelig lagt inn av ReWrite, her.

Mais

Mais gir raskere blodsukkerstigning enn rent sukker, så det anbefales absolutt ikke på lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:19   #4
ReWrite
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
ReWrite er på en erverdig vei

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Ok, så mais kan være synderen her?

Når jeg tenker meg om så vet jeg jo at Mais ikke er bra, men at Minimais var ok?
Da får jeg bare kutte det ut i første omgang så ser vi hva som skjer!

Takk så mye for litt oppmuntring iallefall, er nok bare det jeg trenger også!

ReWrite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:33   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Ja, minimais kan du spise litt av! Vanlig mais er som Carisma sier.....faaaaarlig.....
Tror jeg ville prøvd å variere middagene mine litt, det er veldig mange middager som er veldig enkle å lage.
Hva med å kjøpe en pakke ferdig strimlet svine eller oksekjøtt og frese dette på panna sammen med minimais, litt blomkål og kanskje litt paprika. Som saus kan du ha smeltet meierismør med en dæsj av Kikkoman soya saus.....
Like enkelt som å brune kjøttdeig....

Hvis du ønsker å variere måltidene litt kan kanskje andre forumdeltakere legge inn forslag på SUPERENKLE middager til deg her i tråden ??

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:42   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Superenkel: riv opp ferdig grillet kyllingkjøtt og ha det i en ildfast form. Striml opp paprika, sopp, litt løk, kanskje litt chilli og/eller andre grønnsaker. Krydre, tøm på litt fløte og ha ost på toppen og inn i ovnen til osten har blitt litt gylden

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:09   #7
jolie
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 96
jolie er på en erverdig vei

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Du spiser ganske ensformig og kanskje litt lite. Jeg er ingen lavkarboekspert, men jeg vil gjerne komme med tre råd til deg:

1) spis frokost. Let litt på sidene her og finn en frokost du synes er god og prøv denne et par dager. Så kan du etterhvert finne nye frokoster som du prøver ut. Å spise frokost om morgenen krever ikke stort annet enn å stå opp en liten halvtime før du pleier.

2) utvid middagsrepertoaret ditt. Jeg synes selv jeg har et kjedelig middagsutvalg, og at det er for lite som lages fra bunnen av. Derfor har jeg valgt meg søndager som en dag der jeg skal prøve ut noe nytt. Allerede tidlig i uka bestemmer jeg meg for hva jeg skal lage, og på torsdag pleier jeg å handle inn det jeg trenger. Ergo blir ikke prosjektet et stort stressmoment, men noe jeg får tid til å kose meg med. Og jeg er ikke en sånn person som koser meg når jeg lager mat ellers altså.

3) flere måltider per dag. Du spiser to store måltider per dag. Det har jeg også gjort i årevis. Nå spiser jeg 4-5 mindre måltider hver dag. Og det har ført til at jeg orker mer (maten ligger sjelden som en tung klump i magen), spiser mindre til hvert måltid og er jevnere i humøret. For ikke å snakke om at skriket etter noe søtt er temmelig stille. Heller ikke her er det snakk om å gjøre drastiske endringer på kort tid. Får du inn en frokostvane er du godt på vei.

Lykke til med videre nedgang! Det er superfrustrerende å stå stille underveis, men tenk på at det er det kroppen din trenger for å komme videre ned.

__________________


Min journal
jolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:20   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

1) spis frokost. Let litt på sidene her og finn en frokost du synes er god og prøv denne et par dager. Så kan du etterhvert finne nye frokoster som du prøver ut. Å spise frokost om morgenen krever ikke stort annet enn å stå opp en liten halvtime før du pleier.

De fleste som ikke er vant til å spise frokost klarer ikke dytte i seg noe så kort tid etter de har våknet uten fare for at det kommer opp igjen...
Selv tar jeg med mat eller en smoothie og spiser når jeg kommer på jobb. Da har kroppen fått våknet og summet seg, og jeg slipper å være kvalm av sult innen lunsj.

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

3) flere måltider per dag. Du spiser to store måltider per dag. Det har jeg også gjort i årevis. Nå spiser jeg 4-5 mindre måltider hver dag.

På lavkarbo går det helt fint med 2 måltider pr dag, så lenge de har nok energitetthet i seg til å vare en stund.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:02   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Er uenig med rådet om at du må spise frokost.....spis når du er sulten......men ikke vent til du er så sulten at kroppen hyler.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:12   #10
ReWrite
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 3
ReWrite er på en erverdig vei

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Jeg er altfor lite flink til og lytte til kroppen, blir ofte til at jeg spiser samtidig som alle andre.

Men skal kutte ut mais som en start, så får jeg bare jobbe meg igjennom resten av tingene jeg spiser til jeg finner svaret :-)

Og ja, jeg er altfor lite flink til middag, må virkelig lære meg og ikke bare ta de lette veiene :P

ReWrite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:26   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Opprinnelig lagt inn av ReWrite, her.

Jeg er altfor lite flink til og lytte til kroppen, blir ofte til at jeg spiser samtidig som alle andre.

Men skal kutte ut mais som en start, så får jeg bare jobbe meg igjennom resten av tingene jeg spiser til jeg finner svaret :-)

Og ja, jeg er altfor lite flink til middag, må virkelig lære meg og ikke bare ta de lette veiene :P

JEG synes du spiser for lite mat til å være 25, lett aktiv og ikke minst i forhold til vekta di Du bør spise mer proteinrik mat, anbefalingene ligger på rundt 1 g protein pr kilo kroppsvekt, og hvis du spiser MINST like mange gram fett som gram protein er du sånn noenlunde i balanse. Husk at en biff ofte bare har 20 g protein pr 100 g så du må spise litt mer. Salat til lunsj er greit, men spis LITE salt og MYE innhold som feks kyllingkjøtt (grillet kylling er perfekt), ostebiter/fetaost, og olje eller majonesdressing.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 14:51   #12
jolie
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 96
jolie er på en erverdig vei

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Jeg er den første til å innrømme at jeg ikke vet mye om lavkarbo altså. Jeg spiser ikke ren lavkarbo selv, men en variant av lavkalori der jeg har kuttet ned på en god mengde karbo som jeg spiste før. Så rådene kommer altså ikke fra en "hardbarka lavkarbo-er".

Men jeg synes han spiser lite, og jeg antar at blodsukkeret nok ikke er så stabil gjennom dagen.

Ang frokost, så er jeg helt klar over at det ikke bare er å begynne. Og det er ikke det jeg sier heller. En gang i uka er en start. Jeg har gått uten frokost i mange år. Det var ikke før etter jeg fikk barn at jeg begynte å spise det, og det var fordi jeg var så tømt for energi etter amming hele natta. Nå har det blitt en vane, men jeg er fortsatt sånn at jeg kan gå uten frokost i helgene om det ikke skjer noe spesielt.

__________________


Min journal
jolie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 14:56   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.


Men jeg synes han spiser lite, og jeg antar at blodsukkeret nok ikke er så stabil gjennom dagen.

Det er noe av det som er genialt og herlig på lavkarbo, spiser du nok fett i løpet av dagen, holder blodsukkeret seg stabilt

Altså, frokost spiser man om man er sulten, ikke fordi blodsukkeret er lavt - fordi det ikke svinger slik på lavkarbo som på høykarbo

Ganske vanlig at jeg spiser 2 måltider pr dag, null problem og jeg fungerer aldeles utmerket og har en rolig, fornøyd følelse i kroppen.

Deilig!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 16:30   #14
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Startet på 135 er nå på 120kg men ikke mer..

Jeg har faktisk slutte å spise frokost....
Før spiste jeg lett 5-6 måltider om dagen, nå klarer jeg meg med 2-3.
Jeg passer på å spise mye fett, men faktisk blir måltidene mindre og mindre fordi jeg sakte men sikkert har fått kroppen til å forstå hva det er å være mett og sulten igjen, ikke bare ha høyt eller lavt blodsukker....
Alfa omega her er å spise når du er sulten og BARE når du er sulten, og spis deg mett, men ikke stappmett.
Høres ut som om du spiser lavkarbo med mye protein og litt for lite fett... dvs egentlig for lite kcal til at du opprettholder metthetsfølelsen.

Hva med bacon og egg?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag har jeg startet! snuskebolla Ketolysekuren 14 07-03-08 16:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no