Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Motivasjon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-12, 13:07   #1
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Motivasjon?

Motivasjonen er ikke på topp lengre, går jo opp i vekt i stede for ned
er det noe jeg gjør galt ?? jeg har jo fult alt innen atkins men jeg føler jeg ikke mestrer å det er umotiverende

noen tips ??

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:18   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Finn noe du mestrer nå og "for alltid" isteden!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 13:56   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Om du legger ut litt mer info, som vekt, høyde og en typisk dagsmeny, vil det være enklere å komme med råd og tips

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:20   #4
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Om du legger ut litt mer info, som vekt, høyde og en typisk dagsmeny, vil det være enklere å komme med råd og tips

høyde e 163 cm over bakken, vekt? må æ fortell d ??
for det meste spis æ egg å bacon me litt rømme til frokost, salat til lunsj, kjøtt til middag med soppsaus å div grønnsaker, kvelds, enter rester middag ell noe med egg i ... (omelett, egg med bacon, smoothie med egg )
har å brukt en del atkinsbar (lettvindt) men kanskje jeg skal trappe ned på det ?

var dette til hjelp ?
må dere vite mer ?

har jo gått ned pittelitt men har å steget .. er på dag 14... kanskje det bare er jeg som har det litt travelt å forventer bedre resultater ??

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:46   #5
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Motivasjon?

Det er vel på dag 14 sånn ca man er leiest. Bivirkningene etter sukkeravhengigheten er ofte tilstedeværende og vekta har ikke gått ned noe enda, og så mister man motet. Men dersom du bare holder ut noen uker til nå så vil du nok både se og kjenne resultater.

Ville droppet atkinsbaren. Mange stopper å gå ned i vekt av den.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 14:47   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Motivasjon?

For det første, trenger du virkelig alle 4 måltidene? Spiser du når du er sulten og kun passe mett?

Og for det andre - 14 dager? La nå den stakkars kroppen din få komme igang med dette kostholdet før du sier at det ikke funker. Alle er vi forskjellige. Noen trenger mer tid enn andre på å venne kroppen til dette.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:08   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

høyde e 163 cm over bakken, vekt? må æ fortell d ??
for det meste spis æ egg å bacon me litt rømme til frokost, salat til lunsj, kjøtt til middag med soppsaus å div grønnsaker, kvelds, enter rester middag ell noe med egg i ... (omelett, egg med bacon, smoothie med egg )
har å brukt en del atkinsbar (lettvindt) men kanskje jeg skal trappe ned på det ?

var dette til hjelp ?
må dere vite mer ?

har jo gått ned pittelitt men har å steget .. er på dag 14... kanskje det bare er jeg som har det litt travelt å forventer bedre resultater ??

Ja - du har det litt for travelt. Det er vanskelig for oss å gjette hva du mener med at du har gått ned "bittelitt", også - om det er bittelitt i forhold til dine egne forventninger, eller en realistisk målestokk.

Startvekten eller BMIen din er relevant fordi det er forskjell på en litt overvektig og en veldig overvektig kropp - spesielt i forhold til hva som skjer med den når man legger om til lavkarbo, og hvor raskt den eventuelt vil gi slipp på det den har av overvekt. Altså; hvis du er bare litt overvektig, eller normalvektig, må du være klar over at lavkarbo i prinsippet er vektregulerende heller enn slankende - da er det ikke sikkert at man går ned så mye som man hadde håpet, altså.

Jeg synes også det er en god ide å droppe atkinsbarer og annen "juksemat" i alle fall i startperioden - de første 3-4 ukene bør være preget av rene, "hele" matvarer. Kunstig søtning kan forvirre blodsukkeret hos mange.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:09   #8
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

jeg blir faktisk sulten ... om jeg spiser frokost (innebærer 2 egg og 3 strimler bacon å 2 ss rømme kl 07.20)
sulten igjen kl 10.15 ca..når jeg er på "jobb" så er det ikke pause før 11.15 da hiver jeg i meg lunsj som består av salat (isbergsalat, halv tomat, 4-5 skiver agurk 3 ss rømme, og kjøtt)

så blir jeg sulten til kl 14.00 men spiser ikke mat før jeg kommer hjem å da er maten ferdig rundt 16-17 tiden...

da blir jeg ikke sulten igjen før 20-21.30 igjen å spiser enten rester ell lager meg noe med egg....

så ja, jeg vil tro jeg har behov for å ha 4 måltider om du ikke har noe annet forslag ?? er jo om å ha tid å da :P føler jeg bruker mere tid på lavkarbo enn på noe annet

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:11   #9
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Ja - du har det litt for travelt. Det er vanskelig for oss å gjette hva du mener med at du har gått ned "bittelitt", også - om det er bittelitt i forhold til dine egne forventninger, eller en realistisk målestokk.

Startvekten eller BMIen din er relevant fordi det er forskjell på en litt overvektig og en veldig overvektig kropp - spesielt i forhold til hva som skjer med den når man legger om til lavkarbo, og hvor raskt den eventuelt vil gi slipp på det den har av overvekt. Altså; hvis du er bare litt overvektig, eller normalvektig, må du være klar over at lavkarbo i prinsippet er vektregulerende heller enn slankende - da er det ikke sikkert at man går ned så mye som man hadde håpet, altså.

Jeg synes også det er en god ide å droppe atkinsbarer og annen "juksemat" i alle fall i startperioden - de første 3-4 ukene bør være preget av rene, "hele" matvarer. Kunstig søtning kan forvirre blodsukkeret hos mange.

jeg kan si jeg har en VELDIG overvektig kropp å den veier 134kilo så har et langt mål å mange kilo ned ... jeg har ikke fullstendig oversikt men 1-2 kilo - på 14 dager ?? er det bra da ??

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:17   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

jeg kan si jeg har en VELDIG overvektig kropp å den veier 134kilo så har et langt mål å mange kilo ned ... jeg har ikke fullstendig oversikt men 1-2 kilo - på 14 dager ?? er det bra da ??

Om du bruker feks diett.no og legger inn alt du spiser vil du få litt mer kontroll på inntaket, mtp karber, fett og proteiner.
I begynnelsen er det vanlig å føle seg skikkelig sulten, er en omleggingsprosess for kroppen å skulle begynne å forbrenne fett

Hva med å følge noen ukesmenyer litt slavisk en stund? Så du får skikkelig kontroll på det nye kostholdet?

Drikker du noen typer saft eller brus? Nok vann?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 15:54   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Atkinsbarer stopper vektnedgang for mange, så jeg ville ha kuttet ut disse. Ellers er jeg helt enig med de andre som sier at 14 dager er for lite. Sjekk med diett.no og gi det tid så løsner det nok

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 16:26   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

1-2 kilo på 14 dager er helt normalt, og dermed bra - i alle fall ikke dårlig!

Kostholdsendringen setter i gang så mye rart i kroppen og hormonene dine, det kan godt hende den har mye å "rydde opp i" før den blir helt klar og trygg på dette med vekttap. Ofte ved høy BMI er det tilleggsproblemer tilstede - jeg vet ikke om du er insulinresistent eller har andre konstaterte hormonlidelser, men i så fall er dette ekstrautfordringer kroppen trenger litt tid på å håndtere.

Kvinner går dessverre også som regel tregere ned i vekt enn menn. De aller fleste "rase ned mange kilo på to uker"-historiene kommer fra menn, eller de få heldige kvinnene med kropper som ikke har noen bremseklosser på plass. Nevner dette, fordi det verste som regel er å sammenligne seg selv og sitt vekttap med andre. Kroppene våre er ikke identiske maskiner som fungerer etter identiske regnestykker. Det lønner seg å trene på å tenke litt mer langsiktig - se for deg at du fortsetter å gå ned 1 kilo i uka, det er over 50 kilo på et år!

Det er forresten også helt normalt at vekta svinger litt opp og ned fra uke til uke - det kan henge sammen med vannsamlinger i kroppen, menstruasjonssyklus, sykdom, stress, medisiner, eller andre ting. Det viktige er å ikke bli stressa av det, siden stress i seg selv setter bremser på kroppen. (Jeg selv svinger som regel opp et par kilo rett før menstruasjon - det er ergelig, men ikke noe jeg kan gjøre med det - og etter noen dager forsvinner det jo igjen. ) Sånne svingninger betyr i alle fall ikke at kostholdet ikke "virker"!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 17:00   #13
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

tusen takk for flotte ord... nå henger alt mye mer sammen

da skal jeg smøre meg med tålmodighet å fortsette

når jeg legger inn alt jeg har spist på en dag inne på diett.no så er jeg ikke på 20g karbo ein gang.... synes nå at det faktisk er litt vanskelig å komme opp på 20g karbo! :P var mye enklere å stige den karbon før :P

men får vell bare fortsett å prøve å håp at dette er noe for meg selv er jeg ganske kresen så går mye i kjøtt

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 17:45   #14
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Motivasjon?

Slenger meg bare på for å ønske lykke til! Om vekta så hadde stått dønn stille hadde du blitt sunnere og friskere, så se på det som en livsstilsendring.

..og som 157cm sa: Går du ned 1kg i uka er det over 50kg på et år!

Du går allerede ned bortimot 1kg i uka i snitt, og det er generelt toppen av det som regnes som fornuftig vedvarende vekttap. Etterhvert som kroppen blir bedre på fettforbrenning* vil vekta fortsette å gå nedover uten at det koster deg muskelmasse. Du vil føle deg mett, frisk og opplagt, og kroppen vil takke deg. Plutselig har er det høsten og du er på en to-siffret vekt! =D


*en omstilling som tar alt fra 1 til 8 uker, muligens mer om du har et komplisert sykdomsbilde som nevnt tidligere i tråden.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 18:27   #15
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Motivasjon?

Hei Monica, vil bare ønske deg lykke til og velkommen hit.
Alt du opplever er normal, så ikke gi opp, avogtil står det stille, avogtil går man litt opp...det er stort sett vannvekt. Skaff deg masse kunskap om retningen du følger og vær tålmodig. Det tar tid å bli kvitt kiloene. Jeg har like mye som skal vekk som deg, og aller helst skulle jeg vært ferdig slanka i morra...men har endelig innsett at det skjer jo ikke
Stå på, heier på deg

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 18:30   #16
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Motivasjon?

vil bare si at jeg er kjempekresen og spiser veldig lite forskjellig og jeg har klart å gå ned 32 kg Sikker på du også klarer det Bare å holde seg unna for mye kunstig søtning eller mye søtt, så går det fint

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:19   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Husk at det skal være grønt til alle måltider, også frokosten.

Har du betennelser eller er insulinressistent? I såffall vil kroppen prøve å reparere det før den har overskudd til å gi slipp på kiloene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-12, 22:52   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Monica25, her.

jeg blir faktisk sulten ... om jeg spiser frokost (innebærer 2 egg og 3 strimler bacon å 2 ss rømme kl 07.20)
sulten igjen kl 10.15 ca..når jeg er på "jobb" så er det ikke pause før 11.15 da hiver jeg i meg lunsj som består av salat (isbergsalat, halv tomat, 4-5 skiver agurk 3 ss rømme, og kjøtt)

Har du anledning til å drikke te eller noe annet på jobb? Jeg blir av og til sulten på den tiden jeg også (spiser frokost 6:30-7) og da lager jeg en stoooor termokopp (4,5 dl) med te som jeg drikker, det tar gjerne et par timer før jeg har fått i meg teen da, i tillegg til vannflaska jeg alltid har stående på jobben også. Da blir jeg mett igjen så egentlig tror jeg kroppen er tørst, det er ikke uvanlig å mistolke kroppens signaler og tro at man er sulten når man egentlig er tørst.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 15:23   #19
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Motivasjon?

Hei - ser du følger Atkins, og da vil jeg bare minne om at hovedanbefalingen for antall måltider er:

Alt. 1: 3 normale måltider pr dag
Alt. 2: 5 mindre måltider fordelt utover dagen

For meg virker det som om de måltidene du nå spiser kanskje er litt små, og at du får bedre effekt av å enten prøve med litt større mengde eller legge til ett mellommåltid.

Vil dessuten anbefale deg å sjekke ut bloggen til Lena - lenabeatrice.net, hun har lagd ukesmenyer tilpasset atkins
Også hjelper det å gjenta lesing av boken, utrolig hvor fort en glemmer noen nyanser...... (erfaring )

Lykke til

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 01:34   #20
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Malice, her.

Hei Monica, vil bare ønske deg lykke til og velkommen hit.
Alt du opplever er normal, så ikke gi opp, avogtil står det stille, avogtil går man litt opp...det er stort sett vannvekt. Skaff deg masse kunskap om retningen du følger og vær tålmodig. Det tar tid å bli kvitt kiloene. Jeg har like mye som skal vekk som deg, og aller helst skulle jeg vært ferdig slanka i morra...men har endelig innsett at det skjer jo ikke
Stå på, heier på deg

ja det hadde vært greit, å våkne opp i morgen å være ferdig med dette :P
takk for rådene, jeg er kanskje utålmodig å veier meg kanskje litt for ofte men men ....

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 01:35   #21
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Husk at det skal være grønt til alle måltider, også frokosten.

Har du betennelser eller er insulinressistent? I såffall vil kroppen prøve å reparere det før den har overskudd til å gi slipp på kiloene.

nei har ikke noe betennelse eller er insulinressisten (som jeg vet) men jeg klarer bare ikke å spise grønt om morgenen, har problemer med å spise i det store å hele når jeg våkner.... TIPS ??

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 01:36   #22
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har du anledning til å drikke te eller noe annet på jobb? Jeg blir av og til sulten på den tiden jeg også (spiser frokost 6:30-7) og da lager jeg en stoooor termokopp (4,5 dl) med te som jeg drikker, det tar gjerne et par timer før jeg har fått i meg teen da, i tillegg til vannflaska jeg alltid har stående på jobben også. Da blir jeg mett igjen så egentlig tror jeg kroppen er tørst, det er ikke uvanlig å mistolke kroppens signaler og tro at man er sulten når man egentlig er tørst.

eneste jeg kan er å drikke vann, for det er ikke love å vandre med TEA kopp på en barnehage, men drikker masse vann når jeg har mulighet ...

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 01:38   #23
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei - ser du følger Atkins, og da vil jeg bare minne om at hovedanbefalingen for antall måltider er:

Alt. 1: 3 normale måltider pr dag
Alt. 2: 5 mindre måltider fordelt utover dagen

For meg virker det som om de måltidene du nå spiser kanskje er litt små, og at du får bedre effekt av å enten prøve med litt større mengde eller legge til ett mellommåltid.

Vil dessuten anbefale deg å sjekke ut bloggen til Lena - lenabeatrice.net, hun har lagd ukesmenyer tilpasset atkins
Også hjelper det å gjenta lesing av boken, utrolig hvor fort en glemmer noen nyanser...... (erfaring )

Lykke til

Jeg følger stort sett bare hennes oppskrifter å jeg spiser mer enn nok mat, problemet er å spise på morgenen.... da har jeg store problemer med å hive i meg mat.... å ukes meny som andre har klarer jeg ikke da jeg er UTROLIG kresen :S å spiser ikke alt som er i oppskriftene :S

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 09:53   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Motivasjon?

Hvorfor må du spise om morgenen hvis du ikke er sulten eller har lyst på mat? At vi må ha frokost er høykarbologikk. Spis når du er sulten til du er passe mett. Selv spiser jeg aldri frokost før etter jeg har kommet på jobb.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 19:15   #25
Monica25
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: nord- trøndelag
Alder: 38
Innlegg: 35
Monica25 er på en erverdig vei

Sv: Motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor må du spise om morgenen hvis du ikke er sulten eller har lyst på mat? At vi må ha frokost er høykarbologikk. Spis når du er sulten til du er passe mett. Selv spiser jeg aldri frokost før etter jeg har kommet på jobb.

trodde man måtte spise frokost jeg for å få igang forbrenningen i kroppen ... hmmm... da spiser jeg frokost når jeg føler for det da

Monica25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon! monamona Generell diskusjon 3 23-10-10 20:30
Gi meg motivasjon sissa80 Lavkarbo generelt 0 27-09-10 15:17
Motivasjon annemarta Spørsmål og svar 4 07-09-08 03:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no