Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Peanøttkaker

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 13:32   #1
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Peanøttkaker

Siden jeg lovet i en annen tråd her å legge inn en smakebit på oppskriftene i den nye LCHF bakeboken "Bakglädje med LCHF" så plukket jeg ut en jeg ikke har prøvd selv, men som virker god
Dette er en slags småkaker.

Antal: 20-30 st.

Ingredienser
50 g smør
0,5 dl Sukrin
2 ss peanøttsmør med lite karbohydrater
1 dl Sesamfrø (uten skall)
1 dl kokos

Små kakeformer/muffinsformer

1. Sett ovnen på 200 grader
2. Rør smør og sukrin porøst (smøret skal altså ikke smeltes men røres mykt sammen med sukrin)
3. Rør ned peanøttsmøret i smør blandingen.
4. Bland alle tørre ingredienser sammen og bland de med smørblandingen.
5. Rør sammen til en deig.
6. La deigen vile i kjøleskapet i 1 time.
7. Form deigen til små boller og sett de i formene.
8. Stekes midt i ovnen i 10-15 min eller til de er gyldenbrune.
9. La de stå å kjøle seg ned, da stivner de.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:58   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttkaker

Ååå, disse må jeg prøve i påsken!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:02   #3
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Peanøttkaker

Se der ja... der kom dagens fristelse
Da blir det nok baking på meg også i påske.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:09   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttkaker

Mon tro hvordan disse blir med litt hakket, mørk sjokolade?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:20   #5
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Peanøttkaker

Jo absolutt, det tror jeg vil smake

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 19:52   #6
nite66
Juniormedlem
 
nite66 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 21
nite66 er på en erverdig vei

Sv: Peanøttkaker

Disse ble virkelig gode .

Men, måtte lage dem to ganger, for første gangen ble de helt svartsvidd . Det viste seg at det ble for høy temperatur, senket den ganske mye - til 125 grader, og det gikk mye bedre. Har latt mann, kusine, datter, sønn og foreldre smake på dem, og de ble godkjent av alle sammen . Skal lages igjen, det er i hvertfall helt sikkert.

Da deigen var ferdig, tok jeg matpapir og formet deigen til to lange pølser (ca. 2 cm i diameter) som jeg la i kjøleskapet. Etter en time tok jeg pølsene ut og kuttet dem i ca 1,5 cm lange biter som jeg satte på bakepapiret. Klumpene fløt fint ut til jevne, fine småkaker. Må understreke at de må hvile til de er kalde, hvis ikke detter de fra hverandre.

__________________



Sist redigert av nite66 : 02-04-10 kl 20:25.
nite66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-10, 22:09   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Peanøttkaker

Jeg klarte å overse at de skulle i små former og sved også første brettet!
Har ikke turt prøve igjen, selv om jeg faktisk har funnet frem de bittesmå muffinsformene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no