Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Da er det snart sommer ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-10, 09:54   #1
Almyrida
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 76
Almyrida er på en erverdig vei

Da er det snart sommer ...

og jeg skal ha "pause" fra kuren.. Det vil si at jeg skal leve som på ketolyse/lchf, men vi skal på ferie da, og har tenkt å unne meg en is en sjelden gang.. Og jordbær og fløte uten sukker, er jo ikke det verste man kan spise da.. Ellers skal det ikke bli vanskelig å holde seg til lavkarbo, for min svigermor holder og på, så da er vi nemlig to om det..

Hvordan blir deres sommer, og har dere store planer?

Almyrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 10:24   #2
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Da er det snart sommer..

Mannemannen (og resten av oss i familien) skal nok fortsette med denne livsstilen hele sommeren.... men han skal få spise is og bær når resten av oss gjør det.

Sommer = grilling og grilling = super lavkarbomat...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 11:08   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Da er det snart sommer..

Skal stort sett jobbe, og da blir det jo som vanlig egentlig. Men mye grilling, og sikkert endel strandturer. Da bare tar jeg med salat eller noe fra varmmatdisken på nærmeste Meny.
Kommer sikkert til å lage litt is selv innimellom. Vurderer også å teste den pakka Isbilen har, uten tilsatt sukker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 12:11   #4
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Da er det snart sommer..

Vi skal gifte oss og skal på bryllupsreise i sommer. Til selve bryllupet har både mannen og jeg planlagt en "kontrollert utskeielse". Det vil si, vi skal spise dessert og smake på bryllupskaken, og det blir vel litt alkohol også. Under bryllupsreisen er planen å leve generelt lavkarbo, dvs unngå potet, brød, ris, pasta og sukker så langt det lar seg gjøre men ikke leve strikt Ketolyse. Vi skal kose oss, det er tross alt bare en gang i livet det dreier seg om Meeen når vi kommer hjem igjen er det tilbake til strikt ketolyse-kosthold resten av sommeren.

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 12:23   #5
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer..

Her blir det ketolyse hele sommeren. Jeg skal i bryllup i sommer, og da kommer jeg til å spise middagen, men redusere litt på karbohydratene. Så hopper jeg bare over kakebordet. Det blir uansett ikke alkohol i bryllupet, så det blir ikke så vanskelig å holde seg i trøya.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 15:27   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Da er det snart sommer..

Man kan da vel i de fleste tilfeller spise ketogent og spise is og jordbær med fløte. 50g jordbær med krem av en 1/2dl fløte gir 5g karbo, det er da vel akseptabelt.. Og is lager man fint av frosne bringebær, et egg og en skvett fløte + evt søting. Så jeg ser ikke helt vitsen med å spise en kjøpeis mm nå og da på sommeren, når det finens så mange gode alternativer til å sprekke.
Det sagt, betyr ikke at jeg ikke kommer til å sprekke, for det gjør jeg helt sikert en varm dag på tur.. Men da får jeg ta det som som det kommer..
Nå skal jo jeg ned nesten 50kg til, så å spise is med sukker en gang eller to i uka kommer jo ikke på tale.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:50   #7
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer ...

Det blir ketolyse i sommer når vi skal være hjemme. I løpet av et par ukers bortreist ferie (bl.a på seilbåt) så blir det generell lavkarbo. Så Imse; det er jo ikke altid en har kjøkkenmaskiner og fryser tilgjengelig. Men tenkte å ta med meg håndmikseren til Danmark sa, pisket krem men bringebær holder generell istrang borte.
Ellers har jeg kjøpt meg ismaskin, så her blir jeg nok raus med den hjemmelagede isen i sommer. Syntes ikke detfunka så bra å springe nedi dypfryserer hvert kvarter.

Jeg går saaaaakte ned, men jeg har bare en ca.6 kg igjen før jeg sier meg helt fornøyd. Så derfor blir det en del type lavkarbo utskeielser på meg i sommer. Uasett, bedre enn å spise fri flyt i en Mnd. som jeg gjorde i fjor.

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 06-06-10 kl 18:55.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:46   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Da er det snart sommer ...

Sommeren er i grunn som resten av året. Dette er jo livsstilen min, så det blir vel som vanlig. Muligens litt mer vin enn ellers .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:48   #9
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Da er det snart sommer ...

Jeg har tenkt å holde meg til ketogent i sommer også. Vi skal 2 uker på sydenferie - med all inclusive. Da kan man jo spise så mye is man bare vil, men jeg har tenkt å la være. Skal ikke spise så mye som en eneste en har jeg tenkt. Og jeg overlever helt sikkert det .

Det er buffet, så jeg får bare forsyne meg med kjøtt og fisk og salater. Vet ikke hvordan det blir å få i seg fett, for jeg vet jo ikke hva de har i dressinger og sauser.
Men ved å kutte ut alt som jeg vet er fullt av karbo, så skal det nok gå bra!!!

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:08   #10
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Da er det snart sommer ...

Jeg ligger pa ca 40g karbo om dagen og har tenkt a oke det opp mot 70-150g karbo i hvert fall enkelte dager i ferien. Jeg regner med a holde meg til basiskostholdet mitt (eggefrokost, rent kjott/fisk og masse gronnsaker og salat til lunsj og middag) og sa heller spe pa med f eks en kaffe latte eller sorbet eller vannmelon hvis jeg er fristet av det.

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:13   #11
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Da er det snart sommer ...

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Det blir ketolyse i sommer når vi skal være hjemme. I løpet av et par ukers bortreist ferie (bl.a på seilbåt) så blir det generell lavkarbo. Så Imse; det er jo ikke altid en har kjøkkenmaskiner og fryser tilgjengelig. Men tenkte å ta med meg håndmikseren til Danmark sa, pisket krem men bringebær holder generell istrang borte.


Tupperware har en super kremvisper med sveiv,så du er ikke avhengig av strøm for å vispe krem Kjekk å ta med seg på camping-og båtturer!

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:16   #12
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Da er det snart sommer ...

Her blir det ketolyse hele sommeren med masse god grillmat og hjemmelaget "is" og bringebær og fløte
Hadde en super dessert igår etter frillmaten,vispet 3 dl krem og hadde oppi 1/3 beger CC,rørte bringebær på toppen. DIGG!!! Både jeg og søs,som også er på ketolyse,ble godt stappa

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 08:31   #13
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer ...

Kjem til å halda meg til kuren, mannen gjer det også. Har så mykje som skal av at det er uaktuelt å ødeleggja ketosen med sukker
Saknar frukt, men skal nok klara ein sommar utan. Gler meg over vekta som går nedover heller

Har tenkt å prøva å laga isen i "bibelen", det får vera meir enn godt nok

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 11:52   #14
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Da er det snart sommer ...

Kommer nok til å leve litt mer ala fedon i sommer, nettopp fordi jeg skal kunne på varme sommerdager spise melon osv

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 19:37   #15
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Da er det snart sommer ...

Jeg har store planer om å holde meg strengt til ketogent kosthold i sommer, og ikke unne meg noenting utover det. Jeg trives kjempegodt på dette kostholdet, og føler ikke at jeg mangler noenting. Dessuten har jeg stoooore planer for grillsesongen!

I begynnelsen av september skal jeg to uker til Tyrkia sammen med sambo og familien, og har planlagt en pause på to uker da. Ikke for å kunne skeie ut og spise is og godteri, men fordi det virker veldig stress å skulle holde på med mye ukjent mat uten å få veid opp alt og sånt.. Men tenker å passe på karbene og så gå rett tilbake i ketose da jeg kommer tilbake til Norge

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:09   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Da er det snart sommer ...

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

I begynnelsen av september skal jeg to uker til Tyrkia sammen med sambo og familien, og har planlagt en pause på to uker da. Ikke for å kunne skeie ut og spise is og godteri, men fordi det virker veldig stress å skulle holde på med mye ukjent mat uten å få veid opp alt og sånt.. Men tenker å passe på karbene og så gå rett tilbake i ketose da jeg kommer tilbake til Norge

Jeg skal også til Tyrkia rundt den tida Tyrkisk mat er veldig lavkarbovennlig, sålenge man klarer å ligge unna bulgur og de søte dessertkakene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:25   #17
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer ...

Skal 14 dager til Kreta i juli, tenker jeg skal spise masse god gresk salat med fetaost, stifado, kalamare(eller hva det heter) kleftiko og moussaka-av og til. så skal jeg drikke rødvin og kose meg. Frokost blir egg og bacon.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:25   #18
nite66
Juniormedlem
 
nite66 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 21
nite66 er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer ...

Her blir det ketogen kost med økt fettinntak. Tenker å ta en litt "streng" periode i ferien siden jeg da har anledning til å drikke mer enn jeg kan når jeg jobber. Er lærer, og det er skikkelig upraktisk å drikke for mye slik at naturen stadig krever sitt, sukk. Kjenner at jeg gleder meg til det, for nå har det stått veldig stille ei god stund.

__________________


nite66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 11:52   #19
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer ...

Skal leve strengt i sommer, målet mitt er å kunne få av mest mulig frem til 25 august da jeg skal på den tradisjonelle festivalen jeg er på hvert år, men forhåpentligvis denne gang kunne føle meg mye mer attraktiv. Så den siste uka i august blir de gjerne utskeielser, men forhåpentligvis er jeg litt merfornøyd i utgangspunktet når den tid kommer og har bedre tid etterpå. Vet det er 'teit' å sette seg bortimot urealistiske mål på kort tid, men jeg har de siste x antall årene sett alle mine bekjente ha det kjempemorsomt på denne festivalen, mens jeg selv har følt meg utenfor. Nå er det nesten ett år siden sist jeg så disse menneskene, og jeg har lyst til å vise en liten overraskelse Så ting kan liksom ikke skje raskt nok for meg :/ Håper på jevnt 1,5-2kg i uka frem til da, for da er vi godt på vei!

Skal jobbe resten av sommeren frem til da, så blir det utskeielser så blir det vel bare med sukkerfri pærecider, og den er strengt tatt ikke såå ille.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:14   #20
Lene:)
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 51
Lene:) er på en erverdig vei

Sv: Da er det snart sommer ...

Hei jeg har hørt rykter om det finnes en is på pinne som er mulig å kjøpe på butikken for oss lavkarboere, ingen som tilfeldigvis vet hvilken? Hadde vært greit å vite i disse sommertider Utenom dette blir det en streng sommer for min del, bruker sydentur senere i sommer som motivasjon til å stå i mot en øl i solen

__________________


Lene:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 23:18   #21
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Da er det snart sommer ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg skal også til Tyrkia rundt den tida Tyrkisk mat er veldig lavkarbovennlig, sålenge man klarer å ligge unna bulgur og de søte dessertkakene...

Åh, godt å høre! Har satt meg veldig lite inn i sånt og egentlig ikke tenkt noe over det utover det at jeg tenker å gjøre så godt jeg kan, men er veldig greit å vite at det kanskje ikke blir så vanskelig.
Dessuten skal vi bo på slik all inclusive-hotell, så alle måltider er buffét'er, og da kan man jo i det minste få sett an hva man velger før man legger det på tallerkenen

Kaker og sånt har jeg aldri vært noe glad i, så det skal nok faktisk gå bare fint

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
God sommer fra meg ... MorStine Ketolysekuren 6 17-07-07 10:18
Bær og sommer? Dorothy Generell ernæringsdebatt 12 12-06-06 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no