Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forvirret

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-09, 08:51   #1
Løvinne77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
Løvinne77 er på en erverdig vei

Forvirret

Er ny i dette lavkarbogamet og er derfor noget forvirret. Altså - hvis jeg ikke klarer tanken på pannekaker eller oopsiebaserte ting og tang og hva det nå heter alt, kan jeg ganske enkelt ta en proteinbrødskive med noe pålegg på til frokost, eller må det være så "svært"? Ikke sulten først på dagen men har alltid lyst på brød Selv om alle proteinbrødene jeg har smakt smaker hoppetau

Og så - hvis jeg da tar på leverpostei som har 4 gr karber pr 100, og den inneholder sukker, har det noe å si om de 4 karbene komer fra sukker eller er det bedre å ta et annet pålegg som inneholder like mye karber men ikke sukker?

Løvinne77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife frem til nå, nå er det lavkarbo som gjelder :) Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 09:30   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret

Nå er jeg litt usikker, du skriver easylife i kostholdsfilisofiboksen din, er ikke det en pulverkur?
Uansett da, når vi snakker mat, så behøver du for det første ikke å spise frokost dersom du ikke er sulten! Jeg starter alltid dagen med et stort glass vann. Over tid har jeg funnet ut at kroppen er mer tørst enn sulten de første par timene på dagen. Men når jeg først spiser frokost så spiser jeg gjerne omelett/eggerøre, med masse oppkutta grønnsaker og gjerne bacon i små biter. Eller så spiser jeg middagsrester, egg og bacon med litt oppkutta salatgrønnsaker ved siden av, kokte egg med salat, røykelaks og majo etc.
Om du finner en brødoppskrift du liker (finnes en ganske stor samling av diverse her!) så står du jo ganske fritt til å velge diverse kjøttpålegg, så lenge de ikke er tilsatt alt for mye sukker, stivelse og andre rariteter. Finnes mange typer leverpostei som er lavere i karber enn du beskriver (enn om ikke fire er så aller verst), både Nordfjord sine og First Price sin ovnsbakte har om jeg ikke husker feil 0-1 gr kh pr 100.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:26   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret

Opprinnelig lagt inn av Løvinne77, her.

Selv om alle proteinbrødene jeg har smakt smaker hoppetau

Det går helt fint å spise pålegg uten brød under også En vanesak.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 11:33   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det går helt fint å spise pålegg uten brød under også En vanesak.

Jepp! F.eks synes jeg det er velig godt med lollo/hjertesalat eller spisskålblader med leverposte/røkelaks og majones!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 14:03   #5
Løvinne77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
Løvinne77 er på en erverdig vei

Sv: Forvirret

Sånne fine tips, tusen takk! Har endret litt på kostholdsfilosofien min, var på easylife men etter å ha gått ned 14 kg på det er det fra nå av lavkarbomat. Hvis jeg da hadde hatt matlyst istedet for svineinfluensa

Løvinne77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife frem til nå, nå er det lavkarbo som gjelder :) Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 14:07   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Forvirret

Huff, da! Pass uansett på å få i deg nok vann, og den maten du kan, og prøv å unngå de verste sukkerbombene (da risikerer du bare å forlenge sykdommen). Om du ikke var hardere angrepet enn det jeg var, og passer på deg selv -holder deg varm, hydrert og unngår trekk, så er du snart frisk igjen
Grattis med vekttapet ditt så langt, og lykke til videre med det deilige lavkarbolivet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forvirret peder5 Ketolysekuren 13 09-08-09 12:42
Forvirret, jeg? Millsi Ketolysekuren 8 01-03-08 20:06
GB\GI - Forvirret Lindabtn Dr Lindbergs 7 29-02-08 22:18
Forvirret villebill Ketolysekuren 15 06-05-07 12:56
????? forvirret jag.. Fridolina Spørsmål og svar 3 22-06-06 10:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no