Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Vedvarendestigen

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-05, 12:24   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Vedvarendestigen

I den norske utgaven har den viktige vedvarende stigen, den som viser hvilken rekkefølge det er tjenelig og tilbakeføre visse matvarer i kostholdet på, ikke blitt tatt med i det hele tatt. I min engelske utgave (2003) står denne på side 171:

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

Det er riktignok kun en anbefaling, men ved å tilføre matvarene i denne rekkefølgen og bare en gruppe om gangen, vil man finne ut om det er noen matvaregrupper man reagerer på og bør vente med. Mange hopper over trinn. Jeg er ikke noe glad i ost og gikk til nøtter isteden. Noen blir også på et trinn lenger enn en uke.

Få personer klarer å føre tilbake alle disse under fase 2. Mange må faktisk vente til både fase 3 og 4 før de har lagt til alle gruppene. Rekkefølgen er ikke tilfeldig valgt, men satt opp etter karboinnhold og GI belastning. Følger man denne listen er sjansen bedre for å unngå blodsukker svingninger, siden man går så gradvis oppover.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 19:53   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarende stigen

Jeg klarer ikke helt å finne ut av dette (kan hende jeg ikke har lest nøye nok), men etter induksjonen, må man fortsatt begrense rømme og fløte (2 ss) og ost (110 gr) i vedvarende?
Jeg fullførte ikke stigen helt før jeg la meg på vedlikehold etter å ha gått ned ganske mye, for huden og hodet sin del, og etter en ny runde insuksjon nå for å få i gang den siste donten med vekttap, så skal jeg igjen fyre løs på vedvarende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 19:57   #3
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Vedvarende stigen

Dette lurer jeg også på. Finner ikke noe info om det i boken - har DANDR fra 2003.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 20:34   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarende stigen

Samme som jeg har.. Men finner ikke noe hverken for eller i mot...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 09:35   #5
Caprifolium
Medlem
 
Caprifolium sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 54
Caprifolium er ny på veien

Sv: Vedvarendestigen

*Lister meg inn og begynner å snuse her. Håper dere finner ut av dette*

Caprifolium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF tilpasset graviditet. Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 14:29   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarendestigen

Sorry, så ikke denne før nå. Man pleier å legge til mer fløte/rømme etc. på trinn 2 - samme trinn som oster.

Det er ingen spesiell begrensning, men man bør legge til lite om gangen og se hvordan kroppen reagerer. Det er hva DU tåler som setter grensene her !

Noen tåler masse, andre (sånn som jeg) tåler mindre.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 20:33   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarendestigen

Flott, Nille! Da har jeg gjort det helt riktig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-07-09, 23:38   #8
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Nille: Når jeg leser denne stigen, så tenker jeg at "jeg spiser jo nesten dette og er i ketolyse" Jeg spiser jordbær med krem, Fjordland rømmegrøt, i dag spiste jeg taco og tok ca. 50 g ris + søt chilisaus, med 1,5 dl rødvin og jordbær med krem til dessert. Jeg var i ketolyse etter det. Jeg går nesten ikke ned. Jeg tømmer fett over bacon og egg til frokost. Jeg har forstått det slik at så lenge man er i ketose, så kan man spise så mye man vil?
Ønsker alle en god sommer og er full av beundring over så mange dyktige slankere som kjemper på egen hånd!

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 15-07-09, 01:52   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarendestigen

Opprinnelig lagt inn av Linda63mod, her.

Nille: Når jeg leser denne stigen, så tenker jeg at "jeg spiser jo nesten dette og er i ketolyse" Jeg spiser jordbær med krem, Fjordland rømmegrøt, i dag spiste jeg taco og tok ca. 50 g ris + søt chilisaus, med 1,5 dl rødvin og jordbær med krem til dessert. Jeg var i ketolyse etter det. Jeg går nesten ikke ned. Jeg tømmer fett over bacon og egg til frokost. Jeg har forstått det slik at så lenge man er i ketose, så kan man spise så mye man vil?
Ønsker alle en god sommer og er full av beundring over så mange dyktige slankere som kjemper på egen hånd!

Nei, på Atkins er det ikke slik at bare du er i ketose så kan du spise så mye (og hva) du vil. Du kan godt være en av dem som er i ketose opp til 50 karber pr dag, -og det er flott om du fortsatt tar av med det. Funker det for deg så må du bare fortsette med det, ingen vits å spise mindre/annet om det du gjør funker. Men om du ikke går ned så er jo misforståelsen med at du tror du kan spise hva/hvor mye du vil bare du er i ketose forklaringen, og du følger garantert ikke Atkins. Ketose er heller ingen granti for vektnedgang. HVA du spiser og hvor mye har veldig mye med saken å gjøre. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett. Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet.

Skal du følge Atkins er det en forutsetning at du følger reglene i boka. Både m.h.t mengder mat og antall karber. Det er en hensikt med induksjonen(renseperioden) og vedvarende (tilvenning til matvarene og hva kroppen din tåler). Følger du Atkins så må du følge reglene for hva du kan spise og hvor mye. Det har ikke bare med vekttapet ågjøre, men med en varig endring at matvarer og kunnskap om hva DIN kropp takler/tåler.

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 01:38   #10
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei
Wink

Sv: Vedvarendestigen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nei, på Atkins er det ikke slik at bare du er i ketose så kan du spise så mye (og hva) du vil. Du kan godt være en av dem som er i ketose opp til 50 karber pr dag, -og det er flott om du fortsatt tar av med det. Funker det for deg så må du bare fortsette med det, ingen vits å spise mindre/annet om det du gjør funker. Men om du ikke går ned så er jo misforståelsen med at du tror du kan spise hva/hvor mye du vil bare du er i ketose forklaringen, og du følger garantert ikke Atkins. Ketose er heller ingen granti for vektnedgang. HVA du spiser og hvor mye har veldig mye med saken å gjøre. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett. Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet.

Skal du følge Atkins er det en forutsetning at du følger reglene i boka. Både m.h.t mengder mat og antall karber. Det er en hensikt med induksjonen(renseperioden) og vedvarende (tilvenning til matvarene og hva kroppen din tåler). Følger du Atkins så må du følge reglene for hva du kan spise og hvor mye. Det har ikke bare med vekttapet ågjøre, men med en varig endring at matvarer og kunnskap om hva DIN kropp takler/tåler.

Lykke til videre !

Hei Nille og takk for svar!
Jeg fant ikke dette svaret før i dag -(jeg syns det er vanskelig å finne igjen tidligere innlegg jeg har skrevet). Jeg følger Ketolyse (ikke Atkins). Jeg har lest boka. Jeg oppfattet det slik utifra boka at sålenge jeg er i ketose, så forbrenner kroppen min sitt eget fett. Jeg fulgte Atkins induksjon når jeg begynte i februar. Gikk så sakte ned ca. 5 kg. Tok meg en pause rundt konfirmasjon og 17. mai, og la på meg alt igjen. Har nå gått ned 2 kg påsikkert 2 mnd...

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 13:55   #11
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vedvarende stigen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg klarer ikke helt å finne ut av dette (kan hende jeg ikke har lest nøye nok), men etter induksjonen, må man fortsatt begrense rømme og fløte (2 ss) og ost (110 gr) i vedvarende?
Jeg fullførte ikke stigen helt før jeg la meg på vedlikehold etter å ha gått ned ganske mye, for huden og hodet sin del, og etter en ny runde insuksjon nå for å få i gang den siste donten med vekttap, så skal jeg igjen fyre løs på vedvarende.

Hei! Tror jeg må ha hoppet over noe .... Jeg har ikke begrenset rømme og fløt til 2 ss eller ost til 110 gram! Har spist det jeg synes jeg trenger? Hva blir galt med det? Skal vi ikke ha mye fett?

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 14:08   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarende stigen

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

Hei! Tror jeg må ha hoppet over noe .... Jeg har ikke begrenset rømme og fløt til 2 ss eller ost til 110 gram! Har spist det jeg synes jeg trenger? Hva blir galt med det? Skal vi ikke ha mye fett?

Åh, dette er en evighet siden jeg skrev, men som boka beskriver (ikke den norske dessverre, som overhodet ikke duger, og er i beste fall en mangelfull oversettese av en bok fra -91), men ja, man skal begrense de nevnte meieriproduktene, men fett får du jo fra andre kilder. Fete kjøttyper, meirismør, olje over salaten etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 12:42   #13
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Vedvarendestigen

Lurer litt på når i stigen man kan putte på litt sjokolade. Mye antioksydanter her. Kan det være sammen med bærene?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:43   #14
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Vedvarende stigen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, dette er en evighet siden jeg skrev, men som boka beskriver (ikke den norske dessverre, som overhodet ikke duger, og er i beste fall en mangelfull oversettese av en bok fra -91), men ja, man skal begrense de nevnte meieriproduktene, men fett får du jo fra andre kilder. Fete kjøttyper, meirismør, olje over salaten etc.


Men er det SÅ farlig om man har spist litt mer enn 100 gram ost om dagen? Så lenge det ikke går over 20 gram karbo mener jeg..jeg tror nok jeg har spist litt mer ost enn det de tre siste dagene (begynte på induksjon på torsdag)..men ikke så mye at det går over 20 gram karbo.. håper ikke dette har ødelagt for å komme inn i ketose da??

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 02:49   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarendestigen

Det med ost har ikke med karbohydrater å gjøre. Meieriprodukter kan, både på grunn av laktose og kasein være noe enkelte er ømfintlige for og som også kan hindre vektnedgangen. Grunnen til at de begrenses så kraftig i induksjonen er for å eliminere eventelle ting som man har lavere toleranse for, også ved å innføre dem gradvis etterhvert når man går over på vedvarende, da har man sjansen til å gjøre seg oppmerksom på om de har noe å si for vekt og allmennform. (Jeg f.eks tåler kasein dårlig, og kan få magetrøbbel av det).
Det er vel ingen krise om du har spist mer enn 110 gr daglig (eller hvor mange det var), men du har jo ikke heelt fulgt reglene for induksjonen som er der av en grunn

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 02:51   #16
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Oki, men da kutter jeg ned på ost da.. Det stod ingenting om ostemengde i den atkinsboka jeg har, men det var vel så har jeg hørt - at den norske versjonen er noe mangelfull?

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 02:53   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarendestigen

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Oki, men da kutter jeg ned på ost da.. Det stod ingenting om ostemengde i den atkinsboka jeg har, men det var vel så har jeg hørt - at den norske versjonen er noe mangelfull?

Jepp, den norske er mer eller mindre ubrukelig .
Induksjonen varer bare i to uker, og det er jo ikke akkurat så lenge. Men husk å holde deg unna ferskoster (greddost, cottage chese, mascarpone etc ).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 02:55   #18
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Det eneste jeg har spist er caembert og babybel..er de lovlige?
Men hvis boka er dårlig, så får jeg vel heller bare høre om alle detaljer her istedet. Fine forumet. Legen min sa forøvrig også at jeg skulle prøve førstefasen i en måned, så da skal jeg gjøre det, istedet for de to ukene.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 03:00   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedvarendestigen

Opprinnelig lagt inn av Indiekid, her.

Det eneste jeg har spist er caembert og babybel..er de lovlige?
Men hvis boka er dårlig, så får jeg vel heller bare høre om alle detaljer her istedet. Fine forumet. Legen min sa forøvrig også at jeg skulle prøve førstefasen i en måned, så da skal jeg gjøre det, istedet for de to ukene.

Eller du kan kjøpe den siste amerikanske utgaven, den er vel fra 2002. Veldig greit å ha lest den, altså!

Både camembert og babybel er modnet. De er mao greie begge to

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 03:02   #20
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Ja, kan jo eventuelt det, men det blir jo ikke med det første. Har ikke råd til noe akkurat nå...student og sånn...med masse utgifter ellers..men jeg kan jo evt se på biblioteket.

Hehe, fint, da har jeg ikke fucka det opp FOR mye da. Skal redusere mengden litt fra og med i mårra da.

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:37   #21
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner

Gjelder det alle typer bær og hvilke meloner det "visse meloner"?

(GLEDER MEG TIL JEG KAN SPISE DETTE HER Jeg er så glad i de to tinga nemlig....når man har lov å få i seg bær, da har man lov å lage smoothie??)

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 23:58   #22
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Vedvarendestigen

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner

Gjelder det alle typer bær og hvilke meloner det "visse meloner"

MELON:
Cantaloupe og honningmelon
BÆR:
blåbær, bringebær og jordbær.

Dette er de som listes opp på Atkins over tillatte på OWL (Vedvarende vekttap)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-11, 12:39   #23
myllevi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 7
myllevi er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Jeg lurer litt.. Jeg har begynt rett på denne fasen fordi jeg bare har noen få kilo igjen å gå ned (har gått på pulverkur først). Men hvordan begynner jeg egentlig da?
Jeg har begynt på 40g kh pr dag, men det er kanskje egentlig ikke riktig?

Atkins skriver jo i boken sin at de med få kilo kan begynne rett på fase 2. Men han beskriver ikke hvordan de skal begynne..
Skal jeg også begynne med bare de tingene som er tillatt i uke en og starte på 20gkh?

Har litt trøbbel med å starte

Jeg skal ned 4 kg til, men de trenger ikke å gå raskt. Så egentlig kunne jeg begynt på både fase 2 og fase 3. Men er litt usikker på hvordan jeg skal komme igang. Det jeg har gjort er altså å telle 40g kh pr dag, men jeg har tillatt meg selv alle tingene som er tillatt i denne fasen uten å introdusere en og en ting.

__________________

myllevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: campkilos kickstart - senere: vet ikke helt ennå Svar med sitat
Gammel 04-09-11, 15:47   #24
Student88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 14
Student88 er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Boka "Den nye Atkins dietten", utgitt av Lille Måne nå i 2011 har med karbohydratstigen. Litt annleis enn den Nille skreiv. Men veldig lik, står på side 149. Dette står:
"Karbostigen har to formål. For det første viser den i hvilken rekkefølge du skal legge til karbohydratholdigmat. For det andre sier den noe om mengde og hyppighet. På de laveste trinnene finner du maten du bør spise oftest. På de øverste trinnene finner du mat som selv på Vedlikehold dukker opp bare av og til, skjelden eller aldri, avhengig av din toleranse for karbohydrater.
Trinn 1: Basisgrønnsaker: Bladgrønnsaker og andre lavkarbogrønnsaker
Trinn 2: Melkeprodukter med høgt fettinnhold og lite karbohydrater: fløte, rømme og de fleste faste oster
Trinn 3: Nøtter og frø(ikke kastanjer)(NB! Dette legg eg til sjølv, men cashewnøtter og peanøtter er per definisjon belgfrukter, kan vera greitt å vita)
Trinn 4: Bær, kirsebær, moreller og melon(ikke vannmelon)
Trinn 5: Yogurt av helmelk og ferskost, for eksempel cottage cheese og ricotta
Trinn 6: Belgfrukter, blant annet kikerter, linser og lignende
Trinn 7: Tomat- og grønnsaksjuice(pluss mer sitron og lime)
Trinn 8: Andre frukter(men ikke fruktjuice eller tørket frukt)
Trinn 9: Grønnsaker med mer karbohydrater, for eksempel gresskar, gulrot og erter
Trinn 10: Hele korn

Student88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 12:40   #25
doshzeishe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 1
doshzeishe er på en erverdig vei

Sv: Vedvarendestigen

Les dette innlegget, tror jeg dette er en veldig sunn måte å gå ned i vekt, ikke skade kroppen, mens vekttap ikke skadelig på kroppen, er det en god måte for meg.

__________________
forum.lavkarbo.no
doshzeishe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no