Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Alt du har ønsket å vite om ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-09, 06:29   #76
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Bipbip, her.

Jeg har holdt meg på lavkarbo i nesten to uker, og har gått ned 2-3 kg!

Til frokost steker jeg meg to speilegg, surrer litt purreløk, og har på litt ost på toppen! Steker alltid i meierismør.
Frokosten kan også bestå av eggerøre lagd med vann og purreløk, er det en fordel å bytte ut vannet med fløte?

Har jeg veldig dårlig tid om morgenen, tar jeg et knekkebrød, av sorten som inneholder minst mulig karbo, er det veldig dumt?
Bruker smør på, og ost!

Middag består som regel av stekt kjøtt, med grønnsaker som broccoli, løk, blomkål, champignon, litt paprika. Surrer dette sammen, og har ofte i litt fløte (matfløte) så det blir litt saus!
Er det greit å spise mye fløte?

Ellers spiser jeg scampi og pengasusfilet, har laget en deilig fiskesuppe, av forskjellige akseptable grønnsaker surret i smør, sammen med chili og hvitløk, karry, salt og pepper, også har jeg godt med fisk oppi til slutt, og gjerne en fløteskvett også!

Kveldsmat blir også ofte egg, omelett, og jeg spiser litt salat både til frokost og kvelds.
Drikker pepsi max, men prøver å få i meg vann også!

Er det ok å ta et knekkebrød innimellom? Synes som regel jeg trenger en komfyr for å lage meg noe å spise, så knekkebrød kan være et greit alternativ som et lite mellom måltid.

Noen ganger lager jeg bare en tallerken med salat og litt pålegg som et mellommåltid!

Har ikke lest boka, men får lånt en i helga! Ble bare så inspirert av ei venninne som har gått ned en del ,at jeg begynte på egenhånd.
Hvordan høres dette ut?

Takknemlig for svar

hvor mye veier ett knekkebrød da, og hvor mange karbo har den pr. 100g?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:11   #77
Bipbip
Nytt Medlem
 
Bipbip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Bipbip er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

hvor mye veier ett knekkebrød da, og hvor mange karbo har den pr. 100g?



Det er 48 g Karbo pr 100 gram, og et knakkebrød inneholder 5 gram, altså veier det ca 10 gram!

Bipbip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 09:16   #78
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Bytt ut vannet med ordentlig kremfløte!
Spis bare knekkebrød når du må. Mange oppskrifter på brød og annen "i farta"- mat her inne. Kan anbefale Karins beste.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 05:41   #79
Bipbip
Nytt Medlem
 
Bipbip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
Bipbip er på en erverdig vei
Smile

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bytt ut vannet med ordentlig kremfløte!
Spis bare knekkebrød når du må. Mange oppskrifter på brød og annen "i farta"- mat her inne. Kan anbefale Karins beste.


Tusen takk for svar! Skal pøse på med ekte kremfløte

Og Karins brød hørtes fristende ut, det må jeg prøve!
Er ofte litt vanskelig å få i seg mat når man har litt liten tid!
kjekt å ta ei skive av Karins brød da, med noe snadder pålegg

Bipbip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-10, 15:52   #80
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

you just made my day...tusen takkjeg ha virkelig ikke forstått dette før nå

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 07:57   #81
Lotta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 42
Lotta er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Måtte lete litt...men så fant jeg denne tråden. Så endelig fikk jeg greie på hva ketose egentlig er for noe. Man lærer da sannelig noe hele tiden.
Takker for denne tråden

Lotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:46   #82
charlot
Juniormedlem
 
charlot sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
charlot er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Jeg lurer på... Hvor lang tid pleier det å ta før de plagsomme ketose-symptomene blir bedre? Altså "tåkehjerne", kvalme og den tunge følelsen i kroppen. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre symptomene utenom å øke karbo?

charlot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vegetar Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:48   #83
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av charlot, her.

Jeg lurer på... Hvor lang tid pleier det å ta før de plagsomme ketose-symptomene blir bedre? Altså "tåkehjerne", kvalme og den tunge følelsen i kroppen. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre symptomene utenom å øke karbo?

Tar alt fra 2-3 dager og i verste fall opp mot 2 uker, Men, hold ut, det blir bedre! Drikk masse, masse vann, det hjelper

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:48   #84
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Innen 2-4 uker skal kroppen ha vent seg til å bruke ketoner som brennstoff i stede for karbohydrater.
Du må passe på å drikke nok og få i deg en del fett, så blir det litt lettere i hvert fall!
Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 11:00   #85
charlot
Juniormedlem
 
charlot sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
charlot er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Takk! Jeg skal prøve å få i meg litt mer vann og se om det hjelper. Det går mest i lightbrus, kaffe og te nå... Det er vel kanskje ikke det beste for kroppen

Nok fett får jeg ihvertfall. Gaflet i meg masse Cocosa til frokost, men kan ikke si det hjalp mot kvalmen akkurat... Jeg får vel bare holde ut

charlot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vegetar Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 11:46   #86
charlot
Juniormedlem
 
charlot sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
charlot er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Tror forresten jeg satser på 2-3 dager og ikke 2-4 uker, for nå føler jeg meg virkelig dausjuk... Må nok gå over til South Beach igjen hvis ikke dette gir seg snart

charlot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vegetar Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 12:23   #87
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Ahh, du spiser for mye fett! Da er det ikke ketosen sin feil!
Gå ned på fettet og øk igjen l-a-n-g-s-o-m-t!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 13:00   #88
charlot
Juniormedlem
 
charlot sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 35
charlot er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Åh, det kan kanskje stemme... Har jo pøst på med Cocosa og kaffe med fløte for å holde søtsuget unna, og plutselig ble jeg så dårlig at jeg så vidt klarer å stå på beina. Ihvertfall er ikke søtsug noe problem lenger!

charlot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vegetar Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 12:09   #89
Mai-lene
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Mai-lene er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Hei dere :-)
Jeg lurer på om det er normalt å få slike bivirkninger av ketose som jeg har hatt? Har vært i ketose siden tirsdag kveld, da viste stixen lilla. Alle påfølgende dager også. Jeg drikker masse, og jeg spiser endel fett hver dag, samt grønnsaker og kjøtt/ost/egg. Jeg tar vanlig vitamintilskudd, Magnesium og Omega 3. Jeg går ned i vekt, og tisser myyye!

Likevel, jeg føler meg trøtt og slapp. Jeg verker i muskler og ledd (og det gjør jeg aldri ellers!) Det kjennes ut som jeg har mild feber og influensasymptomer. Jeg verken føler meg eller ser ut som jeg er frisk, føler jeg. Hvis dette kan vare i 14 dager, blir jeg oppgitt.
Er det noen som ikke tåler denne kuren? Som må droppe pga disse bivirkningene?
Jeg har absolutt ikke lyst til å gi opp, men jeg må jo fungere på jobb og privat!

mvh Mai-lene

Mai-lene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:36   #90
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Du kan prøve å øke litt på grønnsakene, noen trenger litt mer karbo.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 14:28   #91
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Mai-lene, her.

Hei dere :-)
Jeg lurer på om det er normalt å få slike bivirkninger av ketose som jeg har hatt? Har vært i ketose siden tirsdag kveld, da viste stixen lilla. Alle påfølgende dager også. Jeg drikker masse, og jeg spiser endel fett hver dag, samt grønnsaker og kjøtt/ost/egg. Jeg tar vanlig vitamintilskudd, Magnesium og Omega 3. Jeg går ned i vekt, og tisser myyye!

Likevel, jeg føler meg trøtt og slapp. Jeg verker i muskler og ledd (og det gjør jeg aldri ellers!) Det kjennes ut som jeg har mild feber og influensasymptomer. Jeg verken føler meg eller ser ut som jeg er frisk, føler jeg. Hvis dette kan vare i 14 dager, blir jeg oppgitt.
Er det noen som ikke tåler denne kuren? Som må droppe pga disse bivirkningene?
Jeg har absolutt ikke lyst til å gi opp, men jeg må jo fungere på jobb og privat!

mvh Mai-lene

Hei,
Bivirkningene er vel ikke pga ketosen men pga det kostholdet du hadde, litt sånn avrusning og abstinenser. Når det er overstått vil du føle deg så mye, mye bedre…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 15:53   #92
Mai-lene
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Mai-lene er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Takk for svar Carisma og arnakristin!

Jeg fulgte rådet ditt, og økte med mer grønnsaker, og det har hjulpet vedlig mye. Har også beregnet at jeg uten problem kan spise 40 karbohydrater hver dag, uten å gå ut av ketose. Lucky me! Skal ned ti kilo til. Har allerede gått ned 4 siden forrige tirsdag.

Mai-lene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:43   #93
Boof
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 1
Boof er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Hei.
Jeg har gått på Grete Roede flere ganger. Første gangen fulgte jeg opplegget til punkt og prikke, og tok av 23kilo. De andre gangene har jeg greid opp til 20 kilo, men sleit veldig.

Jeg har alltid vært tvilsom til ketose-kuren, men har nå bestemt meg for å PRØVE den og se hvordan det går.

Dette er veldig nytt for meg, men jeg følte jeg ikke kunne la dette være uprøvd.

Jeg er i dag 171.7 kilo, og håper å komme meg ned på 115kilo.
Jeg er 189cm høy, og har mye muskelmasse.

Men jeg tenkte å kombinere noen av ideene fra Roede-metoden med ketose.

Ville vært fint med synspunkter.

- Jeg tror på at man må spise mindre enn man forbruker for å gå ned i vekt
- Jeg har tenkt å spise 5-6 måltider pr dag, men da lavkarbo
- Jeg går ca 1time20min hver dag noe som er ca 7-8000skritt +ca 4000 skritt til og fra jobb.
- Jeg er PepsiMAX-O-Holiker. Har tenkt å kutte ned på forbruket i ukedagene og kose meg i helga.
- Jeg spiser aldri søtsaker eller sjokolade, så jeg slipper å slite med det.
- 1 halvliter drikker jeg en skjelden gang på en fredag etter jobb.

Det jeg sliter med er å finne lavkarbo-mat.
Var i butikken i morges og fant noen nøtter "PARA" fra nøttefabrikken, 3g karbo / 100g.
Spiste ett beger Cottage Cheese til frukost.
Drakk en dobbel-latte-m-helmelk på vei til jobben.
Kjøpte noen kyllinglår med 0.2% karbo, ferdig grillet.
Og tenkte jeg kunne bruke litt pepperoni som mellom måltid hvis nødvendig.
Peperoni var høy på proteiner og fett og nesten null karbo.

Jeg sliter litt om morgenen da jeg alltid er veldig sulten.

Så noen tips på hva jeg kan spise?


Boof

Boof er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede m/ketose - Tester om jeg kan spise mange måltider som på GR, med fokus på null karbo. Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 12:25   #94
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Hei,
Vil anbefale deg å lese denne tråden
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
På lavkarbo skal man spise når man er sulten og da spise seg behagelig mett, ikke stappa. Dette er en av de punktene som kræsjer veldig med GR.
Fint at du tenker på å kutte ned på søtningsmidler, ref. Pepsi Max
Husk at det finnes lavkarbo øl på markedet.
Melk hører ikke hjemme på lavkarbo, for mye melkesukker.
I den nybegynnertråden finner du linker til oppskriftsforumet og diverse inspirasjonstråder til hva du kan ha til frokost/middag/kvelds. Les også de trådene som omhandler fett, regner med at du har litt fettforbi etter å ha gått på GR.

Ellers er det vel bare å ønske lykke til med din nye livsstils omlegging.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 00:41   #95
paramore
Juniormedlem
 
paramore sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 16
paramore er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Kjempeglad for at jeg fant denne tråden, trengte litt info! Tusen takk

__________________
En karbojunkie på nye eventyr
Min journal
paramore er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 11:35   #96
Duesund
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Duesund er på en erverdig vei
Red face

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Da har jeg bestemt meg!

Jeg begynner på ketose og har lyst å gradvis gå over til atkins etterpå! Fordi det er en kostholdsendring! Men er ikke ketose og atkins litt det samme? At de første ukene av atkins er ketose?

Også står det masse om at man ikkem å få i seg melk. Jeg bruker en svett melk i kaffen(hel melk, 5 karbs/100g)... Likevel så føler jeg at jeg har framgang.. har verken vekt eller målebånd, så skal kjøpe dette inn også nå denne uken

Men jeg har ikke savnet en eneste matvare.. så betyr det at jeg ikke er allergisk mot noe? Jeg er frisk har ingen fysiske helseplager og er generelt i god form utenom mine 20 kg for mye.... Ellers så holder jeg meg nede på under 25 karbs dagen...

Er så mye informasjon at jeg blir helt surrete

__________________
Duesund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 12:22   #97
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Ketose er en tilstand. Ketolyse er en kur, og den er ganske lik Atkins induksjon. Man er i ketose både i starten av Atkins og på ketolyse.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 03:09   #98
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Kjempeflott og informativ tråd

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 00:01   #99
Ella84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
Ella84 er på en erverdig vei

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er ikke meningen at man SKAL være i ketose til man har gått ned det man skal gå ned. Atkins første fase, Induksjonen, er en ketogen fase, dvs. at de fleste er i ketose. Denne er ment som en renseperiode. Etterhvert som man kryper oppover vedvarende stigen i fase to, vil man øke karbo inntaket med 5 karber pr uke. Med dette vil folk etterhvert gå ut av ketose. Hvor på veien dette skjer er høyst individuelt og varierer fra person til person. Noen går ut av ketose allerede ved 20 karber - andre er i ketose til langt over 50. Så lenge en fremdeles tar v spiller det ikke noen rolle om man er i ketose eller ikke.

På vedvarende vil de fleste ta av i en litt mindre fart enn under induksjonen. Når man er mellom rundt 5 kilo fra målet er det anbefalt at man går over i fase tre, pre-vedlikehold. Her legger man til 10 karber pr uke til man har nådd sin målvekt. Veldig få opplever å være i ketose så langt uti kostomleggingen.

Har man mye å ta av, er det en fordel å være i induksjonsperioden lenger. Om man trives med kostholdet og om man fremdeles tar av. Stanser vekttapet opp lenger enn 4-6 uker (2-3 er ganske normalt), vil 9 av 10 oppleve av man starter å ta av igjen om man går over på vedvarende og øker karbegrensen.

Håper dette var littegranne klargjørende !

Hei Nille
Jeg har nettopp begynt på LCHF, og lurer på en ting i forbindelse med dette. Jeg har lest mye på ulike forum men er vel heller mer forvirret enn klok etter å ha lest så mye. Jeg veier 60 kg og ønsker å ta av ca 6 kg, dvs der jeg var for ca 1 år siden. Jeg har forstått det slik at jeg ikke bør være i ketose da jeg ikke har så mye jeg skal ta av. Stemmer det? Hva bør mitt KarbH inntak ligge på da? Er 30 g KarbH nok? Håper på svar

Ella84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 09:52   #100
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Alt du har ønsket å vite om ketose

Opprinnelig lagt inn av Ella84, her.

Hei Nille
Jeg har nettopp begynt på LCHF, og lurer på en ting i forbindelse med dette. Jeg har lest mye på ulike forum men er vel heller mer forvirret enn klok etter å ha lest så mye. Jeg veier 60 kg og ønsker å ta av ca 6 kg, dvs der jeg var for ca 1 år siden. Jeg har forstått det slik at jeg ikke bør være i ketose da jeg ikke har så mye jeg skal ta av. Stemmer det? Hva bør mitt KarbH inntak ligge på da? Er 30 g KarbH nok? Håper på svar

Med så få kilo spørs det om du har særlig nytte av å være i ketose. I tilfelle er det helt i grenseland (anbefalingen er 10 kg + ). Men på den annen side er det er heller ingen grunn til at du IKKE skal være det, dvs. jeg ser ingen grunn til at du ikke bør være det. Hvis du trives med kostholdet kan du godt ligge på 20 karber +. Jeg ville ikke gått under, for det mener jeg er helt bortkastet. Jeg tar ofte en "renseuke" eller to for å gå av gjenstridige feriekilo. Ligger da på 20 + og kommer i ketose enten jeg vil eller ei. Clouet er å sakte øke på med karber etter en uke eller to så du ikke går på en smell når du har nådd målet

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no