Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-11, 02:07   #1
VintageplaceLie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4
VintageplaceLie er på en erverdig vei
Smile

Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny

Da er jeg straks i gang med lav-karbo, og trenger litt hjelp fra mer erfarne brukere her på forumet

Jeg er en jente på 19 år, 172 cm høy og veien 73 kilo, altså en BMI på over 24. Målet mitt er å nå 55-60 kg. Jeg trener ca 3 ganger i uken, både styrke og utholdenhet, men mest sistnevnte.

Jeg har laget meg en dagsmeny ut i fra alt jeg har lest her på foumet og rundt omkring på nettet, og lurer på om dette er grei lav-karbo kost?

Frokost: Smoothie av bringebær, egg, fløte og sukrin

Mellommåltid: en liten Skyr (blåbær & vanilje)

Lunsj: Salat med stekt kyllingfilet i litt olivenolje med fargerike grønnsaker og litt hakkede nøtter.

Middag: Laks med grønnsaker, bønner og linser

Kveldsmat: Hjemmelaget lav-karborundstykke med meierismør, ost og litt grønnsaker på toppen

Dette er bare et forslag, jeg bytter også ut frokosten noen dager med f.eks yoghurt naturell med 4-korn og omelett med grønnsaker til lunsj. Hva mener dere? Blir veldig takknemlig for svar


Sist redigert av VintageplaceLie : 12-06-11 kl 22:37.
VintageplaceLie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:30   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny :-)

Du burde spise noen nøtter sammen med skyren din
Ellers ser det vel bra ut.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:44   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny :-)

Enig med Nellie - dette ser bra ut

Husk at med normal BMI som du har, er det ikke sikkert du vil rase ned i vekt på lavkarbo - men du vil få mange andre fordeler. I tillegg vil du nok få omstokket litt på kroppsammensetningen din til mindre fettprosent

Husk og spis nok og drikke godt med vann når du er tørst!

Med bønner og linser i kostholdet ligger du nært fedon, så det kan være en ide for deg og lese deg litt opp på fedon-kostholdet. Sjekk om biblioteket har bøkene, eller kjøp de rimelig i bokhandelen

Varier gjerne bønner og linser med blanding av gode kokte grønnsaker, de har mye fin næring for ei ung jente som trener jevnlig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 22:36   #4
VintageplaceLie
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4
VintageplaceLie er på en erverdig vei

Sv: Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny

Takk for svar, det hjelper virkelig

VintageplaceLie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 22:09   #5
lisebj10
Nytt Medlem
 
lisebj10 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Østfold
Alder: 32
Innlegg: 8
lisebj10 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny

Jeg er i planleggingsfasen når det kommer til lavkarbo, men kan anbefale deg å se litt på siden www.klikk.no de har lagt ut en del ukes menyer med lavkarbo kost og tips til oss nybegynnere

http://www.klikk.no/helse/dinkost/ve...icle690423.ece

Håper dette er litt til hjelp og inspirasjon!

lisebj10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 22:31   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny

Hei,
Den menyen ligger tett opp til Fedon Lindberg, så da vil jeg anbefale at du leser noen av hans bøker, de kan du eventuellt låne på biblioteket.
Når det gjelder forumet så anbefaler jeg at du tar deg en tur innom: Til alle nybegynnere på lavkarbo… Der finner du bland mye annet nyttig informasjon link til den geniale liten brosjyren ‘LCHF på 3 minutter’ som mange printer ut og henger på kjøleskapet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 03:23   #7
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Ny bruker; første dag på lavkarbo. Trenger veiledning ang. dagsmeny

jeg er ikke erfaren, holdt på i en god uke bare. men har en blogg, har lagt ut litt av maten min der

http://torunns-lavkarboprosjekt.blogspot.com/

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vil noen vise meg sin dagsmeny? trenger inspirasjon! smiley83 Ketolysekuren 3 09-04-11 20:07
Trenger litt veiledning Frøken_Lisemor Lavkarbo generelt 6 24-03-11 22:37
Nybegynner her! Har spørsmål, trenger veiledning Brueland Ketolysekuren 18 04-04-08 12:32
Trenger veiledning i jungelen! iren84 Spørsmål og svar 21 24-11-07 23:14
Trenger litt veiledning? Miriam Lavkarbo generelt 7 18-04-07 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no