Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Kan man spise atkinsbarer når man ammer? Og andre karbospm fra en som ammer!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 22:14   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Kan man spise atkinsbarer når man ammer? Og andre karbospm fra en som ammer!

Har ei datter på 7 mnd, og etter å ha levd på lavkarbo i tiden før jeg ble gravid (lavkarbo hadde en STOR skyld i at snuppa ENDELIG kom!, og gikk ned ca 30 kg), så levde jeg ikke lavkarbo i svangerskapet, men gikk kun opp 10 kg. Lavkarbo er "dietten" for meg- har så enormt mange positive virkninger på helse og energi! Har ikke gått opp noe særlig under amming- men ser at jeg nå er litt på vei oppover igjen, ettersom ammingen trappes litt ned nå pararelt som hun får mer mat. Så tenker å snu litt over til lavkarbo igjen- ikke så ekstremt som før- ikke mens jeg ammer iallefall!

Det er jo viktig å få i seg nok kalsium når man ammer- så tror jeg kommer til å fortsette med min daglige latte (gir ca 10 karbo pr.dag).... men kutte ned på brød, pasta etc.

Men.....elsker atkinsbarene...kan jeg spise dem når jeg ammer?!
Hvor mange karbo har dere spist når dere har ammet?
NOen flere gode tips til amming og lavkarbo?

  Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan man spise atkinsbarer når man ammer?!...og andre karbospm fra en som ammer!

Du kan godt spise Atkinsbarer i forhold til ammingen, men det er ikke hverdagsmat i forhold til lavkarbo med all kunstig søtning etc!

Så lenge du ikke fullammer kan du fint ligge så lavt på karbene at du kommer i ketose, men tror selv et lavkarbokosthold ala Fedon Lindberg med noe lansomme karbohydrater fra bønner, linser etc er sunnere. Man skal jo ikke amme for alltid så ketose kan man vente med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som ammer celeste Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 6 07-02-11 02:00
Ammer og er i ketose... ELA Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 1 09-01-11 23:36
Ammer ... lavkarbo? akkeber Spørsmål og svar 7 26-03-10 23:21
Ketolysekuren når man ammer? touran Ketolysekuren 12 28-08-08 13:15
ammer pernille Lavkarbo generelt 3 29-06-06 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no