Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-13, 00:21   #551
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Takk for informativt svar Kitt!
Med blodprøver, tenker dere da på østrogen og prolaktin?
Hos meg ligger østrogen over referanseområdet og prolaktin helt i toppen av referanseområdet.
Tørre slimhinner har jeg, men det skyldes Sjøgrens Syndrom. Etter at jeg skiftet fra Levaksin til Armour sover jeg som en engel mellom 8 og 9 timer hver natt.
Nedsatt forbrenning har jeg iallefall ikke; tvert imot er forbrenningen for høy.
Svetting og diabetes er vel en konsekvens av for høyt blodsukker? Jeg har HBA1c på 5,3. Ellers svetter jeg selvsagt under føling, men det jeg mente er at jeg kan sitte helt stille og plutselig bli søkkvåt av svette selv om blodsukkeret er helt normalt.
Har kanskje en sammenheng med at min normaltemperatur har gått fra 35,8 til 37,6 tidlig i vår; om kvelden/natten er temperaturen min rett rundt 38 grader,
Ja, ja, jeg finner vel ut av det til slutt.Jeg er eldste jenta i søskenflokken og både min mor og mormor har fått fjernet livmoren relativt tidlig og har dermed ikke hatt "normal" overgangsalder-tid, så jeg aner ikke når genene tilsier jeg skal gå ut på dato..

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 09:38   #552
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Om de har fjernet livmoren har det ingen ting å si for overgangsalderen annet enn at manikke opplever kluss med mensen.
Det er eggstokkene som bestemmer over hormonene og så lenge de er intakte kommer man ikke i overgangsalderen før de går ut på dato, livmor eller ikke.

Sånn jeg har skjønt det, er det hetetoktene som er klassiske, det trenger ikke være svetting med i bildet, i hvert fall ikke til å begynne med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 23:51   #553
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

De fikk fjernet alt, altså livmor og eggstokker.
Ja, ja, finner vel ut av det etterhvert. Foreløpig får jeg slå meg til ro med at det ikke er overgangsalderen som gjør meg het som ei steikepanne helt umotivert.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 09:57   #554
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er nå 45 år og mensen har de siste årene blitt kortere og mer smertefri, men de siste mnd har den blitt mer smertefull igjen, men heldigvis ikke lengre!

Denne gangen er humøret totalt på bånn (noen som sa grinlus?) og jeg har ikke bare vondt i mage og korsrygg, men har rett og slett "mensen-kropp" i dag! Vanligvis hjelper det godt med å kjøre på med full varme i bilsetet (rumpe + korsrygg) og ta to paracet, men i dag var det ikke til så veldig mye hjelp. Kan det være hormonene som herjer litt bananas i overgangsaldermodus? For så ille som dette kan jeg ikke huske å ha hatt det noen gang...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 21:21   #555
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg er inne i en veldig dårlig periode nå. jeg sluttet jo med E-vitaminer pga jeg ikke følte at de hjalp lengre. Så begynte jeg på Rødkløverkapsler og følte at de hjalp meg bra,m en så gikk jeg tom og fikk ikke tak i mer. Har også prøvd Femarelle, men de fungerte ikke det dugg på meg.
Nå har jeg fått en helsekostbutikk til å bestille opp rødkløverkapsler til meg så får jeg se om det virkelig var de som hjalp eller ikke. Blir det ikke radikal bedring nå så kapitulerer jeg og ber om østrogen. Orker ikke ha det sånn mer jeg for jeg har ikke mye livskvalitet når jeg har det sånn som nå

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 22:06   #556
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg har en "heit" periode for tiden - hadde en ungjente (i 20-årene) hos meg på jobben i dag. Jeg kjørte kjøleanlegget på cool og satte opp både vindu og dør mens svetten silte og jeg klaget over at det var så varmt og den arme jentungen sa litt forsiktig at hun syntes det var kaldt...

Nå i kveld har verandadøra gått opp og igjen konstant - for varmt, for kaldt, for varmt, for kaldt... Jadda.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 17:25   #557
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

He he, er ikke så lett for oss 'hete' å se hvordan det er..
Jeg er mest plaget på netter og morgener. Det dom er litt rart er at jeg fryyyyser skikkelig innimellom pga. Manglende isolasjon på skrotten som har kvitta seg med 70 kilo. Rart hmmmm.. Blandingsproblem. Ønsker meg ei ny du kåpe til vinteren.
Flere med kombiproblemer?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 19:47   #558
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jepp!
Her er det "bare" minus 38kg, men det merkes godt!
Gubben flirer godt, når jeg lufter det ene øyeblikket for så å klage på at det er så kaldt like etter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 11:20   #559
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er nok ofte summen av mange ting som varsler inntreden i overgangen! Tynnere slimhinner,.

Tynnere slimhinner i munnen også da? Jeg merker at det skal mindre trykk til før jeg får blodblemme i munnen. Noen flere som har merket dette? eller så er det kanskje fordi jeg bruker mye salt i maten som fjerner alt som er av beskyttende slim kanskje?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 14:03   #560
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tynnere slimhinner i munnen også da? Jeg merker at det skal mindre trykk til før jeg får blodblemme i munnen. Noen flere som har merket dette? eller så er det kanskje fordi jeg bruker mye salt i maten som fjerner alt som er av beskyttende slim kanskje?

Tynnere slimhinner overalt... Det er derfor blant annet mange damer er plaget med tørre øyne og sviing samt at man bør passe ekstra på tennene da tørr munn ikke er helt heldig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 14:11   #561
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Heit (og våt av svette) om natta - og iskald og frossen om dagene.... Det er ståa her for tiden. Må vel begynne med evitaminene igjen, men er redd jeg blir enda mer frossen om dagene.... Har lite lyst til det i grunnen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:07   #562
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg svetter van(n)vittig et par tre ganger om dagen. Eller svette og svette? Jeg er jo ikke varm, men likavel pipler det ut. Det rare er at det stopper når jeg tar vanndrivende? Er jeg blitt lekk??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 19:06   #563
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Hetetokter kommer uanmeldt og ikke likt fra gang til gang, hilsen fiiiin gammel kokt dame som skifter sengetøy hver dag

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-13, 15:16   #564
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tynnere slimhinner overalt... Det er derfor blant annet mange damer er plaget med tørre øyne og sviing samt at man bør passe ekstra på tennene da tørr munn ikke er helt heldig.

Takk. Det er altfor få gamle damer som slafser tyggegummi. De har lært at det er ulekkert, men i motsetning til å miste tennene er slafsing meget stilig

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 20:36   #565
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Takk. Det er altfor få gamle damer som slafser tyggegummi. De har lært at det er ulekkert, men i motsetning til å miste tennene er slafsing meget stilig

Ha ha ha; veldig godt sagt!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 01-01-14, 19:30   #566
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Kaptitulerte og begynte på hormonpiller for noen få uker siden jeg. Går nå på Activelle og tar 1 pille hver dag.
Har fått tilbake livskvaliteten min med dette

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:45   #567
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Kaptitulerte og begynte på hormonpiller for noen få uker siden jeg. Går nå på Activelle og tar 1 pille hver dag.
Har fått tilbake livskvaliteten min med dette

Så fint at det hjalp deg Samme her, mine heter Livial.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgangsalder Miranda13 Stoffskifte / hormonproblemer 2 21-03-12 16:17
Hetetokter ... ida petrine Spørsmål og svar 2 20-04-11 10:05
Hetetokter Sassy88 Ketolysekuren 2 14-05-09 10:59
Hetetokter! annemerete Ketolysekuren 11 17-08-07 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no