Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bunaden får fri i år igjen!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-05-10, 21:24   #1
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Bunaden får fri i år igjen!

Tok bunaden ut av skapet tidligere i år…
Prøvde den, men da var skaden allerede skjedd.
Jeg er jo ikke født bak en dør, så løsningsorientert som jeg er, satte jeg meg selv i skapet.
Men krympet jeg? NEI!
Jeg ble bare sur og sulten.
Så da får bunaden fri i år også.


(Nå henger min bunad i Norge, og er faktisk ganske sikker på at den passer, men tror det er noen rundt om i landet som har det slik ja)

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:50   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!



Min henger i skapet der den har hengt i 8 år... Jeg prøvde den i stad for å se hvor mange cm jeg mangler.. Må nå ca 15cm for å ha sjans til å ha den på gitt.. Så da sier jeg som hvert år, NESTE ÅR...kanskje..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 21:51   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

uf ja, den fuktigheten i skapet er jeg plaget av også.
så nå er jeg sur

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 22:53   #4
Inton
Nytt Medlem
 
Inton sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 6
Inton er på en erverdig vei

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Det er faktisk ett (av flere) hovedmål for meg- jeg SKAL inn i den bunaden. For 3 år siden brukte jeg den sist, og pusta ikke på 7 timer, og da gjennom både middag og dessert i en konfirmasjon. Den var jo laget slik at det var tenkt at jeg skulle vokse litt etter 15 år også, men jisses jeg vokste mer enn antatt på det tidspunktet. Neste år skal jeg med stolthet bære bunaden

__________________


Inton er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish? Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:12   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Er vel ikke helt grunnløs tittelen på journalen min: Kitt skal inn i bunaden

Til slutt, en vakker deg, på en eller annen måte, skal jeg komme inn i den igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:34   #6
ninagronn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Nordnesøy
Alder: 55
Innlegg: 114
ninagronn er ny på veien

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Min henger også på vent, men neste år... I år har jeg kjøkkentjeneste, så jeg har ikke hatt den fremme, så jeg vet egentlig ikke om den passer,

__________________


ninagronn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-05-10, 23:55   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Opprinnelig lagt inn av Odinzee, her.

Jeg er jo ikke født bak en dør, så løsningsorientert som jeg er, satte jeg meg selv i skapet.
Men krympet jeg? NEI!


Hva er egentlig dette maset om å komme ut av skapet, hehe.

Tror saker og ting må være ca et halvt år i skapet før det krymper, hvor lenge satt du??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 00:05   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Må være noe gæærnt med skapet hos meg, for bunaden er 15cm for stor, minst.... Så det blir ikke bunad på meg i år, og mamma er ikke superhappy for å måtte sy den inn (fikk den for bare 3 år siden...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 00:24   #9
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Jeg skla ha på meg min
Fikk den endelig på meg etter at den har hengt ensom i skapet i flere år.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 00:27   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Grünerløkkabunaden passer som alltid

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 10:57   #11
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Må være noe gæærnt med skapet hos meg, for bunaden er 15cm for stor, minst.... Så det blir ikke bunad på meg i år, og mamma er ikke superhappy for å måtte sy den inn (fikk den for bare 3 år siden...)

Da er vi to Carisma. Min er så stor at jeg vet ikke om det er mulig å sy den bare inn, den må nok syes om.
Men jeg griner ikke for det, håper å bruke den om et år eller to

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:18   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Odinzee! Det GÅR rette veien, sju...jeg lover deg! Den passer til neste år!

Min henger også i skapet, den er blitt altfor stor og må syes inn. Har tatt av 44 kilo nå. Hurra for både lavkarbo og søttendemai!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 11:50   #13
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Bunaden min ble sydd inn i fjor, og mamma la den inn litt ekstra, for det mente hun var en flott motivasjon...
Det faktum at jeg spratt opp 20 kg siden da, det motbeviser vel det :P

Den gikk på i år og, men det var ikke noe behagelig. Så jeg droppa hele toget..

Kanskje neste år.

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 14:36   #14
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Bunad ja.... Blir litt deprimert med tanken på det flotte plagget som bare henger i skapet, men som flere andre sier: Neste år, da skal den på!!! Og jeg gleeeeder meg!!!! :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 18:04   #15
Millemyra
Juniormedlem
 
Millemyra sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 14
Millemyra er på en erverdig vei

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Min passet ikke i år heller, men det hadde jeg regnet med ettersom jeg har gått opp enda 10 kilo siden i fjor! Men nå er det nok og jeg skal komme inn i den til neste år, begynner på kur i morgen.

Bunaden min har mulighet til å bli lagt ut, men det skal ikke skje nei...

Millemyra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 18:10   #16
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Jeg har ikke bunad, men lurer på å kjøpe meg! Da skal jeg hvertfall ikke ha den i str elefant - heller i snerten snelle - så jeg må nok vente litt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 19:11   #17
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Bunaden passet fint, og i år gikk det til og med an å puste.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 23:05   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Menneh, hva slags bunad har dere? Blir nysgjerrig av alt bunadsnakket Selv har jeg Landingsdrakt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 23:21   #19
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Har ikke hatt min bunad på i dag, men jeg håper den passer, for jeg skal ha den på til helgen!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 00:21   #20
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Jeg har blå rogalandsbunad. Med frafjord mønster og med burgunder vest.

Jeg har denne
Men med denne vesten

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 08:14   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Jeg har skjønt det er regler for bunader og sånn, men skjønner meg ikke helt på det. Men hvordan er det å bruke bunad fra et distrikt man ikke er fra? Jeg er fra nord-østerdal, men synes setesdalsbunaden er veldig fin. Og så lurer jeg, hehe, faktisk på om det er lov å alterere bunaden, om jeg f.eks hadde fått sydd til hedmarksbunaden i knekort, for jeg kan ikke fordra lange kjoler? (Da blir i tilfelle argumentet mitt at barnehedmarksbunaden jeg hadde som treåring var kort ).
Ikke at jeg skal ha bunad, jeg bare leker meg litt med tanken.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 09:23   #22
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Odinzee - sånn har jeg også! Blå med burgunder vest Bare at jeg har tjelmelandsmønster, som er ganske likt frafjord, bare med rundere kronblad på blomstene. Hadde jeg valgt i dag hadde jeg nok tatt jelsamønsteret, men jeg er veldig fornøyd med den jeg har!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 09:47   #23
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Det var faktisk bunaden min som satte inn alarmklokkene mine... Jeg var i konfirmasjon 2.mai, og fikk ikke puste i det hele tatt den dagen. Hev meg på lavkarbo - gikk ned 4 kilo og jeg brukte den halve dagen på 17.mai.
Jeg har også Rogalandsbunaden -Jelsa med rød vest.
Egentlig skal man vel strengt tatt ha en bunad hvor slekten din er fra/eller stedet du er fra/født. Men siden jeg er født i Oslo og oppvokst i Bergen har ikke de to byene så veldig lang tradisjon med bunader. Men jeg måtte bare ha denne bunaden etter at jeg hadde bodd her så lenge, giftet meg her og fått barna mine her. Og er såååå happy at jeg klarte en halv dag igår med den PÅ!!!

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 12:09   #24
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Jeg fikk bunad til konfirmasjonen. Jeg er født og oppvokst i Stavanger. Alle utenom min bestefar er fra Stavanger, så det var et veldig naturlig valg. Min tante har jelsa, men alle kusinene har frafjord, liker det best.
Et par av dem har med den nye vip kanten, syntes faktisk det er ganske pent.

__________________
The Shrinking Line





Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 13:53   #25
Ebbalilla
Medlem
 
Ebbalilla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Innlandet
Alder: 39
Innlegg: 124
Ebbalilla er på en erverdig vei

Sv: Bunaden får fri i år igjen!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har skjønt det er regler for bunader og sånn, men skjønner meg ikke helt på det. Men hvordan er det å bruke bunad fra et distrikt man ikke er fra? Jeg er fra nord-østerdal, men synes setesdalsbunaden er veldig fin. Og så lurer jeg, hehe, faktisk på om det er lov å alterere bunaden, om jeg f.eks hadde fått sydd til hedmarksbunaden i knekort, for jeg kan ikke fordra lange kjoler? (Da blir i tilfelle argumentet mitt at barnehedmarksbunaden jeg hadde som treåring var kort ).
Ikke at jeg skal ha bunad, jeg bare leker meg litt med tanken.

Hehe, skjønner utfordringen din

Men: OOOOH Du kan da ikke legge opp en bunad til knes som er ment å være lang??

Etter "reglene" så kan du bruke bunad til det området du har tilknytning fra. Noen har hytte på sørlandet, og da har de bunad derfra. Noen har fjern slekt fra voss og bruker bunaden den. Og resten bruker den blå Nordlandsbunaden

Spøk til side. Du kan bruke setesdalsbunaden selv om du ikke kommer fra Setesdal. Det er blitt mer og mer vanlig å ha bunad som man syns er fin, selv om man ikke nødvendigvis er derfra. Kongefamilien har jo en hel haug med ulike bunader. Eller så kan man få sydd en folkedrakt akkurat sånn som man vil. Og den kan godt være til knes Du kan jo designe din egen bunadinspirerte folkedrakt!

Folkedrakter har ikke regler, bunader har "regler".

Jeg har lofotbunad. Min mors slekt er derfra. Jeg valgte den fordi jeg ville ha trang vest, langt skjørt og jeg synes den var fin.

__________________



Start: 12.04.10 Min Journal
Ebbalilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kom meg inn i bunaden Mona S Ketolysekuren 21 30-04-09 09:01
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no