Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbo uten egg og melkeprodukter

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-11, 17:01   #1
rolfp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 2
rolfp er på en erverdig vei
Unhappy

Lavkarbo uten egg og melkeprodukter

Jeg har akkurat kastet meg på karusellen og kjører lavkarbo, men jeg sliter litt med frokost, lunsj og kveldsmat.

Jeg tåler ikke egg (og som kjent er jo egg relativt hyppig brukt i lavkarbo) og nå er jeg også til utredning for laktoseintolerans (dårlig timing å begynne med dette en uke ut i lavkarbo-dietten...), noe som innebærer at jeg skal ligge unna alt av melkeprodukter i 3-4 uker.

Disse 2 problemområdene legger en del snubletråder i veien for meg i min jakt på GOD mat som jeg kan spise og fortsette med lavkarbo. Er det noen som har forslag til gode lettlagde frokost/lunsj/kveldsretter?

rolfp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo, mål om å være under 30 karbohydrater daglig. Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 17:09   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: lavkarbo uten egg og melkeprodukter

Jeg er ingen lege - men ha litt i bakhodet at det KAN hende du tåler både egg og melkeprodukter, men ikke på et vanlig kosthold.

Jeg med chrons trodde ikke jeg tålte så mye i det hele tatt, men etter å ha kuttet karbohydratene massivt, viste det seg at det var korn/melprodukter som var hovedproblemet

Det er flere som lever lavkarbo uten meieriprodukter og egg her inne, så jeg regner med du får flere tilbakemeldinger

Fisk, kjøtt, sjømat, kylling med salater/grønnsaker og majones- og oljedressinger kan være fine alternativer til deg. Cocosa er en fin fettkilde.
Avokado med reker, røykalaks og salat, middagsrester, oliven, nøtter kan være andre forslag. Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet, og tilpass til ditt behov
Du kan jo feks lage deg knekkebrød og ha pålegg på etter egen smak. Makrell i tomat, salami, fleskepølse, spekemat, rørt syltetøy med kunstig søtning (feks litt flytende natreen).
Cæsarsalat med stekt kyllingfilet/grillet kylling, bacon og aiolidressing er en av mine favoritter
Lavkarbohamburgerbrød (marjusen) og hamburger med salat er ganske godt og enkelt og lage. Lag opp flere brød og hiv i frysen til senere bruk

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:55   #3
rolfp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 2
rolfp er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo uten egg og melkeprodukter

Takk for svar og fine tips, mye ligger visst i få vridd hodet ut av det faste mønstret med brødmåltider og pålegg man har hatt i mange år.

Eg er jeg uten tvil allergisk/følsom mot. Litt egg i en kake går bra hvis man bare smaker på kaken, men har ved ett par anledninger fått i meg opp mot ett halvt egg, og da har det vært mange timer på toalettet med oppkast og akutt diare.

Angående melk er jeg mer i tvil, nå har jeg hatt en uke med minimalt med laktose og melprodukter, og fordøyelsessystemet fungerer mye bedre enn det har gjort på lang tid. Etter 3 uker med minimalt med laktose tenkter jeg at jeg skal ta ett stunt med ett glass melk for å se hva som skjer...

Når det gjelder vektreduksjon ønsker jeg å komme fra ca 135 kg til ca 110 kg, og etter en uke har jeg gått ned ca 2,5 kg. Ett godt stykke igjen, men det er i allefall en start... :-)

rolfp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo, mål om å være under 30 karbohydrater daglig. Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 01:18   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo uten egg og melkeprodukter

Se også i bunnen her så er det linker til flere tråder om samme emne. Du akn jo lese igjennom og se om det er noe vettugt å finne der også.

Melk kan man ofte erstatte med kokosmelk. Og om du tåler laktosefritt så har tine kommet med bra mange produkter nå. Bare å finne en butikk som fører det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-04-12, 13:42   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo uten egg og melkeprodukter

http://www.allergikokken.no/mataller...spise--drikke/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
eggeallergi, laktoseintolerant, oppskrift


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldeman uten melkeprodukter ??? JeanneJ Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 16-03-10 15:32
Hvordan være (stort sett) veggis (uten melkeprodukter) og lavkarbo? hanneko Lavkarbo generelt 12 20-02-10 21:03
Dip uten melkeprodukter? guro Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 10-11-09 16:39
Ketolyse uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 20 08-01-08 21:59
Uten melkeprodukter? Kokkosbolla Ketolysekuren 3 26-08-07 09:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no