Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 22:45   #1
annay
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
annay er på en erverdig vei

Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!

Jeg har begynt på induksjon, men får det ikke til . Begynte med 2 uker induksjon, og det gikk ikke bra. Gikk ned 1 kg (Har opprinnelig BMI = 34). Det var mye mindre enn forventet, så jeg gikk på en saftig 2-ukes smell. Nå er det på'n igjen og jeg trenger litt hjelp.

Det jeg lurer på er om noen kan kommentere menyen:

Frokost
2 egg
3 striper bacon
1 ss rømme

Lunsj x 2
140g kylling
80g kinakål (net carbs 0,8)
110g agurk (net carbs 1)

1ts dijonsennep
1ts majones
0,5 ss rømme
1 fedd hvitløk

Middag:
Kotelett
56 g sopp (net carbs 1,5)
60 g paprika (net carbs 2)
40g Kinakål (net carbs 0,4)

Net carbs fra grønnsaker: 7,5
Total mengde net carbs: 13,7
Mengde salatgrønnsaker fra (230-340 gram-klassen): 536 gram

I følge Atkins.com skal man ha 12-15g net catbs fra grønnsaker, hvordan skal man få det til???

Mengde salatgrønnsaker skal i følge "den engelske boken" være 230-340 gram, hvordan skal man få til dette samtidig som man skal ha i seg nok net carbs?

Takker for all hjelp og alle innspill!

annay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 23:08   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!

Det er ikke alle som FYKER ned mange kilo sånn med en gang!
Se på meg. jeg hadde en BMI på nesten 39 når jeg starta og har gått ned 9 kilo på aldrisåmange uker. Eller 17 da
Ting tar tid.

Du burde velge grønnsaker med mer næring (kinakål og agurk er ca bare vann) Da vil du også få flere karbohydrater fra grønnsaker
Også burde du spise en real dose med fett til hvert måltid. Kylling er magert kjøtt, så der bør du hvertfall ha en skikkelig feit saus. 1 ts majones og 0.5 ss rømme er ikke akkurat så mye fett. Feit saus eller smeltet smør til koteletten gjør seg også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:02   #3
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg vil, jeg vil, men får det ikke til!

Du HAR jo fått det til!! 0,5 kilo/ uke er bra det, og det med lite fett i kosten. Kan nok hende at du muligens vil gå ned mere med fett...så prøv det! Og fett må du få i deg, fett er viktig for kroppen.

Jeg har fått mailer fra så mange som sier at de ikke får det til, og jeg finner ofte ut at de ikke får det til ut ifra egne forventninger i forkant.
Hvis man forventer et vekttap på 2 kilo/uke og ikke får til det så betyr jo ikke det at det ikke funker selv om man går ned mindre.
Det kan rett og slett bety at man har "feil" og urealistiske forventninger.
Fult forståelig, for man ønsker seg jo ned i vekt.
Men man må bare noen ganger innse at kroppen ikke alltid oppfører seg som man ønsker.

Fikk senest i dag en mail fra ei som sa at hun ikke hadde gått ned i vekt etter 4 uker i ketose, men så skrev hun da før-vekt og nå-vekt, og det viste klart og tydelig at hun hadde gått ned 0,5 kilo/uke (i snitt).
Så da funket det jo, bare ikke i hennes tanker :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
atkins, induksjon


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 11:26
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 17:36
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 13:34
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no