Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Vekta viser feil antall kilo!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-11, 23:12   #1
stein,saks,papir
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
stein,saks,papir er på en erverdig vei
Angry

Vekta viser feil antall kilo!

Kjøpte meg ny vekt (digital!!) i dag og fornøyd som jeg var skulle jeg bare teste den ut for å se hvor kommaet var ift vekta mi (som jeg selvsagt godt vet hva er..). Er jo ganske fornøyd med å ha gått ned 9 kilo, men overraskelsen var stor da den nye vekta viste 3 kilo mer enn den gamle!!!!blæææææ!!
Må vel innfinne meg med at de 3 kiloene må ned "pånytt" med den nye vekta.. Utrolig lite motiverende altså.. Hadde villig gått på den gamle vekta istedet, jeg som kun hadde 1 kilo igjen til delmål nr.2!!

stein,saks,papir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 23:37   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Men du har jo ikke gått opp de 3 kiloene - har du vel? Du har jo like fullt gått ned 9 kilo, du må bare justere startvekta opp 3 kg mer enn med den gamle vekta, og da er du 1 kg fra delmålet ditt.
Ikke la den nye vekta styre dette. Det er jo typisk det, at vekter viser forskjellige vekt. I en periode hadde jeg ikke vekt hjemme, og veide meg hos venner. De ulike vektene kunne variere på 5-6 kilo faktisk. Aller best likte jeg den gamle svigermorvekta men den er bosset nå

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:50   #3
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Digger vekta til svigermor, når min vekt viser 82 kg viser hennes vekt 77, åhhh, for et herlig tall Selv om lykken er kortvarig, så er den god

Du har jo gått ned 9 kg uansett, flink har du vært, men forstår frustrasjonen.

Lykke til!

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 01:52   #4
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Opprinnelig lagt inn av fett-nok, her.

Digger vekta til svigermor, når min vekt viser 82 kg viser hennes vekt 77, åhhh, for et herlig tall Selv om lykken er kortvarig, så er den god

Du har jo gått ned 9 kg uansett, flink har du vært, men forstår frustrasjonen.

Lykke til!

Er det samme svigermorvekt vi snakker om her eller?
Føles godt

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 10:37   #5
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Opprinnelig lagt inn av vibeke-67, her.

er det samme svigermorvekt vi snakker om her eller?
Føles godt

__________________



Sist redigert av fett-nok : 02-07-11 kl 10:45.
fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 12:03   #6
kjerstiva
Medlem
 
kjerstiva sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bodø
Alder: 44
Innlegg: 262
kjerstiva er på en erverdig vei

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Er underlaget under vekta flatt? Vet at vekta kan vise feil om underlaget er ujevnt.....

Ellers har du jo gått ned 9 kilo uansett!! Og DET er en kjempeprestasjon!

kjerstiva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 50 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 01:04   #7
Emmelu
Juniormedlem
 
Emmelu sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 19
Emmelu er på en erverdig vei

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Opprinnelig lagt inn av stein,saks,papir, her.

Kjøpte meg ny vekt (digital!!) i dag og fornøyd som jeg var skulle jeg bare teste den ut for å se hvor kommaet var ift vekta mi (som jeg selvsagt godt vet hva er..). Er jo ganske fornøyd med å ha gått ned 9 kilo, men overraskelsen var stor da den nye vekta viste 3 kilo mer enn den gamle!!!!blæææææ!!
Må vel innfinne meg med at de 3 kiloene må ned "pånytt" med den nye vekta.. Utrolig lite motiverende altså.. Hadde villig gått på den gamle vekta istedet, jeg som kun hadde 1 kilo igjen til delmål nr.2!!

Jeg har motsatt "problem"! Kjøpte meg en ny digitalvekt igår, som også måler fett- og vannprosent, og på den nye vekta veier jeg 1 kilo mindre(!!) enn på den gamle.
Joda.. det er fantastisk å se de tallene lyse mot meg, men... på den annen side så føler jeg at jeg nå "jukser" litt!
Er nå 0,1 kilo fra første delmål (det gikk jo brått litt fortere enn forventet ), og det er jo flott!
Men blir litt usikker på hvem som er riktig!!

Jeg gikk på Grete Roede tidligere i våres (ganske så mislykka forsøk, men det er en annen historie), MEN... den vekta vi målte oss med der var ganske så lik vektmessig som den gamle vekta mi...!! Og de brukte jo en litt mer proff vekt (tror jeg)...

Så hvordan kan man da egentlig vite hva som er rett? Den nye vekta kosta jo 599,- og den gamle kosta 99,- for noen år siden på Obs eller noe... man skulle jo tro at den nye vekta var bedre og mer eksagt???????

__________________
Emmelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 09:47   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vekta viser feil antall kilo!

Er antall kilo SÅÅ nøye? Er det ikke klesstørrelsen, målene og speilet som er fasiten uansett?

Joda, jeg skjønner frustrasjonen. For å være sikker på hvilken vekt som er "riktig" må du få veie noe med kjent vekt. Om du har manualer/vektplater så er det greit. Uansett vil du ikke få 100g nøyaktighet (det er sånn ca vekten på en stor truse og en spileBH ... )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, går feil vei på vekta … Etherena Ketolysekuren 10 24-02-11 19:40
Når vekta går feil vei Lillenøste Spørsmål og svar 2 29-12-09 12:45
Antall kilo og ketose? Aryn Spørsmål og svar 7 19-05-09 19:47
Hvorfor er jenter så opphengt i hva vekta viser? JEDI Spørsmål og svar 40 29-11-06 13:58
Vekta viser ikke min fettprosent. Hjelp! Amagetha Generell diskusjon 9 20-02-06 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no