Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

"Løs mage" ved ketogen diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-06-08, 15:47   #1
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt
Unhappy

"Løs mage" ved ketogen diett

Tidligere har jeg erfaring med å få veldig løs mage ved ketogen diett. Det føltes som om magen/tarmen savnet mel/brød til å suge opp væsken. Er det andre som har hatt det problemet? Vil det brødet jeg kan lage av bakemiksen hjelpe på det?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 18:20   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Her er det nesten heller tvert imot

Jeg har måttet ta ekstra fibertilskudd for å få magen i gang i perioder.

Den eneste gangen jeg har hatt løs mage, var etter en overdose maltiol

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 05-06-08 kl 18:22. Årsak: Skrivefeil
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 18:40   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Jeg blir løs, og noe uberegnelig, i magen hvis jeg spiser for lite grønnsaker. Spiser du nok av sånne grønne ting?

  Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 17:45   #4
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Hm. Nei, det er i alle fall ikke for lite grønt som er årsaken.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 17:51   #5
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Fettdiare, kanskje?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 08-06-08, 19:59   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Hm, det var et nytt begrep for meg. Skal google litt. Takk for tilbakemeldinger!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:29   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Tenker med det første at du er heldig jeg
Jeg sliter med å komme på do til tider og føler jeg er stapp full av dritt som vil ut. Men det viser seg at det ikke er så mye som jeg tror at det er, man har visst mer avfall med den kosten man hadde før

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 18:24   #8
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Min mage og tarm fungerer helt normalt, og det tror jeg at jeg kan takke linfrøene for.
Linfrø har en fin efekt på tarmen. Jeg baker "knekkebrød" og spiser dette hver dag, og
selvfølgelig grønnsaker, så tarmen fungerer helt normalt. Heldigvis.
Hvis ikke du baker noe med linfrø i, kan du jo ta en ss med linfrø og svelle ned med vann.
0 KH i linfrø.

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 21:31   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Interessant! Oppskriften på "knekkebrød" med linfrø som du bruker, er det denne fra www.ketolyse.no?

Knekkebrød
4 mellomstore egg
2 ts bakepulver
40 g olivenolje
100 g seterrømme
1/2 - 1 ts salt (LO-salt eller Seltin)

30 g solsikkefrø
30 g sesamfrø
30 g linfrø
-alle frøene knuses til mel

25 g kruskakli
40 g Bakemiks

Røra helles utover et bakepapir og fordeles til en jevn flat kake. Deles opp i passende stykker like etter steking.
150 grader i 1 time gir et knekkebrødaktig brød.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/




Sist redigert av Løvetann : 10-06-08 kl 21:50. Årsak: Hadde spurt hvor oppskriften var fra, tror jeg fant den på ketolyse.no
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 20:53   #10
CHESS
Medlem
 
CHESS sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: HAUGESUND
Alder: 58
Innlegg: 63
CHESS er på en erverdig vei

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Ja det er oppskriften på det knekkebrødet jeg lager.
Har ikke kjøpt bakemix, men bruker soyaprotein istedet for.
Får 12 ruter av dette, og spiser 2 stk til lunsj på jobb hver dag.
Har av og til litt brødkrydder i for smakens skyld.
Jeg er "avhengig" av brød, og dette er kjempegodt.

__________________
CHESS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat med lav GI Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 21:44   #11
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Jeg har merket endringen i kostholdet på ulike måter. I perioder hadde jeg veldig treg mage, på grensen til ubehagelig. Da jeg kuttet ut ost, ble det bedre. Spiser jeg for mye søtstoff, kan det bli motsatt. Men i det store og det hele er det jo mye bedre da

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 21:52   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

diare kan bety at kroppen din får en syre/base skjevhet. Altså at kjøtt, kaffe, vin, fett og ost produserer mye syreoverskudd og det gir meg diare etc. men jeg tar det med å spise ekstra kalsium (nøytaliserer akkurat som i sure firskvann!) og litt melkesyrebakterier etc.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:01   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: "Løs mage" ved ketogen diett

Takk for tips, det var interessant. Da skal jeg prøve ekstra kalsium og melkesyrebakterier hvis problemet oppstår igjen.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 12:39   #14
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt
Thumbs up

PROBLEM SOLVED! (Sv: "Løs mage" ved ketogen diett)

Tenkte at siden jeg stilte spørsmålet og startet tråden, skulle jeg også legge inn det som ble løsningen for meg: På helsekostbutikken kjøpte jeg Lepicol kapsler og pulver. Og nå er alt i orden.

Dette kalles vel også loppefrø, latinsk navn Psyllium husk. (Mener å ha sett at noen av dere bruker i bakeoppskrifter?) (NB! Må ikke forveksles med linfrø!)

Midlet regulerer uansett om problemet er løs eller hard mage. Anbefales!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketogen diett - og epilepsi mofe Andre dietter 12 14-09-10 19:23
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Hvilken diett ved aktiv trening? Smiline Spørsmål og svar 8 04-03-08 20:20
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55
ketogen diett lillan32 Lavkarbo generelt 3 01-12-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no