Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gravid - hva nå?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-10, 06:40   #1
Oslofia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 9
Oslofia er på en erverdig vei

Gravid - hva nå?

Er gravid og har gått på LCHF og skaldemann de siste 2 månedene. Vil ikke starte opp å spise sukker, karbs og stivelse igjen bare for jeg er gravid. Jeg er slank og gikk over til LCF for helsas skyld, og skal derfor ikke gå ned noe mere nå (170 høy og veier 62 kg). Har masse ledd og muskelsmerter som jeg hadde håpet skulle bli bedre. Jeg har fått mye mere overskudd, og på toppen av det hele klart kunststykket å bli gravid, noe jeg har prøvd fra og til på i over 3 år!

Ser inne på forumet her at mange velger å gå over til Fedon eller Atkins vedlikeholdsfasen når de er gravide. Klarer ikke å se hvor mange karber dere da spiser om dagen. På LCHF spiser jeg ned til 10 karber om dagen, noe jeg selvsagt må øke nå. Så dere som har spist lavkarbo under svangerskapet, hvor mange karber om dagen spiser dere? Hvordan har dere fordelingen mellom fett, proteiner og karbohydrater?

Blir veldig glad for innspill

Oslofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 06:53   #2
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Gravid - hva nå?

Gratulerer så mye med graviditet!! Vi prøver også for tiden, og har tenkt å gå over på Fedon hvis det skulle skje Forrige graviditet spiste jeg MASSE karber, ble smellfeit. DET skal ikke skje neste gang
Fordelingen mellom fett, proteiner og karber har jeg ikke noen klar oversikt på, men man ligger vel gjerne på ca. 70 karber på Fedon...?? Eller kanskje jeg er på jordet, må lese boka igjen

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 09:20   #3
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Gravid - hva nå?

GRATULERER så mye

Har ikke tips til deg, men kanskje Fedon hadde vært lurt?

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 09:45   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Gravid - hva nå?

Gratulerer så mye med liten spire!

Et Fedon kosthold er ikke dumt nei. Anbefaler deg å å kjøpe eller låne noen av bøkene hans og sette deg inn i filosofien. Et lavkarbokosthold, samme om det er Fedon sitt eller et ketogent kosthold hjelper mot mine muskel og leddplager.

Lykke til

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 10:05   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid - hva nå?

Jeg tella ikke karbohydrater egentlig, så vet ikke akkurat hvor mange jeg spiste.
Ingen som må spise stivelse osv "bare fordi" at de er gravide. Spis mer grønnsaker, knekkebrød (sesam delikatesse f.eks) havregrøt innimellom, bønner og linser hvis du liker det osv. Les om Fedon.
Var i ketose ganske ofte og det ble mye styr på kontroller ol.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 12:11   #6
Oslofia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 9
Oslofia er på en erverdig vei

Sv: Gravid - hva nå?

Takk for svar Tenkte jeg skulle prøve Fedon ja, som vel heller litt mot GI? Får kjøpe en Fedon bok. Noen som vet hvilken av de som kan være bra for meg i min situasjon?

Ellers da...ingen andre som kan gi meg 'fasitsvar' på hvor mange proteiner, karbs og fett jeg skal ha om dagen...i gram?

Oslofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 13:28   #7
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Gravid - hva nå?

Kjøp Barn I balanse! Der står det om kosthold under graviditeten, og at det er viktigere enn noensinne at du spiser riktig mat akkurat da. Pluss hva slags mat som er riktig for barna våre, og hvorfor det er så viktig at de får i seg denne maten. Den boka er super syns jeg, jeg anbefaler den til alle jeg, ikke bare de som har eller skal ha barn, da jeg syns alle burde lære seg hvorfor vi skal spise riktig mat.

Jeg har ikke noen fasit, men spiser etter Fedons anbefalinger. Dette med å sette sammen måltider ut i fra ballongsystemet hans har vært til inspirasjon for meg, altså at alle måltider skal inneholde antioksidanter, fett og protein.

Forrige gang gikk jeg tilbake til høykarbokosthold etter å ha blitt gravid, noe som var en skikkelig gigatabbe etter min mening. Så jeg gjør ikke det en gang til..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 19:47   #8
Oslofia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 9
Oslofia er på en erverdig vei

Sv: Gravid - hva nå?

Takk for masse gode tips Skal bestille en fedon bok og noen gi bøker på nett. Håper de kommer i god tid til påske. Fikk tips av en annen at det holdt med å få i seg 20 karbohydrater om dagen...syntes det virket litt i minste laget. Men, eskimokvinner f.eks har jo spist fett og spekk i all tid, og de har da fått velskapte barn på Grønland også

Spiste havregrynsgrøt til frokost...merkelig følelse! Tok meg et knekkebrød og 2 frukt i dag også...kjennes snodig ut etter å ha vært ekstrem lavkarbo på ca 15 g karbiser om dagen i over 2 mnd.

Oslofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 20:15   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gravid - hva nå?

20 karbohydrater om dagen er jo KETOSENIVÅ. Det er ingen som sier at du må spise karbohydrater når du er gravid egentlig Hvis du vil teste ut hva som kan skje, så er det jo ditt valg. Men det er ikke blitt ordentlig forsket på, så du har ingen garantier.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 08:32   #10
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gravid - hva nå?

Står det ikke i boka til torkil at man ikke skal gå på ketolyse (altså 15gram karbo) når man er gravid? Eller er det bare når man ammer?

  Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkarbo og gravid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid! breeze Ketolysekuren 12 02-03-11 16:06
Kosthold når man prøver å bli gravid/er gravid nellie Spørsmål og svar 36 14-08-08 21:16
Gravid tess81 Generell diskusjon 32 12-02-08 00:08
Gravid!! MonicaA Barns kosthold 4 07-11-07 22:15
Gravid Dimmine Spørsmål og svar 2 09-10-07 15:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no