Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

HASTER! Toll ved netthandel?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-05, 15:44   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

HASTER! Toll ved netthandel?

Jeg sitter og bestiller diverse varer fra amazon.com (stevia, kosttilskudd, bøker og en film). Summen kom på ca 200 dollar. Må man betale toll eller moms på varene?? Det er jo Norge...... Eller kan jeg forvente at det faktisk blir den summen jeg få oppgitt ved bestilling?

*har ikke trykket på bekreft ennå, tør ikke før jeg vet mer om toll/mva eller andre ekstra utgifter!*

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 15:50   #2
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Du må nok regne med å betale toll på alt som har en verdi over 200 kroner. Har ikke oversikt ove hva prisen blir, men at du må betale er helt sikkert.

NB: Det er ikke toll på bøker. Hvis du har bøkene i en pakke, CD-en i en pakke verdt under 200 kroner, og resten i en pakke, kan du få redusert tollen.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 15:51   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Toll er vanligvis moms + et fortollingsgebyr (80-200kr)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 16:21   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Tusen takk for kjemperaske svar!

Skal sende bøkene + dvd i hver sin pakke, så kommer resten av tingene automatisk under 1000 kroners grensen. Men det står at medisiner og matvarer ikke kan fortolles på den vanlige måten. Hva regnes kosttilskudd som? Det er jo ingen av delene?

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 18:43   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

Toll er vanligvis moms + et fortollingsgebyr (80-200kr)

Det betales i de fleste tilfelle BÅDE toll OG moms .... + gebyrer de tar for jobben. Hvor mye toll som skal betales regnes ut fra et digert verk som heter noe som enkelt som "Tolltariffen". I den finner en det meste av varer ......
I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 25% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge. (EU har avtale, USA har det ikke - dessverre).


Opprinnelig lagt inn av Toll- og avgiftsdirektoratet

Varer med en verdi under kr. 200,- kan importeres toll- og avgiftsfritt. Dette gjelder ikke restriksjonsbelagte varer som for eksempel tobakk og alkohol. Bøker er unntatt fortolling.

Fra april 2004 tilbyr posten seg å utføre forenklet tollbehandling. Dette gjelder sendinger med en verdi på mellom kr. 200,- og 1.000,-. Ved en slik tollbehandling betaler du toll- og merverdiavgift ut i fra sendingens verdi, med tillegg av kr. 70,- som posten tar for å utføre jobben. Dette vil si at du får varen utlevert direkte på ditt lokale postkontor. Vilkåret om at fødselsnummer må oppgis ved fortolling er fjernet.

Varer med en verdi på over kr. 1000,- må fortolles på vanlig måte. Her tilbyr Posten seg å gjøre jobben for deg til en pris av kr. 150,- som kommer i tillegg til toll- og merverdiavgift.

Gaver for under kr. 1.000,- fra utlandet kan mottas toll- og avgiftfritt. Restriksjonsbelagte varer må fortolles på vanlig måte uansett verdi.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 20:53   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det betales i de fleste tilfelle BÅDE toll OG moms .... + gebyrer de tar for jobben. Hvor mye toll som skal betales regnes ut fra et digert verk som heter noe som enkelt som "Tolltariffen". I den finner en det meste av varer ......
I alle tilfeller skal det betales merverdiavgift som beregnes etter 25% av verdien på varene. I tillegg kan toll bli beregnet med 10%. Toll beregnes kun av varer som kommer fra de land hvor det ikke er inngått handelsavtaler med Norge. (EU har avtale, USA har det ikke - dessverre).

Men den delen av fortollingen som utgjør noe er moms og gebyret - var det jeg mente - sånn i farten.

Atkinsprodukter for eksempel: Handlet for 1100 inkl porto, fedex skulle ha totalt 350 i fortolling. De kronene som var importtoll på de enkelte varene kunne de spart seg spør du meg

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 21:05   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Men.. lønner det seg da? Det er det som er interressant for meg Hvis man f.eks bestiller 50 decadense-barer () - hvor mye sparer man i forhold til de man kjøper i Norge?

(nå inneholder jo de amerikanske mere næring enn de norske, men dog)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 21:09   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Godt spm, Mofe! Håper noen orker å påta seg jobben med å regne Ville i såfall noe slikt jeg kunne brynet studentpengboka mi med så..Har ikke råd til å handle for tusenlapper..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 21:11   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

De amerikanske kan ikke sammenlignes med de norske næringsmessig Men ja det lønner seg å importere. Sparer noen kroner per stk, og du får et adskillig bedre produkt.

Sist jeg bestillte hadde de salg, så jeg betalte ca 16kr stk inkl porto og fortolling.

Men så leste jeg i en annen tråd her at de ikke sender til skandinavia sommertids?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 21:37   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jupp, det stemmer De sender ikke fra 15. april til 15. oktober fikk jeg mail om... (barer altså)

Om det lønner seg.. vet ikke helt jeg. Er ikke forsendelsen 39.90 $ uansett da?? Pluss toll/moms... Jeg bestilte over for 150 $ for å få avslag sånn at det ikke ble så dyrt.

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Så var det det med toll og gebyrer ved handling fra Atkins Shop Maz Generell diskusjon 1 29-03-04 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no