Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Big fat lies!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 22:32   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Thumbs up

Big fat lies!

Denne snutten viste de på LCHF-seminaret i går, den er hysterisk.

http://www.youtube.com/watch?v=v8WA5wcaHp4

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 23:56   #2
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Big fat lies!

Genial!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 00:00   #3
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 00:57   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Har du ikke sett hele dokumentaren? Den anbefales! Se gjerne også klippet Why You Got Fat.

Dokumentaren er altså Fat Head.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 06:59   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Jeg visste ikke at den var derfra da de viste den, men da jeg googlet for å finne den i går kveld, så jeg det. Den skal jeg se, altså.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 09:48   #6
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Denne snutten viste de på LCHF-seminaret i går, den er hysterisk.

http://www.youtube.com/watch?v=v8WA5wcaHp4

Hei!
Var det mye folk?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 09:52   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Ikke så mye som i Bergen, der var det visst fullt hus. Kanskje 50-60 stk? Greit nok, det var i hvert fall veldig gøy og Skaldeman opptrådte som vanlig som den fødte foreleser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 11:34   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Big fat lies!

Denne er vel fra samme film og verd en titt:
http://www.youtube.com/watch?v=iCVo8...eature=related

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 13:17   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Har sett hele filmen. Genial!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:18   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke så mye som i Bergen, der var det visst fullt hus. Kanskje 50-60 stk? Greit nok, det var i hvert fall veldig gøy og Skaldeman opptrådte som vanlig som den fødte foreleser.

Høres ut som det var mer action enn i Bergen. Her var fullt hus men vi fikk ikke se noe sånt..... *småmisunnelig*
jeg fikk meg ny kokebok da

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:27   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Jeg kjøpte også kokeboka, og fikk en veldig koselig og personlig hilsen i den, av Skaldeman. Pratet endel med ham på tomannshånd, det var veldig interessant. Kul fyr!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:35   #12
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Jepp, veldig kul fyr og dyktig som foreleser. Her var så mye folk og så lang kø at jeg ikke fikk noe signatur, køen var så lang da jeg fant han at jeg tok med boka uten signatur.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 15:43   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Usj ja det er jo litt frustrerende, kan jeg tenke meg. Det er jo litt deilig med lite folk også, for da blir det liksom mer "intimt", vi får pratet med foredragsholderne og alt er ikke bare kaos og køer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 17:17   #14
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Er et både og ja, er jo bra at det er mange som er interresert og møter opp, men så får man køer da. Var et par andre forelesere har i tillegg til Skaldeman og Dahlqvist(staving?) De var ikke like bra. Kunne egentlig ha ønsket meg at de to svensken fikk mere tid og de andre mindre. Tekniske detaljer rundt hvordan de driver på en bestemt klinikk er ikke så fryktelig interessant. Synes jeg da.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 20:09   #15
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Big fat lies!

Bestilte Fat Head på amazon i dag, og jeg gleder meg skikkelig til den kommer!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 20:34   #16
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke så mye som i Bergen, der var det visst fullt hus. Kanskje 50-60 stk? Greit nok, det var i hvert fall veldig gøy og Skaldeman opptrådte som vanlig som den fødte foreleser.

Ja, jeg var også i Stavanger sammen med min datter. Syntes det var gøy og interresant å få treffe dem"live", etter å lest bøkene deres. Kjøpte kokeboken til Skaldeman som jeg fikk signert til min mann som er en god kokk. Skaldeman var pratsom og en dyktig foreleser. Jeg tok meg selv i å le skikkelig høylytt flere ganger, til min datters store irritasjon

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-05-10, 22:03   #17
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Er et både og ja, er jo bra at det er mange som er interresert og møter opp, men så får man køer da. Var et par andre forelesere har i tillegg til Skaldeman og Dahlqvist(staving?) De var ikke like bra. Kunne egentlig ha ønsket meg at de to svensken fikk mere tid og de andre mindre. Tekniske detaljer rundt hvordan de driver på en bestemt klinikk er ikke så fryktelig interessant. Synes jeg da.

Eg er så enig. Det gikk altfor mye tid ut i klinikk reklame med fancy ordbruk og side opp og ned med blodverdier. For lite av informasjon om hvordan man bruker kostholdet i praksis og hva som er fordelene med det. Fokusen var veldig på å skremme alle fra å bli sykelig syk om man ikke gjorde det. Men det er nå min mening da. Kjekt var det og. Utrolig flott kokebok. Fantastiske bilder

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:25   #18
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Enig. Jeg savnet biten om lavkarbo i praksis, i orienteringen i begynnelsen så ble dette nevnt som et punkt. Det som kom i stedet for var ikke godt nok. Bar veldig preg av reklame fra denne klinikken som visstnok har kurert en viss påtroppende fylkesmann. Dessuten alt for teknisk og han gjentok seg selv hele tiden. Gå hjem og øv til neste foredrag! Det burde vært kortet kraftig ned! Og ark på ark med blodprøveverdier er da heller ikke særlig interessant for en legperson.Skjønte at hun legen var veldig glad for disse resultatene og pasjonert om det hun jobbet med men det var likevel ikke så veldig interessant når det ble case etter case. Dette var jo ikke et seminar for helsepersonell.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:33   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Big fat lies!

Jøss, sånn var det ikke her i hvert fall. KOS hadde et lite foredrag men bare på rundt 10-15 minutter eller så, resten var kun Dahlquist og Skaldeman, og vi fikk masse info om kostholdet i praksis og diverse, jeg savnet ingenting whatsoever. Skaldeman fortalte masse, masse om livet sitt og viste masse bilder osv. Annika snakket mest om livet sitt hun også, og ikke så masse tekniske ting som vi ikke skjønte, jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det dere skriver. Så det høres ut som vi hadde det bedre i Stavanger ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 20:52   #20
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

*misunnelig*
Hadde ikke egentlig i mot at disse andre deltok, men de var dårlige som foredragsholdere og jeg hadde mye mer lyst å høre om lavkarbo i praksis. Synes ikke de hadde fortjent mer tid enn en halvtime på slutten og knapt nok det.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:38   #21
Donna
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 48
Donna er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Høres ut som Stavanger var rette plassen å være ja

__________________



Donna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 23:19   #22
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av Donna, her.

Høres ut som Stavanger var rette plassen å være ja

Ja, kvelden var en fornøyelse

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:47   #23
Amorosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Alder: 53
Innlegg: 6
Amorosa er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Bestilte Fat Head på amazon i dag, og jeg gleder meg skikkelig til den kommer!

Jeg har også vurdert å kjøpe filmen på Amazon, men hva med disse sonene...? Bestilte en dvd fra USA for noen år siden, og fikk ikke spilt den på min dvd-spiller

__________________


Amorosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 21:57   #24
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Big fat lies!

Det stod sone 2 på den jeg kjøpte, så jeg håper det stemmer! Kjøpte den fra amazon.co.uk, så jeg regner med at det går bra. Uansett er dvd-spilleren min sonefri, men jeg har aldri prøvd andre soner på den.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 18:06   #25
moijk
Nytt Medlem
 
moijk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 46
Innlegg: 6
moijk er på en erverdig vei

Sv: Big fat lies!

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Det stod sone 2 på den jeg kjøpte, så jeg håper det stemmer! Kjøpte den fra amazon.co.uk, så jeg regner med at det går bra. Uansett er dvd-spilleren min sonefri, men jeg har aldri prøvd andre soner på den.

amazon.co.uk er england, dvs sone 2 (samme som norge), amazon.com er usa, dvs sone 1. Ikke samme sone som norge.

moijk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ?? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no