Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Potetgull?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-10, 10:19   #1
pink82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 12
pink82 er på en erverdig vei

Potetgull?

På potetgullposen står det 53g karbo hvor av 1,3g sukkerarter.
Betyr det at jeg egentlig kan spise det?
På den sukkerfrie sjokoladen som alle snakker om her, står det jo nesten det samme, og den sier folk at man kan spise, siden den ikke påvirker blodsukkeret. Hva med potetgull? Ødlegger det vektnedgangen når man går på lavkarbo? Bare spise litt asså...

pink82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: low carb Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:25   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: potetgull?

hehehe, klart du KAN, du kan gjøre akkurat som du vil. Hva sier fornuften deg?... Hør på den du, den har rett

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:25   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: potetgull?

(egentlig så tenker jeg at du må tulle?)

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 10:29   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: potetgull?

53 gram karbo per 100 gram er jo ganske mye, i tillegg til at det kun består av superraske karber. Sukkerarter er ikke det samme som sukkeralkoholer, som er i disse sjokoladene. Dessuten er jo det å trekke fra 1,3 gram på så mange karber være totalt umerkelig, egentlig. Når man trekker fra sukkeralkoholer på sjokolader, er det jo som regel snakk om å trekke fra 20-30 gram og sånt.

Så nei, potetgull bør du ikke spise. Spis ostechips, hjemmelagde.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 11:44   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: potetgull?

Opprinnelig lagt inn av pink82, her.

På potetgullposen står det 53g karbo hvor av 1,3g sukkerarter.
Betyr det at jeg egentlig kan spise det?
På den sukkerfrie sjokoladen som alle snakker om her, står det jo nesten det samme, og den sier folk at man kan spise, siden den ikke påvirker blodsukkeret. Hva med potetgull? Ødlegger det vektnedgangen når man går på lavkarbo? Bare spise litt asså...

Karbohydrater er ikke bare sukker.
Men stivelse også.

Og ja, det kan ødlegge vektnedgangen

Du kan lese en kjapp innføring i hva du bør/ikke bør spise her: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 12:21   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull?

Du bør nok først og fremst starte med å lese litt om lavkarbo. Det kan du ikke ha gjort hvis du engang vurderer at potetgull kan være greit å spise

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 16:15   #7
Bæret
Medlem
 
Bæret sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 308
Bæret har en fantastisk aura rundt segBæret har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Potetgull?

Potetgull på lavkarbo?

Anbefaler deg å lese linken Gerd la inn.

__________________


Bæret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 10:23   #8
pink82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 12
pink82 er på en erverdig vei

Sv: Potetgull?

Oj, nå føler jeg meg skikkelig driti ut...
Jeg kan mye, men har mer å lære. Ble plutselig litt usikker, og tenkte at dette var det rette stedet å spørre....
Har gått ned tre kg på tre uker, så noe riktig gjør jeg i hvertfall...

pink82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: low carb Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 10:30   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull?

Opprinnelig lagt inn av pink82, her.

Oj, nå føler jeg meg skikkelig driti ut...
Jeg kan mye, men har mer å lære. Ble plutselig litt usikker, og tenkte at dette var det rette stedet å spørre....
Har gått ned tre kg på tre uker, så noe riktig gjør jeg i hvertfall...

Så flott nedgang

Man lærer alltid noe nytt, vettu

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 10:46   #10
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Potetgull?

Jeg synes du fikk noen unødvendige svar.

Her er det bare å spørre i vei Men les litt mer generell informasjon også, slik at du bedre forstår dette kostholdet. Dess mer man forstår i dybden, dess lettere er det å ta riktige avgjørelser i forhold til mat.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:41   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Potetgull?

Opprinnelig lagt inn av pink82, her.

Oj, nå føler jeg meg skikkelig driti ut...
Jeg kan mye, men har mer å lære. Ble plutselig litt usikker, og tenkte at dette var det rette stedet å spørre....
Har gått ned tre kg på tre uker, så noe riktig gjør jeg i hvertfall...

ja, sorry. Var ikke meningen å være ufin egentlig.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 15:45   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Potetgull?

Bakte squashskiver skal ifølge side2 smake likedan som potetgull. Har ikke prøvd selv

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 16:10   #13
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Potetgull?

Blir du desp nok etter noe som knaser i munnen anbefaler jeg heller baconsvor. Bare pass på at du kjøper de med 0 karber. (Altså, ikke firstprice sine, eller noe). Maaruud har en søt liten pose med gammeldags baconsvor (som jeg røk på i går). Da får man tilfredsstillt behovet, men gafler ikke i seg uante mengder!

Jeg var også vanvittig avhengig av pottis for 2 måneder siden. Gikk knapt en dag uten. Nå klarer jeg meg fint uten, det er en tilvenning man må igjennom. Prøv baconsvor hvis du virkelig ikke holder ut, men prøv å ikke la det bli en hverdagsting

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Potetgull er IKKE jamat SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 16 29-08-09 15:26
Maarud potetgull og karbohydrat Adele Ketolysekuren 2 03-05-09 21:35
Potetgull fra Nutrilett Fungirl Ketolysekuren 5 27-07-08 20:57
Potetgull-naturlig sunt! Sugarpill Livets lyse side 7 01-12-07 12:28
Avvenning av snop og potetgull Diva Lavkarbo generelt 1 12-03-05 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no