Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Kjøpe hel gris

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-16, 18:19   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Kjøpe hel gris

Jeg skulle egentlig har en gris på 40 kg men så ble det i stede for en gris på 60kg

Jeg har partert mange lam før men aldri en gris


Det ser jo litt markabert ut men dette var gøy
Masse steiker, grytekjøtt, kjøttdeig, indre og ytrefilet og strimlet til wok


Lånte vakumpakker av familie og slik ble det til slutt


Så nå er kjøttet i frysen
Lager bacon etterhvert

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 22:09   #2
Kardemomme
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 50
Kardemomme er på en erverdig vei

Sv: Kjøpe hel gris..

Åh! spennende! Godt jobba
Selv kunne jeg tenkt meg å drive med kaninoppdrett, for matbruk. Men har ikke nok kunnskap (enda), og ikke plass i en byleilighet. vil ut på landet etterhvert.

Men syns det er et fantastisk tiltak å ordne maten sånn selv når man kan, kjempebra!

__________________
-Kardemomme


Kardemomme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 22:17   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris..

Jeg hadde oppdrett av fransk vedder en stund men anbefaler hvit land til mat produksjon. De har mer kjøtt.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-04-16, 22:44   #4
Kardemomme
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 50
Kardemomme er på en erverdig vei

Sv: Kjøpe hel gris

Takk, men har helt ærlig ikke kommet så langt at jeg har vurdert rasen jeg evnt vil ha. leste en plass at en mix av mellom størrelser (mellom og stor) kan fungere.
Men akkurat nå vil jeg lese meg mere opp på å ha friske fine kaniner som trives og er sunne. Tar tiden til hjelp, blir nok lenge til jeg får det til, vil være så godt lært som jeg kan først

__________________
-Kardemomme


Kardemomme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-16, 13:35   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe hel gris

Stilig!

Neste år er det kanskje både fugl, fisk og kjøtt (kanin, gris ..) hos Kjærest, han driver med planlegging og har hatt diverse dyr før.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-05-16, 00:06   #6
Kardemomme
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 50
Kardemomme er på en erverdig vei

Sv: Kjøpe hel gris

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Stilig!

Neste år er det kanskje både fugl, fisk og kjøtt (kanin, gris ..) hos Kjærest, han driver med planlegging og har hatt diverse dyr før.

blir sikkert veldig bra

__________________
-Kardemomme


Kardemomme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 00:12   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe hel gris

Har jeg lov til å si at jeg synes dette er bare ekkelt og makabert?

Jeg er ikke vegetarianer, nei. Men har ikke store kjøttinntaket. Pels er jeg helt i mot. Dyr skal ha det bra, de skal få leve livet sitt uten å miste det fordi mennesker bestemmer at de skal bli mat.


Mennesker har MASSE mat, man MÅ ikke spise dyr. Og hadde jeg måttet drepe dyret så hadde jeg ikke gjort det.


Og det er vel derfor jeg spiser minimalt av kjøtt og kjenner at jeg beveger meg mer og mer inn i vegetariansk kosthold.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter

Sist redigert av Bønna200 : 04-05-16 kl 11:19.
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 04-05-16, 07:35   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris

Vi er forskjellig

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:00   #9
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Har jeg lov til å si at jeg synes dette er bare ekkelt og makabert?

Jeg er ikke vegetarianer, nei. Men har ikke store kjøttinntaket. Pels er jeg helt i mot. Dyr skal ha det bra, de skal få leve livet sitt uten å miste det fordi mennesker bestemmer at de skal bli mat.


Mennesker har MASSE mat, man MÅ ikke spise dyr. Og hadde jeg måttet drepe dyret så hadde jeg ikke gjort det.


Og det er vel derfor jeg spiser minimalt av kjøtt og kjenner at jeg beveger meg mer og mer inn i vegetariansk kosthold.

Nå vet jeg ikke hvordan Kamp har gjort det, men der man får kjøpt hele dyr (gris, lam etc) her i byen, er fra lokale gårder som driver på en virkelig god måte, jeg har ikke hatt mulighet til å kjøpe et helt dyr, men kjøper egg herfra fordi jeg da kan vite at hønene har det greit.

Jeg innrømmer at prosessen med å partere et dyr nok ville blitt litt mye for meg, men hvis du synes det er greit å kalle det der makabert og ekkelt, så er det vel lov å si at hvis man spiser kjøtt, og ikke tåler å se hvordan kjøttstykker blir til uten å kalle det makabert, så bør man enten ikke si noe, eller slutte å spise kjøtt, med en gang.

Jeg vet som sagt ikke hvor Kamp har fått tak i helt dyr fra, men mens jeg ikke ville vurdert å kjøpe standard Prior/Solvinge-kylling (først og fremst av dyrevelferdshensyn, ikke antibiotikatullet de driver med), ville jeg virkelig vurdert et ferdig partert dyr fra en lokal gård.

Det viktigste er jo at dyrene skal ha det bra, om de så ender som mat, så skal de få leve godt før det. At noen anskaffer kjøtt som er kortreist, og forhåpentligvis fra et sted der dyret har hatt en ok liv, er langt mindre ekkelt i mine øyne enn å ukritisk kjøpe kjøtt man ikke aner opprinnelsen til i pene filetstykker på Kiwi.

Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 09:18   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris

Dyrene jeg kjøper har hatt et godt liv

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 14:21   #11
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe hel gris

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Nå vet jeg ikke hvordan Kamp har gjort det, men der man får kjøpt hele dyr (gris, lam etc) her i byen, er fra lokale gårder som driver på en virkelig god måte, jeg har ikke hatt mulighet til å kjøpe et helt dyr, men kjøper egg herfra fordi jeg da kan vite at hønene har det greit.

Jeg innrømmer at prosessen med å partere et dyr nok ville blitt litt mye for meg, men hvis du synes det er greit å kalle det der makabert og ekkelt, så er det vel lov å si at hvis man spiser kjøtt, og ikke tåler å se hvordan kjøttstykker blir til uten å kalle det makabert, så bør man enten ikke si noe, eller slutte å spise kjøtt, med en gang.

Jeg vet som sagt ikke hvor Kamp har fått tak i helt dyr fra, men mens jeg ikke ville vurdert å kjøpe standard Prior/Solvinge-kylling (først og fremst av dyrevelferdshensyn, ikke antibiotikatullet de driver med), ville jeg virkelig vurdert et ferdig partert dyr fra en lokal gård.

Det viktigste er jo at dyrene skal ha det bra, om de så ender som mat, så skal de få leve godt før det. At noen anskaffer kjøtt som er kortreist, og forhåpentligvis fra et sted der dyret har hatt en ok liv, er langt mindre ekkelt i mine øyne enn å ukritisk kjøpe kjøtt man ikke aner opprinnelsen til i pene filetstykker på Kiwi.

Du har, som vanlig mange fine poeng. Og jeg er helt enig i at man i det minste burde kjøpe kjøttet fra steder man vet dyret har hatt det godt og ikke helt ukritisk ta med seg et kjøttstykke hjem fra Kiwi. Ingen tvil om det.

Men nå skal det sies at det jeg reagerte på var bildet der det sto "Det ser jo litt makabert ut, men dette var gøy."

Det var såpass respektløst å si at jeg da sa min sanne mening, dette er bare makabert. Hvis man først spiser kjøtt, om man skal partere dyret, så ha såpass respekt for dyret som har gitt deg livet sitt og ikke snakk om hvor gøy det er.

Som jeg sa, jeg er ikke vegetarianer. Men jeg har spist mindre og mindre kjøtt i det siste, ligger nå må et veldig lavt inntak, og det ER faktisk en grunn til at jeg beveger meg over til et vegetarisk kosthold. Og når det er sagt, om man vil høre det eller ikke: Mennesker MÅ faktisk ikke spise kjøtt for å overleve. Det er jo bare fakta. Men hvis man først skal spise det, så vis det litt respekt.

Jeg har fått positive tilbakemeldinger fra andre brukere på innlegget mitt, så jeg er nok ikke helt alene om å mene dette.

Og nå har jeg ikke mer å si om dette, så da kan andre bare få diskutere videre.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter

Sist redigert av Bønna200 : 05-05-16 kl 14:29.
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 14:37   #12
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris

Ok, min feil mitt ordvalg

Før jeg fikk grisen var dét mye blod på grisen, dermed ordet. Jeg kunne sikkert skrevet andre ord men men

Jeg kjøper heller en hel gris jeg vet hvor har vokst opp enn en kotelett fra FirstPrice. Nå har jeg vertfall nok kjøtt for en stund

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 15:15   #13
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris

En liten tilleggs opplysning, jeg har alltid hatt et ønske om å bli slakter

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-05-16, 15:52   #14
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Kjøpe hel gris

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Du har, som vanlig mange fine poeng. Og jeg er helt enig i at man i det minste burde kjøpe kjøttet fra steder man vet dyret har hatt det godt og ikke helt ukritisk ta med seg et kjøttstykke hjem fra Kiwi. Ingen tvil om det.

Men nå skal det sies at det jeg reagerte på var bildet der det sto "Det ser jo litt makabert ut, men dette var gøy."

Det var såpass respektløst å si at jeg da sa min sanne mening, dette er bare makabert. Hvis man først spiser kjøtt, om man skal partere dyret, så ha såpass respekt for dyret som har gitt deg livet sitt og ikke snakk om hvor gøy det er.

Som jeg sa, jeg er ikke vegetarianer. Men jeg har spist mindre og mindre kjøtt i det siste, ligger nå må et veldig lavt inntak, og det ER faktisk en grunn til at jeg beveger meg over til et vegetarisk kosthold. Og når det er sagt, om man vil høre det eller ikke: Mennesker MÅ faktisk ikke spise kjøtt for å overleve. Det er jo bare fakta. Men hvis man først skal spise det, så vis det litt respekt.

Jeg har fått positive tilbakemeldinger fra andre brukere på innlegget mitt, så jeg er nok ikke helt alene om å mene dette.

Og nå har jeg ikke mer å si om dette, så da kan andre bare få diskutere videre.

Nå forstår jeg hvor du kommer fra i større grad, og skjønner reaksjon på ordvalg (selv om jeg regnet med at Kamp ikke mente det sånn, og hun har beklaget ).

Tror vi er rimelig enige, jeg misforsto nok hva du synes var mest provoserende, og ordlyd kan jeg være enig i. Men sikker på at grisen til Kamp blir tilberedt og spist med glede og respekt, når den først skal spises.

Jeg har seks-syv år som vegetarianer bak meg selv, og sørger fortsatt for å ha flere helt kjøttfrie dager i uka, i tillegg til mye fiskebasert mat, både for å unngå å være årsaken til at så mange kyr må bøte med livet, og av miljøhensyn. Men når jeg spiser kjøtt, er kortreist mat fra dyr som har levd godt, noe jeg velger om jeg kan.


Sist redigert av Ethereal : 05-05-16 kl 15:59.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-05-16, 13:29   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe hel gris

Siden jeg er oppvokst på gård, hvor vi bl.a slaktet til eget bruk, syns jeg det er fantastisk å se at noen tar seg til til å behandle kjøttet ordentlig også etter at dyret forlater bonden. Og for dem som synes dette er en naturlig ting så anbefaler jeg å følge Kim fra denne artikkelen på instagram under navnet nourished_innate

http://www.osloby.no/nyheter/Kjottde...l#.U2x7lcaH6Rm

Jeg skulle ønske jeg var flinkere til dette selv. Vi kjøpte alltid halve eller kvarte dyr av okse og elg, i tillegg til grisen vi slaktet selv, og delte og pakket. La ned egen spekeskinke, mørnet kjøtt selv. Var hos nærmeste gådsslakter og fikk malt opp kjøttet, beinet ut steker osv. Rørte i blodet som senere ble til blodklubb.
Jeg tror mange hadde hatt veldig godt av å være med på den prosessen Kamp gjør her, og få et litt mer håndfast forhold til maten, og sette litt mer pris på den.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-16, 10:24   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe hel gris

Et dyr som man vet hvor kommer fra, som har levd et godt husdyrliv, og som er avlivet med respekt... Jeg ser ikke noe galt i det, tvert i mot. Jeg ser heller ikke noe galt i å glede seg over det håndtverket som skal til for å omsette slaktet til mat. Og jeg tror det er mye mindre svinn gjennom denne tilnærmingen til mat, enn gjennom å tenke på det som "plastpakkede koteletter".

Jeg har vært i Hellas og spist "Snøhvit", som restauranteieren fortalte om (Et nydelig, hvitt lam i følge det hun fortalte)... og hadde for å være helt ærlig mye mer glede av det måltidet enn av den kyllingen jeg kjøper - med stadig mørkere samvittighet - i Sverige.

At de fleste av oss med fordel kan redusere forbruket av kjøtt tror jeg vi kan enes om, men jeg tror et bedre dyrehold og kortere transport til slakting er viktigere og ikke minst - mer gjennomførbart.
http://www.nrk.no/okonomi/nortura-sl...vert-1.7228058
Når dyrevelferd blir tall... kroner og timer.

Dessverre vil en prisfokusert matvarepolitikk heller føre til mer import og dermed også mindre kontroll over hvordan det vi havner på bordet produseres - enten det er kjøtt, fugl eller grønt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint

Sist redigert av smgj : 11-05-16 kl 10:34.
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 12-05-16, 02:07   #17
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe hel gris

Jeg må innrømme at jeg også elsker og tilberede kjøttet selv. Etter elgjakten for eksempel, så pleier broren min å komme med for eksempel hele nakken (godt over 15 kilo) og så steller jeg og pakker kjøttet og så får jeg halvparten av det. Jada, det er grisete med blod og sånt, men det er det også på det kjøttet vi kjøper ferdig stykket opp i butikken.....noen har bare fjernet det før vi kjøper produktet.
Når vi lager pølser, så er det familiedugnad på kjøkkenet mitt, og det er rett og slett kjempekoselig.
Jeg spiser mye kjøtt selv, og jeg er faktisk en av de som IKKE ville kunnet være vegeterianer takket være multiallergier. Alle kan altså ikke leve vegetarisk.
Nå er det også slik at det er langt fra uvanlig at selv friske mennesker får vitaminbrister etter å levd som vegeterianere noen år om de ikke setter seg grundig inn i kosthold.
Vi mennesker er ikke vegeterianere av natur, men alt-spisere. Hele naturen er bygget opp på prinsippet "spis eller bli spist". Forskning viser at til og med en gulrot "skriker" når den trekkes opp av jorden, men den skriker så høyfrekvent at vårt menneskelige øre ikke oppfatter det. Uansett hva vi velger å spise, så spiser vi noe som har levd.
Moralsk sett, så kjøper jeg selvsagt helst kjøtt fra der jeg vet at dyrene har levd et godt liv.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen flere som svetter som en gris? adventhiel Lavkarbo generelt 6 05-08-09 01:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no