Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-10-09, 19:59   #76
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Takk Kitt,for at du tar deg tid og forklare. Nå skjønner jeg også dette med ketose mye bedre Fint for oss som er ny her å få svar på alle våre spr, igjen takk og takk

Bare hyggelig!
Vi har alle vært nye og hatt tusenvis av spørsmål!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 22:49   #77
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Har jeg telt rett nå, så er vi faktisk 35 stk som er med på "10 kilo ned til jul"

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 22:51   #78
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

35 optimister ? Slett ikke dårlig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 23:28   #79
Christina79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 69
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Jeg vil bare si at det er utrolig motiverende med dette forumet. Gleder meg til å lese her hver dag, alle er så positive Når jeg forteller venner og kollegaer at jeg ikke spiser karbohydrater i en periode, får jeg masse kritikk. Spesielt fra en god venninne fra barndommen. Blir skuffa over folk rundt meg som kritiserer før de vet hva ketose er Er det flere som møter slik motstand?

Jeg hadde håpet at jeg kunne få litt mer støtte når jeg skal ned i vekt. Genetisk så nyttegjør nok ikke farssiden av slekta mi kh like godt som andre. Så når tynne venninner begynner å lekse om at det er bare å ha et sunt norsk kosthold. JA, det er vel det. Men jeg kan ikke spise vanlig mengder brød. Legger på meg. Jeg har spist sunt med litt godis i helgene og gått opp 10 kg på et år. Så hvis noe skal funke så må det være ketolyse. Jeg har troa på dette så da blir det så frusterende med kritikk fra personer som står meg nær. Jeg orker ikke å gå gjennom en GR-kur til, var så sulten hele tiden - men gikk jo ned. Så får meg tror jeg lavkarbo er tingen

__________________


Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 23:45   #80
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Desverre er det mange her som opplever en god del pepper fra omgivelsene!
Det er liksom greit om man har cøliaki eller en eller annen allergi, men folk har vanskelig for å godta at noen rett og slett har veldig lav toleranse for karbohydrater!

Ja, dette forumet er godt å ha!
Faren for å bli hekta er stor, men bedre det enn mye annet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 02:06   #81
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Det jeg legger merke til, er at mange ikke skjønner vi teller karbo, og ikke kalorier..

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 10:24   #82
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

jeg ble såå glad når jeg kom til venninnen min på fredag, og hun hadde kjøpt inn pepsi max og bacongull bare for meg! hun hater pepsimax og er vegitarinaer såjeg ble overaska gitt

venninnene mine godtar d, og familienmin likeså..men svigers håner oss litt stakkars sønnen, skal hanikke få vaffel i dag han da

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 11:13   #83
Christina79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 69
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Familien min godtar det, og jeg prøver å forklare hvordan ketolyse fungerer, men det blir litt avansert. Da jeg var i bryllup i går hadde de kun kakekest etterpå, det var sikkert 15 forskjellige herlige kaker, men jeg nøyde meg med å spise innmaten på ostekake:-) (Mens vi ventet på serveringen stakk jeg på benistasjon og kjøpte baconpølse og en pakke ost som jeg brukte som lumpe. he he)

Teller alle karbohydrater? Orker ikke det jeg, spiser bare ikke kornprodukter, ris, poteter og godteri. Leste forresten i boka til Torkil at noen "sukkerfrie" pastiller blir gjort om til sukker i magen. Holder meg borte fra det jeg for å være sikker. Vekten går fort nå å får utslag på ketose hver kveld:-)

__________________


Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 15:30   #84
drcrunch
Nytt Medlem
 
drcrunch sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Budapest
Innlegg: 3
drcrunch er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Skikkelig stolt idag, var på byen igår, og kun på vannvognen og en cola light (og overlevde til 4am), tok meg selv i å spise litt peanuts, men hadde fortsatt ketose idag, så det gikk visst greit.. Vennene mine reagerer litt på at jeg ikke drikker, men ellers går det veldig fint!

__________________


drcrunch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 15:55   #85
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Huff, nå er jeg deppa har stått stille denne uka, og i går bestemte jeg meg for å ta en karbodag fordi jeg rett og slett var sliten og lei og hadde lyst på alt det jeg ikke kan spise.....Så en gedigen sprekk altså.....håper sååå inderlig at jeg klarer å gå ned ti til jul, men nå står det VELDIG stille her, og slik har det vært med de siste kiloene, stille i 3 uker og så detter det en kilo, så stille så detter det en kilo...Det er så frustrerende når det i starten bare gikk nedover og nedover ganske så jevnt....men har funnet ut at jeg tåler ingenting heller da før vekta stopper, så jeg må holde meg på veldig BASIS kosthold med kjøtt og grønt for å gå ned.....Og så trener jeg knallhardt så håper mye er at jeg får muskler i stedet for fett på kroppen....Huff jeg er bare litt lei akkurat nå - har holdt på siden august, og er litt lei.....

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 17:11   #86
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Stå på marithja.
Holdt på sien august sier du, og jeg ser på tickeren din at du har gått ned mye. Også mer enn meg, som også startet i august.
At det står stille har jeg også opplevd, men, et løsner.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 19:45   #87
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

En liten søndagsYIPPYKAYEY hæppyhæppy fra meg ;
Etter drøyt 6 uker på Ketolyse med en heavy diare og magesmerter har jeg gått over til type Fedon-kosthold. Er så og si kvitt mageproblemene og stooorkoser meg med enda mer variert mat Vekta tusler sakte men sikkert nedover og energien er bedre enn på flere år !
Knallherlig å finne en lavkarbovariant som ser ut til å passe meg og kroppen min !!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 20:49   #88
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Christina79, her.

Teller alle karbohydrater?

Jeg gjør, nå i starten. Spesielt på småting, for det er fort gjort å hive i seg for mye. Alle bekker små

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 21:30   #89
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

En liten søndagsYIPPYKAYEY hæppyhæppy fra meg ;
Etter drøyt 6 uker på Ketolyse med en heavy diare og magesmerter har jeg gått over til type Fedon-kosthold. Er så og si kvitt mageproblemene og stooorkoser meg med enda mer variert mat Vekta tusler sakte men sikkert nedover og energien er bedre enn på flere år !
Knallherlig å finne en lavkarbovariant som ser ut til å passe meg og kroppen min !!

Så godt å høre at mageproblemene så og si er historie og at du har funnet noe som passer for deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 21:43   #90
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så godt å høre at mageproblemene så og si er historie og at du har funnet noe som passer for deg!

Det er bare sååå deilig å slippe magesmertene !
Kan jo både spise og forlate huset uten å først kartlegge toalettmulighetene
Deilig å slippe smertene og kjenne at energinivået er oppadgående, bare gått rundt og smilt de siste dagene jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 00:49   #91
jannekristin
Juniormedlem
 
jannekristin sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 35
jannekristin er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Hvordan går det med målene deres da? Hvis dere har målt dere?

__________________




jannekristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 12:35   #92
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Jeg har ikke brukt mål. Men merker det utrolig godt på klærne.

Har ikke vært hjemme hos meg sjøl på noen dager heller, og på ukjent vekt, så stoler jeg ikke på resultatet.
Viser iallefall 1 - 1,5 kg mindre den som er her, enn den jeg har hjemme.
Så jeg må vente til i morra før jeg vet hvordan denne helga har endt. Tror jeg har gått litt opp..

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no