Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Hjemmelagede julegaver ...

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-09, 22:13   #1
Sivi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 33
Sivi er på en erverdig vei

Hjemmelagede julegaver ...

Noen som har oppskrifter på hjemmelaget likør?
Vært gøy å laget som julegaver...en med eggelikør og en med sjokolade/mocca....


Hva bytter jeg ut sukkeret med?

MOKKALIKØR

3 dl vann
3 dl kremfløte
2 ss kaffepulver
2 ss kakaopulver
3 stk. eggeplommer
5 ss sukker
2 dl 60 % sprit

Kok opp vann, fløte, kaffe og kakao. Visp sammen eggeplommer og sukker. Spe den varme væsken i eggeblandingen under kraftig røring. Hell alt tilbake i kjelen og kok forsiktig opp under røring til likøren begynner å tykne. Avkjøl og bland i spriten. Fordel likøren på pene flasker og oppbevar dem kjølig. Likøren er holdbar i flere måneder.

EGGELIKØR

6 dl kaffefløte eller en blanding av 3 dl kremfløte og 3 dl melk
300 gr sukker
5 stk. eggeplommer
1 ss vaniljesukker
3,5 dl vodka el 60% sprit

Kok opp fløtemelken/kaffefløten og sukkeret. Visp eggeplommene og vaniljesukkeret. Tilsett litt etter litt den varme kaffefløten i eggeblandingen. Hell alt tilbake i kjelen og sett det forsiktig over varmen. Rør jevnlig til det tykner. Sil blandingen før den avkjøles. Spriten has i når den er avkjølt. Fordel likøren i passende flasker som kan pyntes med merkelapper og sløyfer. Likøren tykner når den står. Flasken bør ristes før man heller fra den.

Sivi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 14:45   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagede julegaver ...

Dette så spennende ut
Har du prøvd å lage ennå ?
Lurte på å prøve selv, kanskje med splenda

Andre som har forslag til søtningsmiddel ????

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 22:56   #3
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Hjemmelagede julegaver ...

Personlig så liker jeg smaken på Sukrin bedre......

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 23:01   #4
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagede julegaver ...

Sukrinen smelter ikke så lett...og har en tendens til å krystalisere seg igjen når den blir kald..men kansje den reagerer annerledes med alkohol. Jeg har bare prøvd å sylte med sukrin.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 01:24   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hjemmelagede julegaver ...

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Sukrinen smelter ikke så lett...og har en tendens til å krystalisere seg igjen når den blir kald..men kansje den reagerer annerledes med alkohol. Jeg har bare prøvd å sylte med sukrin.

Det var derfor jeg tenkte splenda Prøvde sukrin til tomatsild, og de ble katastrofe Spesielt etter at jeg varmet sausen opp for å smelte sukrinen. Men - nå har jeg lært.....

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelagede kyllingburgere! Nam nam blyanten Middag 1 14-06-07 23:20
Hjemmelagede julegaver mofe Generell diskusjon 13 17-10-05 18:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no