Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-11, 18:28   #751
Angemi
Juniormedlem
 
Angemi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Angemi er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Trenger litt hjelp...
Er ganske nøyaktig på min 9 dag i ketose. Stixen har vært alt fra rosa til mørk lilla hele tiden. Jeg føler meg bra, mindre oppblåst og mer våken en vanlig. Jeg spiser ca 3 gg om dagen, men har et enormt søtsug, spesielt etter måltid.. Hva kan dette skyldes? Beg på keto tab med krom for å prøve om dette kan virke..

Min matdag i går såg slikk ut (ganske vanlig dag):
Protein 133g
Fett 217g
Karb 11g
rett under 3 liter vann
3 kopper kaffe

Spiser kansje litt lite grønnsaker? ligger jeg for lavt på karb?
Problemet 2 (utenom super søt sug)er at vekten står nesten helt stille (400g ned og 100g opp igjen), blir litt fustrert av dette.. Hva kan det skyldes? Og hva kan jeg gjøre for å komme på gli..

Blir veldig glad for litt hjelp

__________________
Angemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:12   #752
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Trenger litt hjelp...
Er ganske nøyaktig på min 9 dag i ketose. Stixen har vært alt fra rosa til mørk lilla hele tiden. Jeg føler meg bra, mindre oppblåst og mer våken en vanlig. Jeg spiser ca 3 gg om dagen, men har et enormt søtsug, spesielt etter måltid.. Hva kan dette skyldes? Beg på keto tab med krom for å prøve om dette kan virke..

1) Utslag er utslag - er den mørk er du dehydrert. Stixen forteller ikke grad av ketose. Ketose er ketose.
2) Søtsug dempes av fett. Spiser du måltider med NOK fett, så vil det dempe søtsuget.
3) Tabletter kan hjelpe, men det er i realiteten kostholdsregulering som ideelt må til.

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Min matdag i går såg slikk ut (ganske vanlig dag):
Protein 133g
Fett 217g
Karb 11g
rett under 3 liter vann
3 kopper kaffe
Spiser kansje litt lite grønnsaker? ligger jeg for lavt på karb?
Problemet 2 (utenom super søt sug)er at vekten står nesten helt stille (400g ned og 100g opp igjen), blir litt fustrert av dette.. Hva kan det skyldes? Og hva kan jeg gjøre for å komme på gli..
Blir veldig glad for litt hjelp

1) Jeg mener du ligger litt høyt på proteiner. Det er forskjellige synspunkter på det. Hvis du i tillegg er inaktiv, så er det store sjanser for at aminosyrene legger seg på hofta.
2) Hva angår grønnsaker... Hvor henter du de 11 g karb? Foreslår at du legger ut hva du har spist i dag - lettere å vurdere/komme med forslag til endring da.
3) Rom var ikke bygd på en dag - hvis du hadde regnet med å gå ned 10 kg på ei uke, så kan du glemme det altså. Utålmodighet er forståelig - er også ivrig etter å få i gang et vekttap. Gi kroppen din litt tid, gå ut i naturen og nyt at du er i ketose- se for deg hvordan livet, helsen og kroppen din er om 6 måneder.
Bruk forumet for hva det er verdt - vi har en veldig god tråd her
Lykke til!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:30   #753
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei.
Slenger meg på her jeg hvis det er greit?
Kommer sikkert til å trenge litt hjelp etterhvert.
Er på første uka med Ketolyse, prøver meg litt frem først til jeg får boka.
Skal leve strengt og er kjempemotivert.
Håper selvfølgelig på å gå ned endel kilo også, men hovedfokuset er at jeg har hørt andre med fibromyalgi har hatt stor effekt av lavkarbo.
Ser ikke på dette som en slankekur, heller en livstilsendring og gleder meg til veien videre.

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:36   #754
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lagom, her.

Hei.
Slenger meg på her jeg hvis det er greit?
Kommer sikkert til å trenge litt hjelp etterhvert.
Er på første uka med Ketolyse, prøver meg litt frem først til jeg får boka.
Skal leve strengt og er kjempemotivert.
Håper selvfølgelig på å gå ned endel kilo også, men hovedfokuset er at jeg har hørt andre med fibromyalgi har hatt stor effekt av lavkarbo.
Ser ikke på dette som en slankekur, heller en livstilsendring og gleder meg til veien videre.

Hei Lagom - og velkommen i gjengen!
Her er det rom for flere motiverte sjeler, og vi står parat for de spørsmål du måtte ha.
Fantastisk at du har fokus på sykdommen og tar vekten som en heller god 2. gevinst. Min mor har samme fokus, hun har også FM og veldig positive gevinster etter å ha startet opp med ketolyse.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:52   #755
Angemi
Juniormedlem
 
Angemi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 25
Angemi er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

For høyt på prot, det er intr.. (trodde ikke det var mulig).. Men absolutt en tanke.. Kan du fortelle mer..?? Hvor mye prot, fett og karbs mener du er lurt?

Du spørr om jeg kan legge ut hva jeg har spist i dag.. og så langt er det lite å skryte av, men her kommer det:

Frokost: 2 kokte egge, 1 ss rømme, 1 ss smør, og 50 g røykt ørret
Lunsj: 100 indrefilett okse fra i går, 1/2 tomat, 25 g mozarella og en liten bit avokado.
= 60 g prot, 78g fett og 2,8 karbs

Planlegger å spise en sommerkottelett med uant tilbehør seinere.. men dette er litt typisk meg.. glad i kjøtt, ost og egg

Drukket 1,5 liter vann og 3 kopper kaffe.. Pleier og ha fløte i kaffeen men tom..


Jeg sliter litt med grønnsaker; blir litt avokado + tomater, noen dager grønn salat og sopp. Orker ikke brokoli/blomkål etter sist jeg prøvde å fixe litt på vekt. Glad i bringebær og jordbær, men sistnevnte er lett å bli for høy på karbs. Lure ideer mottas med takk..

Og jepp enig med deg; ting skal få ta den tiden det tar, men kjenne det hadde vært litt ekstra motivasjon i å se at det sklir sakte i riktig rettning.. men ikke for det -følelsen av litt sunnere er digg den!

__________________

Sist redigert av Angemi : 12-06-11 kl 19:58.
Angemi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:09   #756
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Fantastisk det bildet av deg pruttilutt!!! Så masse du har oppnådd, veldig imponerende

Velkommen til Tihii89, Angemi og lagom Dette er ev veldig positiv tråd!

Enig med Pruttilutt i at det ikke er bra med for mye proteiner. 1-1.5g pr kg kropsvekt er nok hvis man ikke er trener veldig mye - og da skal man, etter det jeg har lest, ta utgangspunkt i den vekten man vil ha som normalvektig, ikke nåværende vekt. Poenget er at proteinene skal vedlikeholde muskelmassen, men man skal ikke innta så mye at man forbrenner det istedenfor fett.

Pass heller på å få nok fettinntak, fettfobi er den aller vanligste nybegynnerfeilen, vi har alle slitt med den

Må forresten fortelle at jeg var på kaffebesøk i dag der det bugnet over med kaker Grudde meg for å gå dit, så jeg tok noen forhåndsregler:
1. Spiste meg god og mett på forhånd
2. Tok på meg noen fine klær fra klesskapet som jeg nettopp har greid å krympe inn i, og sa til meg selv at bl. a. kaker er nettopp det som har gjort at jeg ikke har kunnet bruke de klærne på leeenge.

Det hjalp - jeg motstod alle fristelser -Deilig, man må ta vare på de små seierene

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:18   #757
Lagom
Juniormedlem
 
Lagom sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Stavern
Alder: 45
Innlegg: 36
Lagom er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Må forresten fortelle at jeg var på kaffebesøk i dag der det bugnet over med kaker Grudde meg for å gå dit, så jeg tok noen forhåndsregler:
1. Spiste meg god og mett på forhånd
2. Tok på meg noen fine klær fra klesskapet som jeg nettopp har greid å krympe inn i, og sa til meg selv at bl. a. kaker er nettopp det som har gjort at jeg ikke har kunnet bruke de klærne på leeenge.

Det hjalp - jeg motstod alle fristelser -Deilig, man må ta vare på de små seierene

Så deilig å motstå fristelser. Bra jobba.
Jeg har også noe å være stolt av i dag.
Ble bedt på reker hos bror min før i kveld, og vi takka ja.
Jeg tok med meg noen osteknekkis og ekte majones og hadde reker på de.
Var faktisk ikke noe tap å droppe loffen i det hele tatt.
Og siden jeg vet at de alltid setter snop på bordet til kvelden, tok jeg med meg noen paranøtter. En vellykket kveld ja.
"klappe seg selv på ryggen"

__________________

Bloggen min.
Min journal
Lagom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo, mest mulig fett. Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:18   #758
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

For høyt på prot, det er intr.. (trodde ikke det var mulig).. Men absolutt en tanke.. Kan du fortelle mer..?? Hvor mye prot, fett og karbs mener du er lurt?

Skaldemann anbefaler ca 5% karbo - 20% protein og 75% fett for de som skal ned mye, litt mindre fett og mer karbo for de med mindre å ta av.
Ved høyt inntak av proteiner som ikke blir brukt til cellebygging (DNA) eller muskelbygging har evner til å danne seg til fettsyrer.
Hvis man er inaktiv og samtidig har høyt inntak, så ser jeg for meg at det lagres. Er man i tillegg i ketose og har høyt inntak av proteiner som ikke blir fullt benyttet, ser jeg for meg at det kan forårsake platå. Min påstand, altså.

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Du spørr om jeg kan legge ut hva jeg har spist i dag.. og så langt er det lite å skryte av, men her kommer det:

Frokost: 2 kokte egge, 1 ss rømme, 1 ss smør, og 50 g røykt ørret
Lunsj: 100 indrefilett okse fra i går, 1/2 tomat, 25 g mozarella og en liten bit avokado.
= 60 g prot, 78g fett og 2,8 karbs

Her savner jeg mer fett. Hvorfor 1 ss rømme og smør? Dæsj på det du klarer. Liker du stekt egg? Steker du eggene får du med en god del mer smør fra stekingen. Avocado bør du også dæsje på med, mye bra fett der. Kanskje du kan lage guacamole hvis du liker det? Lages med olje også, så den er virkelig en god kilde. [/quote]

Opprinnelig lagt inn av Angemi, her.

Planlegger å spise en sommerkottelett med uant tilbehør seinere.. men dette er litt typisk meg.. glad i kjøtt, ost og egg

Drukket 1,5 liter vann og 3 kopper kaffe.. Pleier og ha fløte i kaffeen men tom..

Jeg sliter litt med grønnsaker; blir litt avokado + tomater, noen dager grønn salat og sopp. Orker ikke brokoli/blomkål etter sist jeg prøvde å fixe litt på vekt. Glad i bringebær og jordbær, men sistnevnte er lett å bli for høy på karbs. Lure ideer mottas med takk..

Mer vann, tips nr 1 over alle tips. Majones, hjemmelagde dressinger, guacamole, aioli, sæterrømme, oljer, salater, bacon, fete fisker med eggesmør eller sandefjordsmør, grillskiver, koteletter, fetaoster, ostekjeks, muffinser av forskjellige slag (finnes mange gode oppskrifter), fløtegrøt, stekt fisk på panne med tilhørende løk og stekt bacon til... Masse godt å hente her!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:24   #759
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Det vanlige er å ta utgangspunkt i at energiinntaket skal komme fra 75% fett 20% protein og 5% karbs som en tommelfingerregel. NB. husk at fett er mer energittett, så det blir ikke det samme som vekt. Du kan lett sjekke dette på diett.no, da får du opp ett kakediagram som viser energifordelingen.

I forhold til det du skriver, syns jeg du skal redusere litt på proteinene og få i deg mere fett, meierismør, majones, aioli, til "alt", olje på salaten, fløte og rømmesauser.
Lykke til

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:31   #760
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei godtfolk! Her har det skjedd mye. Gratulerer til alle som har gått ned, trøsteklem til de som står litt fast og et stort VELKOMMEN til de som har slengt seg på Føles ut som om jeg har vært borte fra dere en evighet! Har vært bortreist i helgen, en solskinnshelg på sørlandet Har klart å holde kosten til tross for vaffelsteking på terrassen, og masse annet snacks på bordet... Men NÅ, nå når jeg er hjemme i trygge rammer er jeg så inniheiteste fysen! Har lyst til å stupe med gapet først ned i godteposen til ungene som står i GODTESKAPET hvor det også ligger masse deilig potetgull! Tror tilogmed vi har dip! Jeg tror jeg dauer... Det liksom kribler i armer og ben og det er nesten så kroppen går til skapet helt av seg selv her... Trenger strakstiltak og nødverge ASAP!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:33   #761
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Har du egg i kjøleskapet? Sleng sammen litt eggedosis... Det har vært redningen her mange kvelder når folk har vært godtesyke...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:34   #762
einara
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: møre og romsdal
Innlegg: 5
einara er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Da her jg endelig klart å lese meg opp på denne tråden. Takk til allle for kjempekjek tråd. Spesiell takk til Pruttilutt for deling av dine kunnskaper. Takk til KarboMamma for oppstarten til bedre helse for oss alle, å for velkomsten( 6juni)
En dame midt i livet med ca 20 kg for mye å drassa på. Ca 2.5 kg har alt forsvunnet.
Jeg prøver å holde meg til veiedag onsdag, men som flere av dere andre er det vanskelig. onsdag grei veiedag da jg er veldig glad i vin. Lykke til alle sammen.

einara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:36   #763
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Har du egg i kjøleskapet? Sleng sammen litt eggedosis... Det har vært redningen her mange kvelder når folk har vært godtesyke...

Har masse egg, men tør ikke spise de rå... Og det jo det man gjør med eggedosis, er det ikke?

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:38   #764
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Har masse egg, men tør ikke spise de rå... Og det jo det man gjør med eggedosis, er det ikke?

Hvorfor tør du ikke spise de rå? Er de ikke norske?

Alternativt kan du piske opp litt krem, steke en http://www.madebymanne.com/blogg/frokostpannekaker.html eller http://www.madebymanne.com/blogg/osteknekkis.html

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:38   #765
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

til lagom og karbomamma som også har greid å motstå fristelser i helga

Karbomamma: Finn deg noe Fett som du liker å spise - Lag pruttilutts lapper, kjempegode, lavkarbois hvis du har det i frysen og har lyst på noe godt, jeg er veldig glad i ost, så i slike tilfeller tar jeg ofte ett stooort stykke ost med litt stangselleri til, spiser sakte og koser meg. Viktig med noe fett som du synes smaker godt selv!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:44   #766
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Karbomamma: HEIA!! Savna dæ!
Hva med å teste lappe-oppskriften min som vaffelrøre?

Når jeg er fysen vet jeg det kommer av to ting; enten lite vann eller fett.
Jeg har lagt remuladesalaten min i dag, og den er heldigvis så søt pga. fløten at alt er dempet for nå Er så spent på morradagen at du aner ikke!

Einara: Takk for hyggelig hilsen. Jeg engasjerer meg veldig innenfor dette temaet og absolutt elsker stemningen i tråden vår. Her har vi det bra og støtter hverandre

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:45   #767
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Jeg tror jeg dauer... Det liksom kribler i armer og ben og det er nesten så kroppen går til skapet helt av seg selv her... Trenger strakstiltak og nødverge ASAP!

HOLD UT!! Det varer bare en kort stund og er IKKE verdt det!! Slapp av og fokuser på noe annet; ta en kopp te? Gå en tur? Sjekk i klesskapet om det er noen klær som er litt mer passe enn sist? En dusj med en god bodylotion etterpå?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:47   #768
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Hvorfor tør du ikke spise de rå? Er de ikke norske?

First Price egg... sikkert norske. Gubben er bare så bestemt på at man ikke må spise rå egg og det har smittet over på meg Men eggedosis høres unektelig godt ut... Spiste MENGDER som lite, hehe

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.


Karbomamma: Finn deg noe Fett som du liker å spise - Lag pruttilutts lapper, kjempegode, lavkarbois hvis du har det i frysen og har lyst på noe godt, jeg er veldig glad i ost, så i slike tilfeller tar jeg ofte ett stooort stykke ost med litt stangselleri til, spiser sakte og koser meg. Viktig med noe fett som du synes smaker godt selv!!

Tok meg akkurat en liten neve peanøtter Hjalp ingenting, og fikk i meg langt over det jeg trenger av karbo nå på kvelden Tror jeg må i gang med noe osteknekkis med ost oppå... Masse fett, masse krønsj og gjort i en fei.... Kjenner at jeg bør ha litt lavkarbois i fryseren til krisetilfeller, ja!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:48   #769
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Norske egg er ikke farlige å spise rå, men jeg mener det skal være en måte å varmebehandle de på uten at de blir kokt... sånn rett nedi kokende vann og opp igjen eller noe. Man burde kanskje Google det eller håpe på innspill i tråden.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:49   #770
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

1-1.5g pr kg kropsvekt er nok hvis man ikke er trener veldig mye - og da skal man, etter det jeg har lest, ta utgangspunkt i den vekten man vil ha som normalvektig, ikke nåværende vekt. Pass heller på å få nok fettinntak, fettfobi er den aller vanligste nybegynnerfeilen, vi har alle slitt med den

...så jeg tok noen forhåndsregler:
1. Spiste meg god og mett på forhånd
2. Tok på meg noen fine klær fra klesskapet som jeg nettopp har greid å krympe inn i, og sa til meg selv at bl. a. kaker er nettopp det som har gjort at jeg ikke har kunnet bruke de klærne på leeenge.

Jeg og har lest 1-1,5 g protein ift normalvekt og ikke nåværende.
Lure grep for bortebesøk!! Spesielt det med klærne!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hvis man er inaktiv og samtidig har høyt inntak, så ser jeg for meg at det lagres. Er man i tillegg i ketose og har høyt inntak av proteiner som ikke blir fullt benyttet, ser jeg for meg at det kan forårsake platå. Min påstand, altså.

Jeg har lest at hvis en inntar mer proteiner enn hva en trenger så omdannes dette til sukker, og sukker omdannes til fett....

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

1) Rom var ikke bygd på en dag - hvis du hadde regnet med å gå ned 10 kg på ei uke, så kan du glemme det altså. Utålmodighet er forståelig - er også ivrig etter å få i gang et vekttap. Gi kroppen din litt tid, gå ut i naturen og nyt at du er i ketose- se for deg hvordan livet, helsen og kroppen din er om 6 måneder.

Enig med Pruttilutt her; du må smøre deg med tålmodighet. Jeg har gått ned 4 kg på 11 mndr - og tross dette holder jeg på ennå. Vekta har hoppet opp og ned rundt de 4 kg'ene hele tiden. Jeg har valgt å ha fokus på at dette er det rette for kroppen (mye bedre form, ikke oppblåst, treg mage, luft i magen osv) og veier meg bare en sjelden gang. Det er fortsatt demotiverende å se oppgang når en ønsker det motsatte; altså sluttet jeg med det. Fokus på vekta er også en måte å stoppe vektnedgang på....

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

60 gram frosne jordbær knust med stavmikser, hadde 1 egg i og 1 dl fløte, pisket i 1 minutt, tilsatte litt søtning og vaniljeessens. NOMS!

TAKK!!! Gleder meg allerede!!!

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Bildet er dårlig, men budskapet kommer helt klart fram? Budskapet er at dette virkelig funker. Ikke gi opp!

Helledussen Pruttilutt; som du har stått på!!!! Du har ingen grunn til å bekymre deg for litt potetgull. Du har gjort en enorm jobb! Imponerende!!

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:51   #771
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Karbomamma: HEIA!! Savna dæ!
Hva med å teste lappe-oppskriften min som vaffelrøre?

Når jeg er fysen vet jeg det kommer av to ting; enten lite vann eller fett.
Jeg har lagt remuladesalaten min i dag, og den er heldigvis så søt pga. fløten at alt er dempet for nå Er så spent på morradagen at du aner ikke!

Schnuppa! Orker ikke dra frem vaffeljernet nå, men tror jaggu jeg skal prøve det i morgen. Du kan jo tenke deg å sitte der å se en haug med andre mumse i seg nystekte vafler... Den lukten kommer til å sitte lenge i nesen, for å si det sånn!

Har blitt alt for lite vann hele helgen, så det kan nok være det som gir suget... Lager meg litt knekkis så håper jeg det går over!

Jeg er også utrolig spent på i morgen!! Har ikke snikveid meg engang, men må innrømme at jeg lette etter en badevekt i sommerhuset

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:52   #772
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Med andre ord: Aminosyrer som ikke anvendes direkte i kroppen omdannes til glukose som lagres som glykogen. Og i løpet av denne prosessen kan blodsukkeret stige og så synke når det omdannes til fett?
Jeg lærte på skolen i biologi at aminosyrer omdannes til triglyserider hvis de ikke ble benyttet. En fin problemstilling for vår kjære Espen Tostrup.

Koselig med kommentarer, Dollsine <3

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:55   #773
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Schnuppa! Orker ikke dra frem vaffeljernet nå, men tror jaggu jeg skal prøve det i morgen. Du kan jo tenke deg å sitte der å se en haug med andre mumse i seg nystekte vafler... Den lukten kommer til å sitte lenge i nesen, for å si det sånn!

Har blitt alt for lite vann hele helgen, så det kan nok være det som gir suget... Lager meg litt knekkis så håper jeg det går over!

Jeg er også utrolig spent på i morgen!! Har ikke snikveid meg engang, men må innrømme at jeg lette etter en badevekt i sommerhuset

Jeg var på tivoli i dag med to venner, de gomla popkorn (<3) og sukkerspinn (<3 <3), men jeg avstod fra alle tilbud om å smake Endte opp med å gafle i meg både hjemmelaget kaffe latte og lage remuladesalat

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 20:57   #774
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Med andre ord: Aminosyrer som ikke anvendes direkte i kroppen omdannes til glukose som lagres som glykogen. Og i løpet av denne prosessen kan blodsukkeret stige og så synke når det omdannes til fett?
Jeg lærte på skolen i biologi at aminosyrer omdannes til triglyserider hvis de ikke ble benyttet. En fin problemstilling for vår kjære Espen Tostrup.

Koselig med kommentarer, Dollsine <3


Det ble veldig mange på en gang; men hadde noe på hjertet og tok sjansen . Jeg kan nok ikke biologien min godt nok, men har lest her inne et sted at for mye proteiner (dvs det kroppen ikke trenger) omdannes til sukker og deretter lagres. Ingenting er bedre enn at dette bekreftes/avkreftes selv om jeg aksepterer tanken fordi det høres logisk ut

  Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:16   #775
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg var på tivoli i dag med to venner, de gomla popkorn (<3) og sukkerspinn (<3 <3), men jeg avstod fra alle tilbud om å smake Endte opp med å gafle i meg både hjemmelaget kaffe latte og lage remuladesalat

Flinkis!!! Å stå i mot fristelser på den måten MÅ man jo bare lære seg, men det er ikke dermed sagt at det er lett.

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no