Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Thaisalat med smak av lime (med bilder)

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-12, 20:05   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Thaisalat med smak av lime (med bilder)

Oppskriften på denne retten fant jeg på den kjempeflotte bloggen Maries Matmisjon.
En nydelig, lett og god thai inspirert rett - perfekt nå om sommeren. Syrlig, frisk smak av lime, og litt hot... Kjempegodt!!

Oppskrift

400 g kyllingkjøttdeig
3 fedd hvitløk, finhakket
1 rød chili, finhakket
1 agurk
1/2 rød paprika, finsnittet
4 - 5 sukkererter, finsnittet
salat
3 ss frisk koriander
Salt og pepper

Dressing:
2 ts sesamolje
1 ss søt chilisaus
saften av 2 lime
1 ss fiskesaus (asiatisk)
2 ss vann
2 stk finsnittet vårløk
1 stilk finsnittet stangselleri


Stek kjøttdeigen med hvitløk og chili, og smak til med salt og pepper.
Bland sammen ingrediensene i dressingen.
Del agurken på langs og skrap ut den myke kjernen. Skjær den så i tynne skiver - gjerne med ostehøvel.
Bland den stekte kjøttdeigen med dressingen.
Legg salat, agurk, sukkererter og paprika på et fat. Ha over kjøttdeigen, og pynt med grovhakket koriander.

Nydelig sommermat!!

Se bloggen min for flere bilder

Vedlagte bilder
Filtype: jpg thaisalat2.jpg (139,4 KB, 29 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/

Sist redigert av Mat for sjelen : 09-08-12 kl 19:42.
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 21:19   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Thaisalat med smak av lime...(med bilder)

Denne røk rett inn i oppskriftsmappa, gitt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-08-12, 19:41   #3
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Thaisalat med smak av lime...(med bilder)

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Denne røk rett inn i oppskriftsmappa, gitt.

Så koselig

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
salat, thai


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Granola med smak av eple og kanel (med bilder) Mat for sjelen Frokost og kveldsmat 1 28-11-13 18:07
Sjokolademandler med smak av lakris... (med bilder) Mat for sjelen Kake/dessert og snacks 2 16-04-12 11:09
Granola med smak av Vanilje og Appelsin... (med bilder) Mat for sjelen Frokost og kveldsmat 3 25-03-12 21:34
Lime inn bilder uten url - i innlegg? neelam Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 18-02-10 00:03
Lime-mousse Marianne Kake/dessert og snacks 0 07-02-05 19:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no