Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan få i seg Kalium/Kalsium/Magnesium på Atkins, Ketolyse, Skaldemann etc.?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-08, 09:34   #1
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Hvordan få i seg Kalium/Kalsium/Magnesium på Atkins, Ketolyse, Skaldemann etc.?

Ja....overskriften sier det så fint i seg selv

Kalsium forstår jeg forsåvidt - i ost/melkeprodukter, den er grei. Men hva med de som ikke tåler melkeprodukter? Er man avhengig av kosttilskudd da? Eller må man spise innmat eller noe?

På Ketolyse vet jeg det hører med tabletter. Men baserer man vitamin- og mineral-tilgangen på det?

Er det ikke et mål om å få dekket vitamin- og mineral-behovet via kosten så godt som mulig?

Takknemlig om noen gidder svare, har grublet fælt på denne...såå nysgjerrig

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 09:56   #2
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Hvordan få i seg Kalium/Kalsium/Magnesium på Atkin, Ketolyse, Skaldemann etc.?

Vet ikke hvordan det er med Atkins og Skaldeman, men i Ketolyseboken står det i alle fall at tablettene er sammensatt med tanke på hvilke vitaminer og mineraler det kan være vanskelig å få i seg nok av på dietten. De er f.eks. tilsatt kalsium blant annet fordi man skiller ut mer kalsium enn normalt i urinen når man går på kuren. Man baserer ikke vitamin- og mineraltilgangen utelukkende på dette, men sørger for å få nok, i tillegg til at blandingen skal virke på fettforbrenningen og stoffskiftet. Torkil skriver i boken at når man er ferdig med kuren og går over til et kosthold med flere matvarer, holder det å ta kromtabletter - dette fordi de fleste ikke får i seg nok krom via maten, og krom hjelper til med forbrenningen av karbohydrater. (Man kan ta multivitaminer om mn ønsker det, men det er ikke strengt tatt nødvendig, siden kosten forhåpentlig vil være variert nok til å dekke alle behov.)

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 10:41   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg Kalium/Kalsium/Magnesium på Atkins, Ketolyse, Skaldemann etc.?

Jeg tror også en faktor kan være at grønnsaker som finnes i butikkene er hurtigdyrket, og jorda noget utpint. Det hadde vært fint om alt var økologisk, men jeg tror ikke maten er så næringsrik i dag som den en gang var...
Man får i seg noe mineraler dersom man bruker mineralsalt/havsalt i stedet for bordssalt, ellers tar jeg Spektro Multivitamin samt jern- og zinktilskudd. Krom har jeg ikke hatt noe særlig behov for, men lurer på om det kan være noe av det i kosttilskuddet. Merker faktisk en liten viss forskjell om jeg glemmer å ta kosttilskuddene flere dager på rad.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på ketolyse og skaldemann? lillestine Ketolysekuren 5 13-01-08 15:43
Nybegynner i ketolyse, hvordan starter jeg? kristindama Ketolysekuren 4 02-01-08 16:39
Atkins vs. Skaldemann Rattata Spørsmål og svar 15 06-12-07 16:11
Kalium og Magnesium jeef-micro Kosttilskudd 5 25-09-07 09:52
Hvordan gjøre Atkins HP Atkins kosthold 0 13-02-04 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no