Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Hva spiser du til jul ?

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-05, 17:58   #1
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs
Smile

Hva spiser du til jul ?

tenkte dette kunne vært en koselig tråd ! Det finnes jo så mange forskjellige juletradisjoner, så hvordan er det hjemme hos deg ?

Hos meg er det

middag: ribbe med medisterpølser , svisker, surkål, poteter, sausen er ribbefett + blomkål, brokoli og gulerøtter !

dessert: karamell og sjokolade pudding med krem , kaffe og konfekt

Seinere på kvelden er det julekaker og iskake , kaffe +++

også må vi gå rundt juletreet og gå i Kirken

åh Gleder meg til jul ....må nok lage litt lavkarbo kaker og konfekt ja så det ikke tar helt av

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 18:28   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

tenkte dette kunne vært en koselig tråd ! Det finnes jo så mange forskjellige juletradisjoner, så hvordan er det hjemme hos deg ?

Hos meg er det

middag: ribbe med medisterpølser , svisker, surkål, poteter, sausen er ribbefett + blomkål, brokoli og gulerøtter !

dessert: karamell og sjokolade pudding med krem , kaffe og konfekt

Seinere på kvelden er det julekaker og iskake , kaffe +++

også må vi gå rundt juletreet og gå i Kirken

åh Gleder meg til jul ....må nok lage litt lavkarbo kaker og konfekt ja så det ikke tar helt av

Vi har grøt i 12-13 tiden med sukker, kanel og rosiner. og rød saft

i ca 17-18 tiden har vi pinnekjøtt, kolerabistappe og poteter, og ribbefett.

dessert er riskrem med bringebær saus,

ut over kvelden går det i brus, øl, forskjellige alkoholholdige ting (jeg feirer jul på 4 forskjellige steder anpå hva år det er så det er veldig forskjellig, har hatt 2 alkoholfrie julaftner nå) og så mandariner, nøtter og litt konfekt og sånt.

Vi går ikke rundt jule treet, vi går ikke kirken. men vi sitter og ser på tv. og det har vert en tradisjon å reise til Telavåg og på graven til Bestemor og oldefar. en tradisjon jeg liker.

men siden jeg feirer med storfamile (mamma sin familie med besteforeldre og onkler og kusiner osv.) , liten familie ( pappa og samboern , mine søsken og stesøsken, eller svigerfamilien som består av 3 utenom oss) så er julen veldig forskjellig fra år til år..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 18:35   #3
Nada
Juniormedlem
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 34
Nada er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser du til jul ?

Elsker jula!!
Kl. 1100 har vi mølje. (Flatbrød med kraft og fett)
Kl. 1700 har vi ribbe, medisterkaker, medisterpølser, surkål, poteter og tyttebær og sylteagurk. Drikke: Julebrus, øl, akevitt, vin.
Litt utpå kvelden er det dessert (multekrem) og julekaker, kaffe, konfekt ++

__________________

Kom arbeidslyst og treng deg på, her vil du motstand finne.
Nada svada
Nada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg a'la Nada Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 19:22   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

Vi starter dagen med pynting av juletre, tre nøtter til askepott og felles frokost
så er vi i kirken, og etterpå møter vi alle tanter, onkler og søskenbarn på mammas side ved graven til mormor og morfar, hvor vi tenner lys, og ønsker hverandre god jul.

Til middag kl 17 er det ribbe, julepølser, brunsaus/ribbefett (valgfritt) poteter, potetgull, svisker og rødkål. Vi har ingefærøl, øl eller hjemmebrygget øl til. Til dessert er det mammas hjemmelagde karamellpudding med hjemmelagd karamellsaus og litt krem.

Senere på kvelden har vi julekjekser, frukt (klementiner ) snacks og godteri samtidig som vi åpner julegavene. (vi bruker laaaaang tid på dette da)

vi varierer hvor mange vi er. Søsteren min bor i england og feirer jul der annethvert år, så når hun er hjemme er hun, samboeren, mamma, pappa farmor, farfar og jeg, mennår søster er i england er vi hoss tante og onkel, og to søskenbarn på julaften.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 19:46   #5
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser du til jul ?

Gleder meg til jul

Julaften starter alltid med 3 nøtter til askepott - jeg elsker den filmen!
Så drar vi i kirken ca kl 15, så rett på bestemor/bestefars grav og tenner lys.
Deretter er det middag: kveite med grønnsaker og poteter & multekrem til dessert
Resten av kvelden: gaveåpning, konfektspising, julekaffe osv
1.juledag = julefrokost med masse godt pålegg og hele familien samlet etil en laaang frokost, middag = ribbe med alt tilbehør
2. juledag = kalkun med masse godt
Nyttårsaften = pinnekjøtt!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 23:23   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

Jeg lager marsipan pyntet med og uten mørk sjokolade og nøtter (vanøtter/mandler). Lager mandelkaker til meg selv og småkaker med sjokolade & nøtter til de andre. I år skal jeg lage delfiakake også...

Lille julaften er det risengrøtdag - jeg spiser ikke grøt *punktum*

Julaften er det ribbe, medister, hjemmelaget surkål - masse grønnsaker. Multekrem til dessert. I år iallefall....

1. juledag er det julelunch som varer til langt utpå kvelden. Med alt som finnes på et koldtbord....

Er ikke i julestemning i år.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 00:28   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

Vi spiser pinnekjøtt og kålrotstappe.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 10:01   #8
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

Her er det ribbe med alt tilbehør *yammee!!*

I år skjønner nok sønnen mer av det hele, så vi har tenkt å synge julesanger. Vi skal også i kirken før middag.

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 10:04   #9
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Gleder meg til jul

Julaften starter alltid med 3 nøtter til askepott - jeg elsker den filmen!

Visste du forresten at 3 nøtter til askepott kommer ut på DVD ca den 7 desember??? Og ja, det er MED NRK's versjon....

Og så kan du også få kjøpt musikken til filmen og...for den er utgitt på CD...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 12:15   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser du til jul ?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Visste du forresten at 3 nøtter til askepott kommer ut på DVD ca den 7 desember??? Og ja, det er MED NRK's versjon....

Og så kan du også få kjøpt musikken til filmen og...for den er utgitt på CD...

Åh!!! Det spørs bare om jeg ønsker meg den dvd til 'sokke-gave' eller 'åpne tidlig på julaften morgen' gave fra prinsen

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 13:43   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Visste du forresten at 3 nøtter til askepott kommer ut på DVD ca den 7 desember??? Og ja, det er MED NRK's versjon....

åh ingenting er mer sjarmerede en han mannen som har alle stemmene AAAAAaaskepott .... haha jeg hører semmen inni hodet !

men tror ikke jeg har lyst på den jeg ... det er bare lov og se den julaften morgen ! tradisjon er tradisjon kan ikke tenke meg og se den 27 des eller 15 des for den saks skyld ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 17:23   #12
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser du til jul ?

Nei du har litt rett nøtta! Det er noe med det å kun få se den på julaften morgen

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 17:32   #13
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

Enig i det jeg også, nøtta....men med små barn, familieselskap osv. så er det HÆRLIG å kunne bestemme selv når filmen skal vises...er ikke alltid mulig å sette seg ned kl 1100 julaften... så den ene dagen tas filmen fram, for så å legges bort igjen... Er så godt å være uavhengig av NRKs tettpakkete juleprogram....og kunne velge selv når vi skal sette oss ned å kose oss med slike filmer.... for jeg skal kjøpe Caprinos samlede til jul også... nyutgitt på DVD...4,5 timer med uhemmet mimring...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 19-11-05, 20:00   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

åh så kos Ziggy

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-11-05, 12:21   #15
Lara
Medlem
 
Lara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 390
Lara har en fantastisk aura rundt segLara har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser du til jul ?

Jeg gleder meg også veeeldig til jul!!
Samboeren og jeg starter med å gå i kirken kl 16.00.Deretter drar vi til kjente og kjære på kirkegården og tenner lys.Så sånn ca kl 17.30-18.00,er vi hjemme hos foreldrene mine.Da spiser vi alltid spinatsuppe med egg til forett.Skinkestek,medisterkaker,medisterpølser,sos isser,rosenkål,grønnsaker+deilig saus.NAM!
Til dessert er det sjokoladepuddding og gele med vaniljesaus,men det er det som regel ingen som orker.
Når vi skal kose oss med å åpne pakkene,koser vi oss også med en øl,aquavit og dram.Ved 22.00-23.00 tiden,drar samboer`n og jeg hjem til fuglene våre og feirer jul med dem oh åpner alle pakkene som er her hjemme.Deilig.Nå hører jeg på julemusikk og det kribler i kroppen!

__________________



1.delmål nådd:- 7kg
2.delmål:ned 3kg
Lara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-05, 12:46   #16
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

åh jeg hører også på julemusikk og etterpå skal jeg og lille bruttern lage julegaver !!

men så koselig at det er så mange som går i kirken ! det blir ikke jul uten sier bare jeg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-11-05, 18:24   #17
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser du til jul ?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

men så koselig at det er så mange som går i kirken ! det blir ikke jul uten sier bare jeg

Helt enig! Så hvis jeg drar sørover og feirer jul sammen med sambo igår så skal vi i kirken likevel! På det punktet inngår jeg ikke noe kompriss nei!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 24-11-05, 19:05   #18
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva spiser du til jul ?

på julaften spiser vi ribbe,skinkesteik,medisterpølser/innmatpølser...æsj...kjøttkaker,brun saus og sky saus..og jeg må alltid ha makaroner og ketshup så klart,,,ikke når jeg har levd på lavkarbo da men......

også har vi riskrem og rød saus til dessert

og kaker og snop seinere på kvelden når noen orker å ha i seg noe at....

håper alle får en toppers jul samma hva de spiser

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:22   #19
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

For en koselig tråd!!
Får nesten litt julestemning

Vi pynter juletreet på lillejulaftens kveld..Meg og søs

På julaften, ser vi tre nøtter til askepott, mens mamma begynner å forberede julemiddagen..

Den består av Ribbe, poteter, brun saus, medisterkaker, kjøttkaker, medisterpølser, surkål, rødkål, tyttebær, kålrabistappe, ribbefett, agurker i lake, og annet tilbehør (Godt jula bare er èn gang i året)...

Til dessert har vi riskrem med bringebær/jordbærsaus (med mandel)..
den som finner mandalen, vinner en marsipangris...Håper IKKE jeg finner mandelen i år....hehehehe....
Får lage min egen marsipangris

Gavene åpner vi etter vi har hvilt oss litt etter middagen...
Gjerne rundt 18-tida...

"barna", som er meg på 24 og søs på 28, åpner våre gaver først...Noe som tar sin tid, fordi gavehaugen bare blir større og større for hvert år!

Etter gavene, er det kaffe og kake...
Kransekake, småkaker og twist som regel....

I år, skal jeg lage småkaker og marsipan..
Og så blir det nok en del nøtter på bordet
Og mandariner skal jeg ha noen av i løpet av jula...Det hører liksom med hos meg...

Åh, gleder meg til juuul!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 00:22   #20
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser du til jul ?

Har vært vant med pinnekjøtt, men det har blitt litt forskjellig etter hvor jeg er, og er sammen med. Iår blir vi her hos meg sammen med min mor, en av mine søstre og hennes familie juleaften. Noen i min søsters familie kan ikke ha fårekjøtt så derfor blir det ribbe iår.
Tilbehør er medisterpølse (håper jeg får tak i ketolysepølser iår også), medisterkake,saus,surkål og kålrabistappe, samt syltet agurk, rødbeter og tyttebærsyltetøy. Til dessert blir fritt valg mellom riskrem og moltekrem (Moltekremen lager jeg med sukkererstatnign. Ingen kjenner forskjellen når jeg bruker Splenda. )
Etter gaveutdelingen blir det kaffi og kaker.
Frukt, nøtter og godterier bruker å stå fremme hele tiden, men det er bare så vidt at endatil barna har tid til å smake på det.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 00:42   #21
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hva spiser du til jul ?

Min jul pleier bare vare stress stress stress...eller rettere sagt,jag å søstra min er avslappet å glade å vare hjemme på jul,men mamma stresser å maser så førbannet mye så julen slutter alltid med krangling.. Førre året klarte vi oss fram til den 25.te

Men vi spiser god mat vartfall

køttbullar,prinskorv ,juleskinke,sill,potatis,bruna bønner,Janssons frestelse,potatis -korv,dopp i grytan og diverse vegetariske alternativ (søstra min er veggis) og de siste åren har jag også tatt med midisterpølse og sur kål fra norge som jag elsker..

masse gotteri,nøtter,frukt. Og drikker masse Julmust...

He He..dere skjønner nog ikke helften av va den svenske julmaten er for noe

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 00:50   #22
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

På julaften spiser jeg alt! Jeg driter en lang marsj i alt som heter lavkarbo denne ENE dagen i året, jeg lever og ånder for julaften hehe.
Jeg er i julestemning fra 1. januar omtrent, jeg elsker julen og alt som hører med. Hele november og desember går jeg rundt og tripper her og småsynger og pynter, og mannen blir nesten gal av meg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 07:41   #23
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hva spiser du til jul ?

tradisjonen på den store dagen avhenger om vi skal feire julaften med mine eller hans familie.
men i år er det med mine og da skal vi være i ei hytte på haugen i Sirdal. det blir herlig. vi blir 13 stk, jeg å sambo, resten av fam min og onkel og tante med 4 barn og mormor. der den minste er 11 år mens den eldste er 73 år.

kanskje risgrøt på dagen , er usikker.
men vi skal spise pinnekjøtt, med riskrem til dessert.
også er det oppvask, og pakkene

og kaker og kaffe.
og frem tilogmed 2 dag skal tilbringes på hytta. også er det hjem til svigers.

Nyttår blir nok feiret med venner. og 2/3 januar drar vi til Thailand.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:19   #24
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Hva spiser du til jul ?

Her står vi opp ca 08.00 ser på tv og spiser snop...høydepunktet er sef tre nøtter til askepott,så spiser vi risengrøt (sef med "hvor er mandelen og marsipan gris premie) etterpå er det på med finstasen og videre klokken 17 sølvguttene ringer julen inn..klokken 18 spiser vi pinnekjøtt med poteter,kålerabistappe og ribbefett...til desert er det riskrem med jordbær saus ...begynner å åpen presanger ca i 20 tiden til kaker og kaffe...jippi jeg gleder meg sånn !!!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:36   #25
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser du til jul ?

I år blir det julaften hos svigers, sambo og jeg, sønn & hans sambo og lille Ella og sambos yngste søster med mann.

Menyen blir svinesteik med hjemmelaget surkål og alt annet tilbehør. Riskrem til dessert.

Jeg spiser ikke potetene til middagen og jeg spiser kun en liten klatt med riskrem. Jeg lager marsipan til alle (med "splendamelis" - pynta med/dyppa i 86% sjokolade - har fått mye skryt for den). Og det + 86% Lindt er det eneste snopet jeg spiser.... hvis jeg ikke lager noe annet lavkarbo/lav GI godteri eller småkaker da.

Ser ingen grunn til at jeg skal spise mat kroppen min ikke trives med/liker bare fordi det tilfeldigvis er jul og det er tradisjon med spesiell mat.
Skal jeg få oppblåst mage og legge på meg fettkilo bare på grunn av tradisjon ? Nei, det gidder jeg virkelig ikke. Julesnopet er ikke SÅÅÅ godt !

Men hadde det vært så godt at det hadde vært verdt slitet i månedene etterpå hadde jeg nok spist litt godterier jeg også !

1. juledag er det forresten julelunch som varer og varer og varer hele dagen. Koldtbord. Namme !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva i allverden spiser dere til frokost? babyboo Induksjonen 18 29-09-05 18:16
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no