Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

South Beach møter ketolyse - er det noen som bruker mettet fett?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-09, 08:01   #1
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

South Beach møter ketolyse - er det noen som bruker mettet fett?

Nå har jeg fått South Beach boken og leser det som står. Etter å ha hengt her inne er jeg ikke sikker på om jeg er helt enig i at mettet fett nødvendigvis er galt fett. Jeg har nettopp oppdaget cocosa og bruker meierismør om jeg trenger det. South Beach bruker mye mindre fett enn ketolyse (man er ikke i ketose, så da må man bremse på kaloriene) og anbefaler at de to spiseskjeene om dagen skal være umettet. Men er det noen som har forsøkt å bytte ut det umettede fettet med mettet?

Jeg er i ketose enda og vet ikke om jeg skal skifte over eller ikke. Jeg merker ingen forskjell på mål eller klær på ketolyse, så jeg er trolig veldig kalorisensitiv. Derfor vurderer jeg å bytte - men det blir i såfall en hybrid med litt mer karbohydrater enn nå, men uten brød som man kan trappe opp med - det klarer jeg meg fint uten. Jeg tror også South Beach er lettere å implementere når jeg skal hjem til jul - og ikke minst i det lange løp. Jeg savner virkelig bønner og linser, men ellers klarer jeg meg veldig greit.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
South Beach eller ketolyse? Mrs_Maya Mer enn 30 kg overvekt 3 18-06-09 12:50
South beach, ketolyse og fiber-spørsmål SouthBeachFølger Spørsmål og svar 4 07-05-09 09:48
Noen spørsmål anngående Atkins og South Beach. Snillgutt30 Atkins kosthold 3 22-01-08 21:09
Noen på South beach? Gro South Beach 3 06-06-05 20:15
Eat, South Beach osv.. Kalorine Lavkarbo generelt 3 14-08-04 15:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no