Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 19:21   #1
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Ja jeg merker det godt, at nesten 20 kg er borte. For når polstringa forsvinner, blir kulda så uendelig mye mer merkbar!
Eller er det det at jeg er blitt eldre som gjør det?
Jeg er blitt en frysepinn av dimensjoner, det er rett og slett direkte plagsomt. Hutrer og skjevler og sover fullt påkledd i joggedress når det er minusgrader ute. Jobber i barnehage og må kle meg vanvittig mye mer nå enn tidligere!

Noen andre som har opplevd noe slikt?

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:32   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Ja, det er nok ganske vanlig "Polstringen" vår blir borte og vi må erstatte det med mer klær.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:50   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Da jeg gikk på GR- kurs, lærte vi at 3 kg fett tilsvarer en ull- genser i varme- effekt!
Ikke rart om man fryser etter hvert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:51   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

JA! Jeg fryser utrolig mye! Synes rett og slett det er slitsomt....mange ganger jeg må ta meg en varm dusj rett og slett for å få varmen i kroppen....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:28   #5
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Jepp, frysepinn her og

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:46   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Jaa. Men jeg synes det er litt fint, jeg. Før var det helt uaktuelt å ta i bruk ullstrømper og raggsokker og sånt, og jeg synes det er ganske koselig å loffe rundt i denslags.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:48   #7
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

JA! Jeg fryser utrolig mye! Synes rett og slett det er slitsomt....mange ganger jeg må ta meg en varm dusj rett og slett for å få varmen i kroppen....

Det må jeg gjøre også noen ganger.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:06   #8
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Dette har jeg også erfart. Mange år siden jeg har frosset så mye som denne vinteren. Har kjøpt ulltrøye og -shorts som jeg bruker (nesten) hele tida. Må vel kjøpe et sett til, så jeg får vaska dem. ;-)

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:06   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Ja, uten tvil. Jeg kunne gå med tynn sommerjakke midt på vinteren som overvektig. Nå fryser jeg bare jeg SER ut av vinduet og det er litt snø eller vind. Jobber også i barnehage og dør litt for hver dag som går når det ikke er sommer eller vår. GRØSS! Men man blir mer vant til det etterhvert. Jeg frøs mer de første årene.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:24   #10
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Ja gjett. Og som hundekjører så kan det være fryktelig upraktisk..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:02   #11
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Nå er mer ulltøy funnet fram og et sett ligger i vaskemaskinen (hadde neaten ikke råd å ta det av. Har prøvd å leite etter noe kult ulltøy, men de har dårlig utvalg av Kari Traa sitt her i byen (sikkert utsolgt, det har vært iiiiskaldt i vinter), så det har blitt Janus istedet. (Ville hatt en bokser-ullbukse.)

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:55   #12
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Spis mer, så fryser dere mindre

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 00:03   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Hvis jeg skipper frokosten begynner jeg å fryse etterhvert. Men det er fordi forbrenninga synker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 02:09   #14
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Jeg fryser mye mer enn før. Spesielt etter jeg har vært ute og gått tur, selv om jeg kler meg godt, så fryser jeg når jeg kommer inn igjen, og da tar det noen timer å få varmen igjen. Jeg har mye isolasjon enda, men jeg tar det som et godt tegn at jeg fryser - håper i allefall at det betyr at noe skjer, og kiloene går jo av.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 07:27   #15
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Fryser mer jeg og, men det er som jeg ser ganske normlt

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 08:59   #16
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Opprinnelig lagt inn av Greddy, her.

Spis mer, så fryser dere mindre

Helt korrekt, og ikke bare spis mer, men spis også litt mer karbohydrater fra lavkarbovennlige grønnsaker som f.eks potet, kålrabi, gulerøtter, søtpotet, etc. Jeg sier ikke at dere skal gå berserk, 50 - 120 gram karbohydrater, og litt mindre fett på de dagene dere spiser mer karbs. Kombiner gjerne "høykarbo" dager med dager hvor du trener.

Om du er helt på null på karbohydrater sliter skjoldbrukskjertelen din ganske betraktelig. Det er den som står for stoffskiftet.

Putt følgende ord inn i google: low carb diet thyroid problems

Om dere fryser på en lavkarbodiett ville jeg seriøst fått undersøkt TSH, T4 og T3 hormonene deres for tegn til problemer med skjoldbruskkjertelen.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:52   #17
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Nå har ikke jeg gått ned så fryktelig mye men jeg synes i grunnen jeg fryser mindre?
Mulig det er fordi jeg synes jeg har litt mer energi og orker å gjøre mer?
Hvis jeg sitter inne og fryser litt, så går jeg bare ut en tur og gjør noe ute, så virker det straks myyye varmere når jeg kommer inn igjen.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 12:58   #18
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Etter 30kg ned har jeg faktisk måttet gå til innkjøp av ullundertøy. I fjor-vinter jobbet jeg ute i -10 i bomullstights og tykk jakke. I år var det ikke engang aktuelt.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 15:12   #19
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Kanke skjønne skjoldbruskkjertelen har noe med det her å gjøre? Jeg fryser utendørs, når det er kaldt og minusgradene kommer. Det gjorde jeg ikke før. Det holdt fint med ei jakke på, nå må jeg ha stilongs og ull på meg for å holde varmen..Blir jo kaldere inne i huset også når det blåser og er minus ute, på gulvene spesielt..

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 15:25   #20
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Ja jeg merker det ganske godt. Er ca minus 20 kg siden i fjor. Har mye muskler, men det hjelper vist ikke her... Jeg fyser og går konsekvent med ullsokker og tykk dun jakke. Tidliger har jeg ikke hatt vintersko med for... Det måtte jeg kjøpe i år

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:10   #21
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Fikk forøvrig svar i går på samme innlegg på et annet forum, om at det nok var alderen.. Det var spurt litt for spøk det der emd alderen og jeg føler meg litt for ung enda til å bli kald pga mine år! HAr vært 33 i ca 3 mnd.. :P Så LITT tidlig syns jeg det var...

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:12   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Masse fett er blitt borte som beskyttelse Vi må faktisk kle oss for å holde varmen

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 21:44   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Fikk forøvrig svar i går på samme innlegg på et annet forum, om at det nok var alderen.. Det var spurt litt for spøk det der emd alderen og jeg føler meg litt for ung enda til å bli kald pga mine år! HAr vært 33 i ca 3 mnd.. :P Så LITT tidlig syns jeg det var...

Alderen? Den var ny. Jeg har bestandig fryst. Men særlig da jeg røyka. Da mista jeg blodsirkulasjonen i armene da det var kaldt ute. Bedre etter at jeg sluttet. Det tok tid å bli bedre.Jeg tror ikke det bare har med polstring og røyking å gjøre, men også forbrenning og /eller noe annet genetisk. Ei jente jeg kjenner som er tynnere enn meg fryser ikke i kulda til tross for mindre klær.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 22:28   #24
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Jeg synes ikke jeg gjør stort annet enn å fryse. En helt merkelig følelse, aldri vært vant til å fryse - selv ikke da jeg var tynn før jeg ble tjukk. Veldig upraktisk når man bor en plass der graderstokken rett som det er viser 20 kuldegrader.

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:38   #25
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man frysepinn når kiloene forsvinner?

Opprinnelig lagt inn av Heaven, her.

Fikk forøvrig svar i går på samme innlegg på et annet forum, om at det nok var alderen.. Det var spurt litt for spøk det der emd alderen og jeg føler meg litt for ung enda til å bli kald pga mine år! HAr vært 33 i ca 3 mnd.. :P Så LITT tidlig syns jeg det var...

Alderen? Isolasjonen? Skjønner ikkeno, jeg. Er varmere nå etter 10 kg minus enn noen gang før, alderen til tross. Har det konstant to-tre grader lavere innendørs i år enn normalt alle vintre tidligere. Trodde det var på grunn av raskere forbrenning.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smaken forsvinner ieaarva Lavkarbo generelt 4 02-03-10 00:06
Når forsvinner sultfølelsen? Carisma Ketolysekuren 34 11-05-07 14:49
HVOR forsvinner kiloene først?? Nynne Generell diskusjon 18 24-03-07 13:00
Når ser andre at kiloene forsvinner? Tante_petunia Generell diskusjon 9 18-11-06 20:19
CM'erne som forsvinner... Anne Generell diskusjon 7 03-05-04 17:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no