Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 10:38   #1
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Jeg har fulgt Fedon diett i 3 uker, og gått ned litt mer enn tre kilo som de målte var rent fett. Hadde håpet at det skulle være mer, for jeg har trent som en helt, og bare spist riktig, men jeg fikk beskjed om at treningen egentlig ikke hadde så mye å si
Jeg sa jatakk til Eurodiet, fordi jeg ville hurtig ned i vekt, har prøvd å slanke meg i så mange år nå, så jeg er litt utålmodig
Men når jeg så hva det kom til å koste, så ble jeg i stuss. Det er sikkert verdt det for de som det funker for, men vi lever 9 stk av min mann sin lønning, jeg kan ikke ta ut lønn i mitt firma, så da blir det tøft med alle disse pengene + legebesøkene og slikt. Poenget med fase en er å komme i ketose, ikke sant?
Kan jeg ikke gjøre det selv ved å passe på å ikke komme over 20 karbo om dagen? Jeg vet at det blir en del jobb, men grønnsakene som skal spises sammen med pulveret må jeg jo kjøpe uansett?
Er helt fersk i dette, så det kan være jeg er veldig naiv nå
Noen som har hatt hell med det? Jeg tenkte å gå gradvis over til lavkarbo igjen etter ketosen, og trene litt hver dag

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:41   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

1 kg i uka?? Du burde juble HØYT.
Du har ikke godt av å gå ned mer enn 3 kg på 3 uker

Nå som du skal ned i vekt så trenger du at hodet følger med.. Det er vanskelig hvis du fyker ned altfor fort.
Du vil vel holde vekta når du er ferdig også?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:47   #3
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Ja, det er målet, selvsagt
Men det er derfor jeg lurer på om det ikke er like greit å fortsette med de rådene legene gav meg etter ketosen. For de virker jo tydeligvis.
Det jeg likte best ved den var at den var helt naturlig, og jeg har kommet inn i vanen. Blir litt rart å begynne på pulver, for så å ende opp igjen der jeg begynte igjen etter en stund ? Har bestilt ketosesticks for å sjekke om jeg kanskje allerede er i ketose. Har du forsøkt ED?

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 10:54   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Nei, jeg har ikke prøvd, men er mange som har stor suksess med det her inne
Men ser ikke helt poenget med å begrense kosten på den måten, når det du driver med fra før av har sånn en fin effekt på deg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 12:13   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Jeg ser heller ikke helt poenget med eurodiett hvis du kommer i mål med ketolyse. Jeg prøvde først ketolyse uten effekt, mens jeg har hatt kjempefin effekt på eurodiett. Forskjellen er at mens ketolyse er lavkarbo, så er eurodiett både lavkarbo og lavkalori.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 15:35   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Syns du skal lese denne, jeg, og så bestemme deg for hva du gjør videre etter på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 13:13   #7
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Nå kjenner jeg bare ED, og det mest positive med dette er at det er enkelt å følge - nettopp fordi alle måltidene ligger klare til å blandes med vann o.a. Jeg har gått ned 24 kg på 7 mnd og de fleste tok jeg i løpet av 3-4mnd. Jeg syntes det har gått superfort ift alle de andre gangene jeg har å prøvd å følge andre dietter.

Men ja det koster, men kan du ikke lage deg et regnestykke på hva det koster med ED og hva det koster om du følger opp på egenhånd? Det er mange her inne som også gjør dette på egenhånd, les skaldemann og lavkarbo.

Lykke til!

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:29   #8
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Hei,

jeg er i samme situasjon - men jeg tåler verken melkeprotein eller hvete, så Eurodiet er uaktuelt for meg.

Fedon-klinikken i Bergen sa jeg kunne holde meg til under 50 om dagen, de aller aller fleste kommer i ketose ved å holde seg til dette. Du bør gjøre dette i over en måned. Jeg var på klinikken i forgårs.

Hvis du er usikker på om du er i ketose anbefaler jeg å gå på Apoteket og kjøpe Ketose-sticks som du urinerer på og får vite om du er eller ei. Det er ment for diabetikere men funker da like fint for meg

Unngå frukt, det er for mye stivelse og karber. Bruk karbene på mye grønnsaker og lavkarbosauser til proteinene dine. About.com har mange fine lavkarbo frokost oppskrifter!

__________________

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 13:21   #9
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Jeg synes også du har hatt et helt supert vekttap på 3 uker. Jeg har også hatt oppfølging hos Fedonklinikken og der ble vi enige om at jeg ikke trengte Eurodiett, men skulle heller lage maten selv og være i ketose. Dette har fungert supert for meg. Jeg kjøpte imidlertid sjokoladekjeksen i begynnelsen som jeg brukte til mellommåltid og til kaffen hvis andre spiste kake. Nå trenger jeg ikke lenger noe mellommåltid og har ikke kjøpt kjeksen på lang tid.

Det finnes så mye veldsmakende lavkarbomat at jeg ville ikke byttet det ut med pulver for alt i verden. Pulver kan jeg spise hvis det blir krig og jeg ikke har noe annet tilgjengelig, inntil da storkoser jeg meg med nydelig mat .

Lykke til!!

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 20:24   #10
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Jeg vurderte dette frem og tilbake. Forsøkte meg noen dager på egenhånd, men fant ut at det blir mye styr å holde meg under 20 karber om dagen. Bare i en rugbrødskive var det plutselig 12 karber Ble helt svimmel av all regningen, he he. Så nå fikk jeg sponset mat av min far, så da bestilte jeg inn litt forskjellig. Veldig spent å hvordan dette kommer til å gå. Synes det jeg har smakt så langt smaker veldig likt. Men hei og hå, 3 uker er ikke såååå lenge
(sier jeg etter dag 2, kremt)

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:24   #11
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

3 kilo på 3 uker er kjempebra!Selv levde jeg først etter ketolyse boken 5 mnd, så på under 50 karber 4 mnd, kom ingen vei. Så startet jeg på et opplegg av lindbergklinikken som jeg skal gå på mens vi venter på blodprøver, det har jeg gått ned endel på faktisk, men tror nok jeg tar en runde ED nå likevel,etter timen 13.sept. Spennende å se hva som skjer, om det er letter/greiere å følge enn vanlig lavkarbo for oss begge.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 13:58   #12
vermundo
Juniormedlem
 
vermundo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 28
vermundo er på en erverdig vei

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

3 kilo på 3 uker er kjempebra!Selv levde jeg først etter ketolyse boken 5 mnd, så på under 50 karber 4 mnd, kom ingen vei. Så startet jeg på et opplegg av lindbergklinikken som jeg skal gå på mens vi venter på blodprøver, det har jeg gått ned endel på faktisk, men tror nok jeg tar en runde ED nå likevel,etter timen 13.sept. Spennende å se hva som skjer, om det er letter/greiere å følge enn vanlig lavkarbo for oss begge.

Jeg tror faktisk du var på Lindbergklinikken samme dag som meg? Fredag den 13 august? Så en som ligner veldig på profilbildet ditt Jeg var da på min andre kontroll der.

__________________


vermundo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 14:04   #13
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet eller ketose på egenhånd?

Tuller du? Det hadde vært litt morsomt daDet Var i Bergen jeg var, fredag 13.august. Vet ikke om jeg husker så godt de som satt på venterommetlitt full av tanker oppi hodet

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Bli i ketose eller ikke på 17. mai raskall Mer enn 30 kg overvekt 13 15-05-10 22:11
Ute eller inne i ketose? Søster Spørsmål og svar 0 26-06-08 23:19
Under 10 eller 15 g karbo/dag for å komme i ketose? Løvetann Eurodiett 4 24-06-08 00:03
Ketose eller flere karber? Enid Fysisk og mental helse 10 06-04-07 20:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no