Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stopper kroppen selv når man har nådd målet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-08, 17:12   #1
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Stopper kroppen selv når man har nådd målet?

Leste her en plass at kroppen selv velger når man er "ferdig slanket"
men betyr det at man kan være i ketose uten at det har noe å si?

De siste kiloene skal vist være vanskelige å få bort, og nedgangen stopper selv om man er i ketose, og hvis det er for at kroppen er fornøyd, er det da farlig å fortsette å være i ketose?

Jeg klarer meg bra ennå, men lurer bare på hvor langt kroppen er villig til å gå ned, ser ikke ut som om jeg har problemer med å miste det jeg vil da,
bakgrunnen for spm er at jeg for noen år siden, etter skilsmisse gikk ned i vekt, var nesten for tynn, ikke bryst ikke rumpe.. gikk ikke på ketolyse da, men ikke langt i fra, når jeg sammenligner nå.
Tenker egentlig på å "stoppe før det går for langt" hvis det er slik at man kan fortsette nedover og nedover...

Dette ble rart, men jeg lar det stå slik, for jeg har fundert på hvordan jeg skulle skrive, og finner ikke noen god måte å forklare dette på

Så, hvis noen skjønner hva jeg mener??

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 17:25   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stopper kroppen selv når man har nådd målet?

De fleste lavkrabodiettene anbefaler deg å trappe opp på sunne karber jo nærmere målet du er, men jeg ser det ikke helt sånn at å være i ketose er en dårlig ting, av flere grunner. Enkelte har et høyt ketogent nivå, opptil femti gram om dagen eller mer, og enkelte folkegrupper spiser sånn at de er i ketose i store deler av året (inuitter f.eks). Men du som har så lite igjen å ta av, kan godt trappe litt opp og tilnærme deg et mer Lindbergsk eller Atkins vedlikeholds-aktig kosthold. Jeg er fortsatt i ketose etter så lang tid, men det har mer med at jeg trives veldig med sånn jeg spiser nå, og har et forholdsvis høyt toleransenivå for ketosen.

Kroppen vil på et punkt ikke ha mer overflødig fett å forbrenne, og stabiliserer seg på et ideelt nivå. Hvor det ideelle nivået er er individuelt. Mer kan jeg egentlig ikke utdype

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 17:44   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Stopper kroppen selv når man har nådd målet?

Dette var ett godt svar, så utdyping trengs ikke
Takk skal du ha, jeg ble mye klokere av dette

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 17:57   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Stopper kroppen selv når man har nådd målet?

Så bra da! Jeg tror at hovedsaken er at man spiser på en måte man trives med, og så fremt man får i seg det man trenger av fett, proteiner, karbohydrater, mineraler, vitaminer og så videre, og ikke begynner å legge på seg igjen, så har man funnet oppskriften til suksess

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forklaring på insulinresistens MHM Dr Lindbergs 87 09-12-11 14:26
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Kan man komme i ketose med BMI på 20? Ullabulla Ketolysekuren 85 18-09-07 10:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no