Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Blodtypedietten

Ny her og forvirret

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-05, 15:41   #1
luthia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 3
luthia er på en erverdig vei
Question

Ny her og forvirret

Hei,
Jeg har lest litt rundt om kring om blodtypedietten, og er litt i tvil om hva jeg skal tenke om den. Synes det hores fornuftig ut pa en mate. Det gir ei forklaring pa hvorfor noen dietter passer til noen men ikke andre.
Litt fortvilet fordi jeg har en tru pa denne dietten, men samtidig liker jeg ikke helt de opplysningene om hva jeg ikke bor spise.

Har lenge vert veldig glad i mais, grove brod laget pa rug og solsikkefro. I folge blodtypen min, som er B, skal jeg jo ikke spise dette. Har lest at du ikke bor spise mais fordi det hemmer stoffskiftet. Det er jo ikke noen go kombinasjon nar jeg allerede er pa medisin for for lavt stoffskifte

Sliter ogsa med at jeg er sliten nesten hele tiden, men provene pa stoffskifte og jern og ulike andre vitaminer er helt i orden na. Trur jeg har provd alt i helsekostbutikken som skal hjelpe deg med a fa litt overskudd, men ingenting ser ut til a ha virkning pa dette.

luthia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt kosthold og trening Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 15:13   #2
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

For meg høres det ut som om du får for lite medisiner mot lavt stoffskifte. Kanskje noen med erfaring kan si noe om dette.

Om du spekulerer på om blodtypedietten er det rette så er det jo bare å prøve det for en uke ller to så ser du om det hjelper.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 22:21   #3
luthia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 3
luthia er på en erverdig vei

Ikke saa lett aa overbevise legen :(

Opprinnelig lagt inn av Kristian

For meg høres det ut som om du får for lite medisiner mot lavt stoffskifte. Kanskje noen med erfaring kan si noe om dette.

Om du spekulerer på om blodtypedietten er det rette så er det jo bare å prøve det for en uke ller to så ser du om det hjelper.

Prover a si til legen at jeg trur jeg far for lite thyroxin. Ligger helt i grensen pa nedre del av referanseomradet. Forresten samme verdi som jeg hadde da jeg begynte pa medisin
Men siden legen er redd for at jeg skal bli undervektig sa tor han ikke sette meg pa for hoy dose heller. Sleit kjempelenge for at jeg i det hele tatt skulle fa thyroxin i det hele tatt. Var sa utkjort at jeg klarte sa vidt a holde meg oppe av senga toppen 30 min av gangen, og var altfor sliten til a sove.

Sa derfor onsker jeg a finne ut om jeg kan spise anderledes slik at jeg kan fa opp stoffskiftet uten hjelp av ekstra medisin. Jeg spiser mange sma maltider hver dag for a holde stoffskiftet hoyest mulig.

Luthia

luthia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt kosthold og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forvirret apple Lavkarbo generelt 3 19-08-04 08:40
Forvirret av begreper Dumsi Generell diskusjon 5 30-05-04 19:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no